Håller på och färdigställer en hembyggd kommod till vårt nya badrum och hade tänkt beställa en marmorskiva till toppen. Eftersom en sådan skiva kostar en del så infinner sig beslutsångest... 
Jag har försökt att få leverantören av stenskivan att ge mig lite riktmärken på vilka mått som är viktiga och har förstått att de helst ser att man behåller minst 50mm runt alla uttag. Detta känns väl rimligt men det blir lite svårt att applicera mellan ho och blandare exempelvis.
Fick hem hon i veckan och gjorde en snabbmontering i en gammal täckskiva från ett kök, har då flyttat fram hon så långt som är tekniskt möjligt och får då 55mm i framkant. Blandaren är nu ~12mm från hon och i bakkant är det cirka 30mm mellan väggen och blandaren. Jag bedömer att det borde fungera med "propplyftaren".
Synpunkter eller tips som kan bespara mig en massa ångest mottages tacksamt!
Jag har försökt att få leverantören av stenskivan att ge mig lite riktmärken på vilka mått som är viktiga och har förstått att de helst ser att man behåller minst 50mm runt alla uttag. Detta känns väl rimligt men det blir lite svårt att applicera mellan ho och blandare exempelvis.
Fick hem hon i veckan och gjorde en snabbmontering i en gammal täckskiva från ett kök, har då flyttat fram hon så långt som är tekniskt möjligt och får då 55mm i framkant. Blandaren är nu ~12mm från hon och i bakkant är det cirka 30mm mellan väggen och blandaren. Jag bedömer att det borde fungera med "propplyftaren".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Synpunkter eller tips som kan bespara mig en massa ångest mottages tacksamt!
En sådan "inramning" av hon borde gå att få med så smala kanter.
Det blir inga belastningar som det kan bli i stora köksskivor.
Priset blir troligtvis relativt högt eftersom det är mycket jobb med uttaget.
Det blir inga belastningar som det kan bli i stora köksskivor.
Priset blir troligtvis relativt högt eftersom det är mycket jobb med uttaget.
Tack för svar!
Jag har fått ett pris på 8000 för den här bänkskivan och en skiva som skall täcka den dem inbyggda toaletten. Själva bänkskivan blir 1385x515mm och jag vill ha avrundade hörn och svagt rundad kant i fronten. Det skall dessutom vara ett urtag för ett högskåp till vänster på bänkskivan. Här är en skiss:
Jag har fått ett pris på 8000 för den här bänkskivan och en skiva som skall täcka den dem inbyggda toaletten. Själva bänkskivan blir 1385x515mm och jag vill ha avrundade hörn och svagt rundad kant i fronten. Det skall dessutom vara ett urtag för ett högskåp till vänster på bänkskivan. Här är en skiss:
Logga in
Skapa konto
Nu har ju vi kanske gått lite väl bananas med vårt badrum, men då hon hänger ner en del i skåpet (trots att den är lågbyggande) hade jag först tänkt bygga upp en ram i vitlaserad ek som matchade lådfronterna för att inte offra för mycket av övre lådan, men killen som mätte så att dom kunde foga ihop en marmorfront så då fick det bli så. Fogen som är skuren i 45grader går knappt att se med blotta ögat. Dom har även fräst in och limmat förstärkningar i fram-och bakkant av skivan längs med hoarna. Kostade ca 8000kr och jag är sjukt nöjd med resutatet:
Logga in
Skapa konto
Det var verkligen en häftig topp! Det ser ut som att framkanten är tunnare än 50mm men då är den ju också förstyvad av gerningen.
Tror att dina tvättställ är samma som vi blev rekommenderade men jag ville gärna ha en lite djupare för att minska stänk och se mer "retro" ut. Stänker det mycket med kranarna så högt upp?
Tror att dina tvättställ är samma som vi blev rekommenderade men jag ville gärna ha en lite djupare för att minska stänk och se mer "retro" ut. Stänker det mycket med kranarna så högt upp?
Mja, nu var det ju någon idiot som inte kunde räkna ordentligt (=jag) som råkade beställa lite för korta utkastare först och då stänkte det en del, men efter att ha bitit i det sura och beställt nya så träffar dom mitt i avloppet och då stänker det inte det inte mer än normalt, trots att dom sitter en bit upp.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Brun thujia, varför? Går det att rädda? Tips på åtgärder?
Trädgård allmänt -
Tips och tricks för montering och installation av pool från blockpool
Pool -
Tips på lim för metall
Värme allmänt -
Badrum - tips för att göra det lyxigare
Badrum -
Metod för att skonsamt ta bort en underlimmad diskho.. Behöver tips!!
Kök