24 856 läst ·
174 svar
25k läst
174 svar
Tilläggsavgift på 500:- på en faktura på 8:-
Om du tycker portot för frimärken är för högt, betalar du 2 kr extra då också? Det där är barnsligt och så dumt så klockorna stannar!
Din "protest" ger ingen effekt eftersom mottagaren inte förstår ditt budskap. Transportstyrelsen utför detta på uppdrag av regeringen och regionen, det kommer inte hända att de går tillbaka till regeringen och säger "Abuquir betalade 2 kr för mycket därför måste ni ta bort trängselskatten".
Du har lagstadgad rätt att föra din talan i sann demokratisk anda men det förväntas av dig att du gör det i de kanaler som är till för detta. Allt annat är ju som att gapa i rymden - ingen hör dig. Om du inte får gehör för din åsikt och ändra på trängselskatten så har du krasst tre val:
1. Gilla läget och betala trängselskatten
2. Åka kollektivt
3. Flytta någon annanstans
Något måste ju göras åt infrastrukturen eller hur? Men har du en magisk formel för hur det kan finansieras så lär många vara intresserade av ditt förslag.
Din "protest" ger ingen effekt eftersom mottagaren inte förstår ditt budskap. Transportstyrelsen utför detta på uppdrag av regeringen och regionen, det kommer inte hända att de går tillbaka till regeringen och säger "Abuquir betalade 2 kr för mycket därför måste ni ta bort trängselskatten".
Du har lagstadgad rätt att föra din talan i sann demokratisk anda men det förväntas av dig att du gör det i de kanaler som är till för detta. Allt annat är ju som att gapa i rymden - ingen hör dig. Om du inte får gehör för din åsikt och ändra på trängselskatten så har du krasst tre val:
1. Gilla läget och betala trängselskatten
2. Åka kollektivt
3. Flytta någon annanstans
Något måste ju göras åt infrastrukturen eller hur? Men har du en magisk formel för hur det kan finansieras så lär många vara intresserade av ditt förslag.
Ja, det begriper jag också att det är din avsikt. Men vad hjälper det dig?
Det enda du uppnår med det är att den offentliga apparaten kostar (ännu) mera pengar att driva runt. Du får ju alltså betala för att få tillbaka dina egna pengar. Huruvida det är smart eller inte överlåter jag till dig själv att bedöma...
Det enda du uppnår med det är att den offentliga apparaten kostar (ännu) mera pengar att driva runt. Du får ju alltså betala för att få tillbaka dina egna pengar. Huruvida det är smart eller inte överlåter jag till dig själv att bedöma...
Jo, men det är ju det jag gör, fast jag betalar ju in lite för mycket. Hoppas att alla andra gör samma sak åt det här f-nstyget. Så får vi ju se hur mycket de tjänar, om det nu är så att de betalar tillbaka det som jag har betalt in för mycket, skall bli intressant att se om några veckor om det kommer något tillbaka eller om det eventuellt läggs som tillgodo på nästa faktura. Skall bli skoj att se, hoppas verkligen att många, många fler gör som jag.
Hörde dessutom att de tänkte rösta nej för att vi skulle få en omröstning, är det demokrati?
Och ja, vi har ju redan betalat för infrastrukturen under årens lopp, sedan vet ju inte jag vart de pengarna gick till....
Och inte fasen blir det mindre avgaser för att de stänger av körfält i Göteborg bara för att bussarna skall kunna ha en gräddfil.
Kan dessutom tillägga att jag inte åkt buss de senaste 20 åren eller så, och dessutom tar jag flyget och eller helikopter till jobbet.
Hörde dessutom att de tänkte rösta nej för att vi skulle få en omröstning, är det demokrati?
Och ja, vi har ju redan betalat för infrastrukturen under årens lopp, sedan vet ju inte jag vart de pengarna gick till....
Och inte fasen blir det mindre avgaser för att de stänger av körfält i Göteborg bara för att bussarna skall kunna ha en gräddfil.
Kan dessutom tillägga att jag inte åkt buss de senaste 20 åren eller så, och dessutom tar jag flyget och eller helikopter till jobbet.
Redigerat:
Ja, jag får betala för att få tillbaka mina pengar, so what!?
Men de får mindre av mina pengar till att bekosta något vi redan har betalt för under årens lopp.
De kanske istället skulle ge något utvecklingsbidrag för utveckling av elbilar istället?
Skulle gott kunna tänka mig att ha en elbil i framtiden.
Men de får mindre av mina pengar till att bekosta något vi redan har betalt för under årens lopp.
De kanske istället skulle ge något utvecklingsbidrag för utveckling av elbilar istället?
Skulle gott kunna tänka mig att ha en elbil i framtiden.
Redigerat:
Abuquir har i min mening helt rätt. Om fler medborgare var lite besvärliga skulle Sverige vara ett trevligare land att bo i.
Nu gör politiker och statsanställda tjänstemän som dom vill så länge de håller sig väl med journalistkasten. Under tiden sitter Svensson hemma framför Melodifestivalen och fotbollen.
Att försöka påverka genom de "demokratiska kanalerna" är helt dödfött eftersom det krävs att man får med sig media för att politikerna och de försoffade lämlarna skall öppna ögonen och se till vad man vill ha fram.
Fler protester och mer civil olydnad måste till. Kör hårt Abuquir!
Nu gör politiker och statsanställda tjänstemän som dom vill så länge de håller sig väl med journalistkasten. Under tiden sitter Svensson hemma framför Melodifestivalen och fotbollen.
Att försöka påverka genom de "demokratiska kanalerna" är helt dödfött eftersom det krävs att man får med sig media för att politikerna och de försoffade lämlarna skall öppna ögonen och se till vad man vill ha fram.
Underbart att det är någon som tänker som jag!Locke skrev:Abuquir har i min mening helt rätt. Om fler medborgare var lite besvärliga skulle Sverige vara ett trevligare land att bo i.
TACK Locke!
Dessutom bor vi i en demokrati och jag har därmed rätt att tycka och tänka som jag vill, om det inte passar Svenssons, so what!
Redigerat:
Svårt? Omöjligt!Locke skrev:
Saken är den att vi har en vitt skild grundsyn du och jag. Jag vill i stället säga: "Ingen människa är kapabel att söka fakta, att värdera dessa utan känslomässiga skygglappar och därefter agera efter vad som är rätt.Locke skrev:
Det är detta som är folkviljan."
Jag vill ha biltullar. Punkt. Jag skiter i fakta. Jag vill ha biltullar.
Sa något om detta för min fru och fick ju banning för att jag tänkte betala in för mycket.... Betalade sedan räkningarna och hon frågade mig efter en stund om jag betalat in för mycket... Jag blånekade naturligtvis, varpå hon sa till mig att att se henne i ögonen och säga att jag inte hade betalat in för mycket..... Tja vad säger man! hahaha självlart inte älskling!
En liten blånekning kan väl inte skada ibland! :wow::x
Det är ju jag som betalar!
En liten blånekning kan väl inte skada ibland! :wow::x
Det är ju jag som betalar!
Redigerat: