Fast jag har lärt mig en sak - saker som kan gå sönder, behöver bytas osv... sätt en avstängningsventil före !!! Extrakostnad javisst, men trots allt måste jag ju tappa ur vatten ur ena tanken för att kunna vrida käglan :S
här:http://www.wallmark.se/Tempweb/pris.htm
sen kan man beställa gratisprov av tempsensorn från maxim, maxantalet per typ är begränsat till 2 men jag beställde 5 av någon å det gick bra, det går bra med flera typer av ds18s20, ds18s20+,ds18s20-.lite pyssel med att registrera sej på deras sidan men sen så är det bara att fylla i sample-formuläret, det tog inte så länge att få dom, 1-2 veckor- gratis ä gott! om man nu kan äta dom?här är en byggbeskrivning men jag tyckte det var enklare att köpa en färdig makapär:http://madmodders.se/moddningar/digitemp/index.html
och här är en snygg sida:http://www.elstyrteknik.se/pannrum/
sen kan man beställa gratisprov av tempsensorn från maxim, maxantalet per typ är begränsat till 2 men jag beställde 5 av någon å det gick bra, det går bra med flera typer av ds18s20, ds18s20+,ds18s20-.lite pyssel med att registrera sej på deras sidan men sen så är det bara att fylla i sample-formuläret, det tog inte så länge att få dom, 1-2 veckor- gratis ä gott! om man nu kan äta dom?här är en byggbeskrivning men jag tyckte det var enklare att köpa en färdig makapär:http://madmodders.se/moddningar/digitemp/index.html
och här är en snygg sida:http://www.elstyrteknik.se/pannrum/
Hej. Jag lånar denna tråden lite och hoppas att det går bra.
Jag funderar på att skaffa detta reglersystem men jag har några frågor om monteringen på shunten.
Det är så att jag har lite ont om plats där shunten sitter eftersom att jag har radiatorvattnet och vattenberedare i pannan.
Jag har samma märke på shunten som Leffelufts irån acaso vad jag kan utläsa ifrån länken.
Ifrån centrum på shunten är det 65mm ned till själva pannan tar i (ifrån där plastvredet skruvas fast)
så jag kommer inte kunna montera den i sitt naturliga läge.
Då till min fråga, kan jag montera hela cbjm uppochned eller vågrätt i stället för lodrätt om ni förstår vad jag menar?
Helst skulle jag vilja ha den vågrätt monterad för annars kan jag inte få dit den främmre täckplåten på pannan.
God fortsättning på er.
MVH Johan Nilsson
Jag funderar på att skaffa detta reglersystem men jag har några frågor om monteringen på shunten.
Det är så att jag har lite ont om plats där shunten sitter eftersom att jag har radiatorvattnet och vattenberedare i pannan.
Jag har samma märke på shunten som Leffelufts irån acaso vad jag kan utläsa ifrån länken.
Ifrån centrum på shunten är det 65mm ned till själva pannan tar i (ifrån där plastvredet skruvas fast)
så jag kommer inte kunna montera den i sitt naturliga läge.
Då till min fråga, kan jag montera hela cbjm uppochned eller vågrätt i stället för lodrätt om ni förstår vad jag menar?
Helst skulle jag vilja ha den vågrätt monterad för annars kan jag inte få dit den främmre täckplåten på pannan.
God fortsättning på er.
MVH Johan Nilsson
Klicka här för att svara