Men farligt farligt... :crysmile:
 
  • Rörkonstruktion på verkstadsbänk med verktyg och ritning, arbetsmiljö som verkar rörig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörig arbetsbänk i verkstad med diverse verktyg och konstruktion i metall under arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bart och 3 till
  • Laddar…
Ännu en lördag i garaget...
 
  • Metallramar på arbetsbord i ett rörigt garageverkstad med verktyg och cyklar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Incinerator och 6 till
  • Laddar…
Kommer inte ihåg mitt inlogg där :P

Ser bra ut men stummontera inte motor/låda det är bara jobbigt
 
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Kommer inte ihåg mitt inlogg där :p

Ser bra ut men stummontera inte motor/låda det är bara jobbigt
Jag tänker att det är så det är på rääserbilar?:crysmile:
Miatan har ju en balk som sitter mellan lådan och diffen, och tillsammans med motorn är det de enda fästena...
 
  • Gilla
Incinerator
  • Laddar…
Ja, det är ju en torque arm, på en corvette är det likadant fast rör på t.ex. c5. Bästa vore väl att behålla infästningen exakt som på Miatan. Men det funkar säkert så länge du inte gör det för styvt på något ställe och det spricker ;)
 
  • Gilla
Karusellen
  • Laddar…
Jag tror det kommer gå bra, annars så ärjag redan nu inställd på att bil 2 blir perfekt... :crysmile:
 
  • Gilla
Incinerator och 4 till
  • Laddar…
Jag har gjort om och gjort rätt. Och början till en instrumentpanel...
 
  • Instrumentpanelens början monterad på en fordonstruktur i ett verkstadsgarage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallram med svetsade fogar och en detalj av en instrumentpanelshållare monterad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Incinerator och 7 till
  • Laddar…
Ser snyggt ut :)
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
"min" besiktningsman va lite negativ till att montera motorkuddar på det sättet han ville ha dom mer traditionellt 45 grader. Kul med fler sevenbyggen:-)
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
"min" besiktningsman va lite negativ till att montera motorkuddar på det sättet han ville ha dom mer traditionellt 45 grader. Kul med fler sevenbyggen:)
Ser man på, tackar för input! (du har möjligen inte lite att ge kring styrningen?)

Det är ju växellådan de sitter under, så jag tänker att det borde funka ok? Jag funderade på att sätta dem i lutning, men det fick liksom inte plats... :thinking:
 
Vid växellåda är det nog ok vad tänker du på med styrningen?
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Vid växellåda är det nog ok vad tänker du på med styrningen?
Främst vilken dimension man ska ha på styraxeln, på vanliga bilar finns ju allt mellan 14 mm och 1 tum... Jag har tänkt att bygga själv, och köra svetsbara axlar och knutar.... Andra funderingen är kring kollapsbarheten, när man läser på så verkar det som man kommer runt det genom att ha fler (+3?) knutar och det tror jag att jag kommer upp i...
 
Minns inte riktigt men jag har max 2 knutar om man räknar den i tilten fast det är en rattstång från en bil så det kanske påverkar kraven kan mäta ikväll
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Har du Miata rattstång så är väl den kollapsbar redan?
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.