155 745 läst ·
1 174 svar
156k läst
1,2k svar
Tillverka plant "bord"
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Är det inte lite mycket lutning på nosen
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Jag utgick från dimensionerna på Caterham Super Sprint, så höjd/bredd på öppningen har samma relation. Jag vet inte hur det blir, men jag tänker att jag bygger ett skelett av spån- och gipsskiva, sen fogskum eller lyxigare frigolit (xps borde funka?) och sen slipar jag och spacklar och slipar, tills jag är nöjd....Andreas_kalmar skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Den lutar väldigt mycket i förhållande till den jag har tänker den ska ju vara en förlängning av huven
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Tanken var att få till nåt mellanting mellan de här två.. Men när du säger det, och jag tittar närmare på bilderna från sidan så sitter "min öppning" lite långt ner...Andreas_kalmar skrev:
Tack för inputen...
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Hur hög är din ram här?Andreas_kalmar skrev:
Jag kommer få horisontell huv, höjden på motorn ger inget alternativ tyvärr.. Jag har beställt en stol, ratt och pedalställ, så när jag provat runt lite så kanske det blir så att jag flyttar upp instrumentbrädans överkant uppåt några centimeter, men det gör ingen skidbacke direkt..
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
340mm
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Ram till överkant på min är 370mm ram noskon 270 där huven ansluter avstånd 1200mm så ca 0.8 cm/m
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Ok, då förstår jag.... Jag tror det kommer att bli snyggt med rak huv, men både nosen och höjden på instrumentpanelen är inte spikade... Såhär ser det ut från sidan... Öppningen i nosen ska flyttas upp 5 cm ungefär tror jag....Andreas_kalmar skrev:
Edit: lutningen ser värre ut på bilderna tror jag...
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Skulle gjort nosen lite lägre så huven lutar något framåt. Det finns risk att bilen ser platt och lat ut annars.
Spånskiva, fogskum och spackel blir utmärkt för att bygga pluggen!
Spånskiva, fogskum och spackel blir utmärkt för att bygga pluggen!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Kanske får höja instrumentpanelen någon centimeter, den är bara punktad än så länge...Johannes Carlsson skrev:
Vi får se helt enkelt... Både stolen, pedalstället och snap-offnavet var beställningsvara, så det lär väl ta ett tag innan det dyker upp..
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Tror nog du kan höja upp "gluggen" lite samt förlänga den ska ta ett kort på min kon




