Jag har en sån här under min Krinner för att förhoppningsvis fånga upp eventuellt läckage i tid. Förvisso lite synd att det ska behövas på en sån dyr fot men jag har också hört om Krinners som börjat läcka.

https://www.clasohlson.com/se/Platbricka/p/40-7580-1

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Jag kör med en plastbricka från en annan "vanlig" julgransfot under vår Krinner. De står sedan på en julgransmatta med en tillklippt bit byggplast under. Detta är i gillestugan som har ett plankgolv i original, som bär många spår av åren det legat där orört...så skulle en läcka ske så kanske det skulle ge mig anledning att slipa golvet. 😁

P Paxman skrev:
Jag kör med en plastbricka från en annan "vanlig" julgransfot under vår Krinner. De står sedan på en julgransmatta med en tillklippt bit byggplast under. Detta är i gillestugan som har ett plankgolv i original, som bär många spår av åren det legat där orört...så skulle en läcka ske så kanske det skulle ge mig anledning att slipa golvet. 😁
Jag har bara ett transparent golvskydd från skrivbordshörnan under granen

Bra tips, la lite byggfolie under julgransmattan

Jag kan meddela att min julgransfot på något magiskt vis inte längre läcker vatten. Den har stått i ett oljetråg i en vecka nu och det kommer inte ut något mer vattten. Jag gissar att någon hällde det mesta av vattenkannan utanför den dag det läckte....

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag gissar att någon hällde det mesta av vattenkannan utanför den dag det läckte....
Du och Inspector Clouseau ligger på en egen nivå.....😉

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Har alltid en bit linoleummatta under. Har inte hört om läckage på Krinner. Men många som häller på för mycket och/eller brevid.

Julgran dekorerad med färgglada lampor, glitter och kulor placerad framför ett fönster med växter runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.