30 957 läst ·
136 svar
31k läst
136 svar
Tillåtet att begrava rådjur på tomten?
Apropå att gräva ner döda djur på tomten. Jag har begravt några av mina katter på tomten efter det de gått bort.
Vi har en naturtomt. Jag la ett antal stenar i gropen innan jag fyllde igen. Detta för att undvika att rävar mfl skulle kunna komma åt dem.
Vi har en naturtomt. Jag la ett antal stenar i gropen innan jag fyllde igen. Detta för att undvika att rävar mfl skulle kunna komma åt dem.
Redigerat:
När vi hittade det döda djuret utanför dörren ringde min fru runt för att få veta vad vi skulle göra. Det var helg så allt var inte öppet. Det var någon som bara tog hand om djur som inte var döda än, alltså avlivade dem och transporterade bort dem. Jag sa de kan komma bara att de slipper avlivningsmomentet. Men icke, de tog bara skadade djur.A ArneTW skrev:
Vi kunde också ta djuret till någon veterinär som skulle ta hand om liket. På vår egen bekostnad. Jag är för ekonomisk för det och det var fan inte mitt djur. Sånt man gör med ett allvarligt sjukt husdjur man älskar. Inte ett vilt dött djur.
Slutligen fanns det någon som tog hand om döda djur men bara på kontorstid i mån av tid. Kändes inte attraktivt en varm lördag morgon att vänta minst två dygn. Frågade vad de gör av djurliket när de hämtar det. ÅVC svarar han. Brännbart. Hittade en stor kartong och stoppade ner liket. Massa tejp runt så det inte skulle vakna och klättra ut under den korta transporten till ÅVC. Eller ramla ut. Parkerar framför brännbart. Baxar ur kartongen och ska hiva i containern. Just då. som ofta, kommer en reflexvästklädd ur personalen springande. Du har väl inte frigolit i kartongen.det sorteras separat. Nä ingen frigolit bara ett lik Får jag se. det är viktigt att sortera rätt.
Ibland ska man inte syna motspelarens giv. Obetalbar min. Men det var faktiskt korrekt med brännbart. Fast wellpappen ska i en annan container. Men han lät det bero.
Mitt googlande? Svarade du rätt person nu? Jag svarade bara på ett inlägg som hade den länken,D Daniel 109 skrev:
Ja, Fisk underst när man sätter ut tomaterna är en höjdare. Har gjort det några gånger när jag haft nät ute på våren och fått med mört och braxen.Isakare skrev:
Du blev alltså förbannad när du måste låsa ditt problem själv, och inte kan dumpa det på skattebetalarna.ecb182 skrev:
Och den lösning du var nöjd med var genom att agera bedräglig dumpa ditt problem på skattebetalarna.ecb182 skrev:
Trådstartaren löste iaf sitt problem själv. Heder åt honom.
Det gjorde även denna..D daVinci skrev:
Han lät samhällets renhållningsarbetare i uniform få bära bort liket åt honom... På även sin egen skattebekostnad...
moraliskt korrekt?
Nä..
klandervärt?... njä.. Inte troligt... Men det är ju upp till var och en att avgöra.
Jag hittade ett dött påkört rådjur i min trädgård. La ut det i skogen. Vad jag förstod så behövde man inte rapportera detta någonstans.Anomotic skrev:
Kan väl också skriva att rådjuret var helt borta på några månader. Inte en benbit kvar.