Johan Gunverth skrev:
Abuquir: ditt beteende är idiotiskt. Lämna genast tillbaka våra skattepengar du slösar bort.
Måhända att vissa tycker det är idiotiskt, det gör inte jag, och jag har ju min demokratiska rätt att göra vad och hur jag vill.
Undrar just vart våra skattepengar har gått under årenslopp som vi betalat in för infrastruktur och nya vägar, tror någon nämde 80 miljarder men bara 20 miljarder går tillbaka till vägunderhåll och nya vägar. Varför behövs vägtullar nu, när det aldrig har behövts tidigare?
Varför försvinner vägbanor i Göteborg eller görs om till gräddfil till bussar. Jo, det är väl för att man skall kunna säga att det är trängsel och därmed behöver trängsel skatt!
Du kommer väl säga, jomen det är ju för det västsvenska paketet! Jamen det har vi ju redan betalat för under hur många år som helst ju!
Förövrigt hade det inte varit smidigare att lägga till några ören på skatten isåfall, för det drabbar ju alla i ett demokratiskt samhälle. Dessutom hade man ju sluppit hela den administriva delen som skickar ut fakturorna och som kostar hur mycket pengar som helst. Var tas den ifrån, jo på det vi betalat in. Så snacka inte om "våra skattepengar", när det är de själva tar dem för att finasiera utskicket av fakturor. Det om någonting är ju Idiotiskt!

Redigerat:
Andy78 skrev:
Det kanske du får som avi och då kostar det 25 kr att lösa in den eller vad dom nu tar.
Jag har inte tänkt lösa in något, men de får gärna skicka påminnelser. :)
Som jag sa tidigare så tuggar våran Engelska bulldog i sig PET flaskor för mer än det i veckan....och där förlorar jag panten! Det är nästan mer upprörande tycker jag! :(
Fast hunden är ju glad! :)

Vad konstigt att folk som tycker att vi betalar för mycket i skatt anser att det är rätt och smart att protestera på ett sätt som ökar kostnaderna för samhället och gör att vi måste betala mer i skatt.

Systemet med trängselskatt kommer knappast att avbrytas för att vissa betala in för mycket. Det kommer bara att ta lite längre tid, eller kosta lite mer, att få in pengarna. En smiley som i viss mån utrycker mina känslor om detta beteende:
:thumbdown:

Stefan Bengtsson skrev:
Vad konstigt att folk som tycker att vi betalar för mycket i skatt anser att det är rätt och smart att protestera på ett sätt som ökar kostnaderna för samhället och gör att vi måste betala mer i skatt.

Systemet med trängselskatt kommer knappast att avbrytas för att vissa betala in för mycket. Det kommer bara att ta lite längre tid, eller kosta lite mer, att få in pengarna. En smiley som i viss mån utrycker mina känslor om detta beteende:
:thumbdown:
Jag håller med dig, alla borde betala in lite för mycket så får vi väl se vad som sker!
Och passande symbol för det är: :thumbup:

Det kanske inte handlar om att folk tycker att vi betalar för mycket i skatt utan snarare:

1) Hur effektiv är skatteindrivningen?
2) Läggs pengarna på rätt saker?

Varför tror ni att ingen protesterar över järnvägen med dubbelspår till Trollhättan? Jo för att den uppfattades som prisvärd i och med att man utgick från befintlig järnväg och kostnadseffektivt såg till att man fick dubbelspår. Och de flesta inser att även om SAAB inte längre är en stor arbetsgivare i Trollhättan så betyder järnvägen mycket för de som bor utmed den.

• Gilla
Abuquir
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Det blir dyrare och dyrare med andra ord. Men jag tror inte de skickar ett tredje.
Kanske de skickar kronofogden i stället :D
Ska kronkalle göra en "inmätning" då? :p

Abuquir skrev:
Som jag sa tidigare så tuggar våran Engelska bulldog i sig PET flaskor för mer än det i veckan....och där förlorar jag panten! Det är nästan mer upprörande tycker jag! :(
Och nu blir även jag riktigt upprörd. ;) Inte nog med att du verkar vara en totalt odemokratisk och illojal medborgare som gravt slarvar med dina fakturor. Du är även en hemsk miljöbov! :p Fattar du inte hur den hunds agerande bidrar till den globala uppvärmningen och förstör vår planet för framtida generationer. Nej skäms säger jag. :D

Börja nu genast att betala dina fakturor korrekt och skaffa några miljöriktiga tuggben av lämpligt återvunnit material till hunden. Annars vet man aldrig vad som drabbar dig! :D:p

• Gilla
Abuquir
  • Laddar…
Gunvert:
Är du Miljöpartist på riktigt? Jag menar - skriver du under på hela paketet eller är det bara av värn för miljön du valt det mest progressiva "gröna" partiet?

Alfredo skrev:
Och nu blir även jag riktigt upprörd. ;) Inte nog med att du verkar vara en totalt odemokratisk och illojal medborgare som gravt slarvar med dina fakturor. Du är även en hemsk miljöbov! :p Fattar du inte hur den hunds agerande bidrar till den globala uppvärmningen och förstör vår planet för framtida generationer. Nej skäms säger jag. :D

Börja nu genast att betala dina fakturor korrekt och skaffa några miljöriktiga tuggben av lämpligt återvunnit material till hunden. Annars vet man aldrig vad som drabbar dig! :D:p
Visst, visst, visst, man kanske skulle tipsa GT också! :thumbup:
Ja, hunden får ju kex också! :)

Till en kostnad på 200 miljoner om året för driften av trängselskatten i Göteborg, så finns det bara en vinnare. Leverantören, IBM.

Edit: Jag glömde initialkostnaden för byggnation och driftsättning av betalstationerna: 850 miljoner kr.

Redigerat:
  • Gilla
Locke och 1 till
  • Laddar…
Cujo skrev:
Till en kostnad på 200 miljoner om året för driften av trängselskatten i Göteborg, så finns det bara en vinnare. Leverantören, IBM.
Tänk om alla hade fått några ören till på skatten, vad vi hade sparat pengar då och inte IBM och så demokratiskt det hade varit att även de som åker buss och spårvagn fick dra sitt strå till stacken! :thumbup:

Cujo skrev:
Edit: Jag glömde initialkostnaden för byggnation och driftsättning av betalstationerna: 850 miljoner kr.

Och det skulle vara väl investerade pengar, ha! Kiss my ...! :wow::thumbup:

Bra kommentar Cujo! :thumbup:

Kia skrev för några månader sedan en insändare i G-P där hon beskrev hur tunneln skuller ge jobb åt byggare i 10-15 år, så det finns nog andra anpekter än att lösa trafiksituationen med i projektplanen.....

Alfredo skrev:

Nu är det nog bäst att du taggar ner några hack, Alfredo :mad:

Det förstår du väl att Abuquir lämnar de söndertuggade PET-flaskorna i förpackningsåtervinningens behållare för plastförpackningar.
Eller tror du att han låter jycken gräva ner dem i trädgården?

Nä du, sånt gör inte vi i sydsverige, men det kanske ni norrlänningar håller på med där uppe i polarnatten. Om det inte är tjäle eller permafrost.

Fy skäms ;) :D

KnockOnWood skrev:
Det förstår du väl att Abuquir lämnar de söndertuggade PET-flaskorna i förpackningsåtervinningens behållare för plastförpackningar.
Smart tänkt KnockOnWood. Då bidrar han ju på två sätt till miljön. Han får ingen pant men plasten återvinnes ändå :thumbup:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.