155 740 läst ·
1 174 svar
156k läst
1,2k svar
Tillverka plant "bord"
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Tja, det har hänt lite....
Har skapat en byggtråd här;
https://forum.locostsweden.se/index...gtråd-sevenmiata/&tab=comments#comment-169733
Har skapat en byggtråd här;
https://forum.locostsweden.se/index...gtråd-sevenmiata/&tab=comments#comment-169733
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Kommer inte ihåg mitt inlogg där 
Ser bra ut men stummontera inte motor/låda det är bara jobbigt
Ser bra ut men stummontera inte motor/låda det är bara jobbigt
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Ja, det är ju en torque arm, på en corvette är det likadant fast rör på t.ex. c5. Bästa vore väl att behålla infästningen exakt som på Miatan. Men det funkar säkert så länge du inte gör det för styvt på något ställe och det spricker 
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Jag tror det kommer gå bra, annars så ärjag redan nu inställd på att bil 2 blir perfekt... 
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
"min" besiktningsman va lite negativ till att montera motorkuddar på det sättet han ville ha dom mer traditionellt 45 grader. Kul med fler sevenbyggen
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Ser man på, tackar för input! (du har möjligen inte lite att ge kring styrningen?)Andreas_kalmar skrev:
Det är ju växellådan de sitter under, så jag tänker att det borde funka ok? Jag funderade på att sätta dem i lutning, men det fick liksom inte plats...
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Vid växellåda är det nog ok vad tänker du på med styrningen?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 922 inlägg
Främst vilken dimension man ska ha på styraxeln, på vanliga bilar finns ju allt mellan 14 mm och 1 tum... Jag har tänkt att bygga själv, och köra svetsbara axlar och knutar.... Andra funderingen är kring kollapsbarheten, när man läser på så verkar det som man kommer runt det genom att ha fler (+3?) knutar och det tror jag att jag kommer upp i...Andreas_kalmar skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Minns inte riktigt men jag har max 2 knutar om man räknar den i tilten fast det är en rattstång från en bil så det kanske påverkar kraven kan mäta ikväll
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Har du Miata rattstång så är väl den kollapsbar redan?





