Hej hej!

Behöver lite tips om vad vi kan göra till detta badrum för att göra det mer personligt och kanske åt det lite åt det lyxiga hållet, eller mer mysigt? Jag har tänkt på sätta dit ett badkar men kan vara så att designen av kaklet inte funkar? Vad tror ni?

Kan möbler som en ny kommod i tex trä, passa bra där? Vilka färger och andra grejer tänker ni skulle vara fint?

Alla tips är välkomna!

• Ljust badrum med vitkaklade väggar, svart golvklinker, tvättmaskin, toalett, dusch med frostat glas och spegelskåp ovanför handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modern vit badrumskommod med rund handfat, vitkaklade väggar och en svart tvättmaskin i bakgrunden.
    Skapa konto
Magnus E K
Hänga en matta på väggen kanske?

Vad har du för budget?

• Gilla
Tsaritsa
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vad har du för budget?
Runt 30k!

Byt glasväggarna och kommod och handfat. kolla om det går att flytta tvätt/torktumlare/bänken för att få lite mer plats. Någon lite mysigare och inte lika steril belysning (tex fräsig spegel med inbyggd belysning).

Träfärgat/textur tror jag inte är rätt för det rummet men jag har inte bäst smak så vet inte

EDIT: är inte ett fan av skåpen heller, det lilla man ser. Tycker mycket av det negativa med det rummet är att det är mycket plats men samtidigt inte plats för det viktiga (toa/handfat)

• Gilla
Tsaritsa
  • Laddar…
Tack! Bra observation! Ska tänka på hur man kan göra det smartare med spacet och eventuellt flytta tork och tvätt! ☺️

BirgitS
Textiler (matta, handdukar som syns inkl. litet lager), tvålflaska i någon färg som du gillar och (falska) växter/prydnadssaker på bänkskivan till vänster gör ju mycket för helhetsintrycket och är nog det billigaste. Då när den svart-vita stilen var populär för 15 år sen ungefär hade man ofta röda handdukar etc.

G grovspacklarn skrev:
Byt glasväggarna och kommod och handfat. kolla om det går att flytta tvätt/torktumlare/bänken för att få lite mer plats. Någon lite mysigare och inte lika steril belysning (tex fräsig spegel med inbyggd belysning).

Träfärgat/textur tror jag inte är rätt för det rummet men jag har inte bäst smak så vet inte

EDIT: är inte ett fan av skåpen heller, det lilla man ser. Tycker mycket av det negativa med det rummet är att det är mycket plats men samtidigt inte plats för det viktiga (toa/handfat)
Vad tror du om att sätta dit ett badkar? istället för duschväggar... dock är ju kaklet i svart vid hörnet som 'markerar' duschen...!

Tsaritsa Tsaritsa skrev:
Vad tror du om att sätta dit ett badkar? istället för duschväggar... dock är ju kaklet i svart vid hörnet som 'markerar' duschen...!
Jag är en man så jag badar aldrig - har ingen åsikt

• Haha
Tsaritsa
  • Laddar…
Har också bott i lägenhet där jag varit tvungen att duscha i tvättstugan. Svårt att kombinera med lyx och mys

• Gilla
gaia
  • Laddar…
P Perplexus skrev:
Har också bott i lägenhet där jag varit tvungen att duscha i tvättstugan. Svårt att kombinera med lyx och mys
Nu får man väl faktiskt skriva om lägenheter även på byggaHUS utan att behöva förvänta sig spydiga kommentarer

• Gilla
Tsaritsa
  • Laddar…
G grovspacklarn skrev:
Nu får man väl faktiskt skriva om lägenheter även på byggaHUS utan att behöva förvänta sig spydiga kommentarer
Det var skrivet med all medkänsla och på intet vis spydigt

Snabbt AI förslag för mysigare med enkla medel.

• Mysigt badrum med tända ljus, gröna växter, toalett och tvättmaskiner under mjuk belysning.
    Skapa konto
  • Gilla
Tsaritsa
  • Laddar…
H HenricLindholm skrev:
Snabbt AI förslag för mysigare med enkla medel.
Snyggt med mörkare skåp och bänkskiva! och vi kommer definitvt byta kommod samt tvättställ! men tack för den fina bilden iaf - härligt med inspiration!

P Perplexus skrev:
Vi har vart inne på att göra microcement men då blir den andra halvan av denna community upprörd att vi kommer förstöra något relativt fräscht! vi har ju en budget på 30k så bra att kika på vad man kan göra innan man river ned toan...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.