Antar att det blir aluminium .. kostar ungefär ju inte så mycket mer ..

Vad tror vi förresten om sidorna? Där ska det ju bli alu med, ska man köra på 2 mm där också?

Det skulle ju gå att få ut alltihopa, inkl. instrumentpanelen, på en 3000x1500-plåt ...
 
Jag har stålplåt svetsad i golvet från torped till bakom stolarna sen alu på sidorna
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Jag har stålplåt svetsad i golvet från torped till bakom stolarna sen alu på sidorna
Hur tjock? Det var ju min första tanke, men alu lockar en del... :D
 
1.5 mm alu och ca 1mm stål i golvet
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Första steget på rattstångspusslet..
 
  • Första delen av ett rattstångsbygge, ett kullager monterat i en metallarm med en stålkonstruktion i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Montering av rattstångsfäste i metallram för ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 4 till
  • Laddar…
Testmontering av snap-off och ratt....
 
  • Testmontering av en snap-off mekanism och en bilratt på en metall ramkonstruktion i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart ratt monterad med snap-off på ett silverfärgat fordonsskelett i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 2 till
  • Laddar…
Nu vet ju jag att du aldrig kommer att krocka, men vore det inte skönt att veta att rattstången delar sig OM......

Protte
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Nu vet ju jag att du aldrig kommer att krocka, men vore det inte skönt att veta att rattstången delar sig OM......

Protte
Tydligen slipper man delbar rattstång om man har fler knutar på axeln... Jag kommer ha tre stycken...

En kommer sitta precis här, så ska ratten tryckas in måste hela strukturen flyttas.. En så kraftig smäll tror jag man inte klarar ändå..

För övrigt så känns det just nu som att bilen aldrig kommer lämna garaget, så risken för krock är minimal.. :crysmile:
 
  • Hand som pekar på en knut på en bilaxel inuti en metallram i ett garage, med verktyg utspridda i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 5 till
  • Laddar…
Och som vanligt, den ofelbara perfekta tajmingen...

Tur att Stavdal har öppet till 1600...
 
  • Svetsning på metallkonstruktion med synlig svetsfog och värmeutstrålning som indikerar nyligen arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Incinerator och 3 till
  • Laddar…
Tja, något sånt där ungefär...
 
  • Metallkonstruktion med många korsande rör och svetspunkter i ett verkstadsutrymme med verktyg och utrustning i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person i arbetskläder arbetar med svetsning och montering av en metallkonstruktion med rör och stänger i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 1 till
  • Laddar…
Om jag inte missminner mig så krävdes det minst 30° vinkel avvikelse i leden för att räknas som deformationszon. Men jag antar att du har koll på det. Angående golv valet så har jag valt skruvad 9mm formplyfa på min. Tre delar. Lite tyngre. Men smidigt att demontera för mek åtkomst. Samt helt slät undersida för att få bättre aerodynamik. Läste rätt mycket på rejsa innan jag valde det.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
Blir inga gnistor från plywooden när den skrapar i ju!
 
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Påbörjat stolsfäste...
Frågan är om det räcker att fästa en "ögla" i 10 mm rundstång i samma 25x25x2 rör som stolen, för att fästa delen av 6-punktsbältet som går mellan benen?
 
  • Stolsfäste i konstruktion med 25x25x2 rör och verktyg på en verkstadsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 1 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Blir inga gnistor från plywooden när den skrapar i ju!
Då kör du inte tillräckligt fort...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Påbörjat stolsfäste...
Frågan är om det räcker att fästa en "ögla" i 10 mm rundstång i samma 25x25x2 rör som stolen, för att fästa delen av 6-punktsbältet som går mellan benen?
Ska du 6-punktsbälte så är det ju två fästpunkter mellan benen. Godkända bälten verkar skicka med fästöglor som du monterar i ramen. Så jag skulle fästa öglorna på samma sätt som det ser ut att vara förberett för infästning av stolen.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.