A ansgar46 skrev:
Jag gick just ner och kollade vårt badrum. Termostaten står på 20 grader och golvet känns varmt. Men vi har ju en extremt varm vinter med just nu ett par plusgrader ute! Blir det kallt ställer jag nog upp termostaten lite (för att få varmt i badrummet, inte för att golvet ska bli varmare) vi har ett litet badrum på ca 3,5 kvm
Det är lät inte rätt så jag gick ner en gång till med en ir-termometer och mätte upp run 24 grader

nikasp
A ansgar46 skrev:
Då skulle jag satt in ett element!
Det tänkte jag också och hade dit en elektriker, tyvärr inga bra ytor som var säkra nog att placera en radiator på. Hade övervägt att bygga om men nu letade vi hus så ej aktuellt att lägga de pengarna.

nikasp
A ansgar46 skrev:
Det är lät inte rätt så jag gick ner en gång till med en ir-termometer och mätte upp run 24 grader
Du kan ju normalt justera/kalibrera i termostaten, dvs fylla i det värde du mäter upp i termostaten. Du bör väl mäta ungefär där givaren sitter ingjuten.

Magnus E K
Lite sent tips kanske, men några badrumsmattor hade väl funkat som en snållösning. Har så i mitt gamla badrum (används bara som toalett), sätter aldrig fötterna på klinkern utom vid städning.

Kör 19 grader året runt.
Skulle inte vilja ha det varmare.
Men jag gillar inte svettiga fötter:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.