155 846 läst ·
1 174 svar
156k läst
1,2k svar
Tillverka plant "bord"
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Antar att det blir aluminium .. kostar ungefär ju inte så mycket mer ..
Vad tror vi förresten om sidorna? Där ska det ju bli alu med, ska man köra på 2 mm där också?
Det skulle ju gå att få ut alltihopa, inkl. instrumentpanelen, på en 3000x1500-plåt ...
Vad tror vi förresten om sidorna? Där ska det ju bli alu med, ska man köra på 2 mm där också?
Det skulle ju gå att få ut alltihopa, inkl. instrumentpanelen, på en 3000x1500-plåt ...
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Jag har stålplåt svetsad i golvet från torped till bakom stolarna sen alu på sidorna
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
1.5 mm alu och ca 1mm stål i golvet
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Nu vet ju jag att du aldrig kommer att krocka, men vore det inte skönt att veta att rattstången delar sig OM......
Protte
Protte
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Tydligen slipper man delbar rattstång om man har fler knutar på axeln... Jag kommer ha tre stycken...prototypen skrev:
En kommer sitta precis här, så ska ratten tryckas in måste hela strukturen flyttas.. En så kraftig smäll tror jag man inte klarar ändå..
För övrigt så känns det just nu som att bilen aldrig kommer lämna garaget, så risken för krock är minimal..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Om jag inte missminner mig så krävdes det minst 30° vinkel avvikelse i leden för att räknas som deformationszon. Men jag antar att du har koll på det. Angående golv valet så har jag valt skruvad 9mm formplyfa på min. Tre delar. Lite tyngre. Men smidigt att demontera för mek åtkomst. Samt helt slät undersida för att få bättre aerodynamik. Läste rätt mycket på rejsa innan jag valde det.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Blir inga gnistor från plywooden när den skrapar i ju!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Ska du 6-punktsbälte så är det ju två fästpunkter mellan benen. Godkända bälten verkar skicka med fästöglor som du monterar i ramen. Så jag skulle fästa öglorna på samma sätt som det ser ut att vara förberett för infästning av stolen.Dan_Johansson skrev:








