Bilkaross i en verkstad på hjulställningar med framlykta och ett däck i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
här kommer den lite sent :-)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Kom en födelsedagspresent till mig själv idag...
 
  • Nya pedaler i en bilmontering som testas för passform i en garageverkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 4 till
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
[bild] här kommer den lite sent :)
Tack ändå, jag har inte kommit så mycket längre...

Vad är det för tillverkare på din nos? Den ser ut att ha rätt stor del "platt lutning" under luftintaget, jämfört med de andra jag sett...
 
Tror att det är ett dala7 plastkitt köpt det av samma som gjort ramen
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Tjusigt
Blev en billig ratt och en dyr snap-off också... Å en halvbillig stol... :D
Nu kan jag prova ut sittställning och rattplacering....
 
Hämtade lite prylar i veckan...
Och försökte gå från CAD till verklighet i en plåtbit... 2 mm blir väldigt styv så fort den får ett veck eller två...
 
  • Verkstadsmiljö med en racingsimulatoruppbyggnad i metall och en svart racingstol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Böjd 2 mm tjock plåtbit monterad i metallkonstruktion på verkstadsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En plåtbit på 2 mm som har veckats och används i ett byggprojekt, placerad på ett verkstadsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 2 till
  • Laddar…
Kul progress!

Frågan är hur bra det där fästet kommer hålla med bara flänsarna rakt upp sådär
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Dagens framsteg
 
  • Metallkomponent fastspänd i skruvstycke på verkstadsbänk som visar byggprojektets framsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en metallkonstruktion med en delvis monterad pedal i en bilrestaureringsverkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallkonstruktion som hålls i en skruvstycke, synliga svetsfogar och bearbetade metallytor indikerar pågående byggarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 2 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Kul progress!

Frågan är hur bra det där fästet kommer hålla med bara flänsarna rakt upp sådär
Hur menar du? Utveckla!:geek:

Edit: Menar du de här flänsarna, det är ett U i 5 mm plattjärn....
 
  • Metalfläns formad som ett U i 5 mm tjockt plattjärn fäst vid en metallstruktur med runda hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Det såg ut som det bara var svetsarna som fick ta den axiella belastningen innan du skrev att det var en U-profil, men kanske kan du skära till en triangelformad plåt som stödjer upp örat mot chassiröret nederst i bild :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det såg ut som det bara var svetsarna som fick ta den axiella belastningen innan du skrev att det var en U-profil, men kanske kan du skära till en triangelformad plåt som stödjer upp örat mot chassiröret nederst i bild :)
Tanken är att "boxa in" fästet i ramen med 2 mm plåt..
 
  • Metalldel som "boxas in" i ram med 2 mm plåt under en bils upphängningssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 1 till
  • Laddar…
Det är här jag menar att du får en spänningskoncentration och lite vekt ovanför men jag tänkte nog att det var 1,5-2mm gods och inte 5mm bojsänke du bygger med.

Skulle inte bilen vara lätt? ;)

Närbild av metallkonstruktion med spänningskoncentration markerad vid svetsfog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det är här jag menar att du får en spänningskoncentration och lite vekt ovanför men jag tänkte nog att det var 1,5-2mm gods och inte 5mm bojsänke du bygger med.

Skulle inte bilen vara lätt? ;)

[bild]
Lätt överdimensionerad är också lätt... :crysmile:

Hade bara 3 och 5 mm plattjärn, tyckte att 3 var lite klent... De brukar ju köra med 1/4 i Amerikat...

Ska svetsa på insidan också... (y)
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Tung, tyngre, tyngst?
 
  • Metallföremål på våg som visar 806 gram, reflekterande användarens fråga om vikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.