Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Transport har försökt men fått stopp i Hovrätten. Vet ej om de fick PT i HD.

[länk]
Ingen aning men precis som i USA så tenderar domstolarna nu att rösta efter partiboken, så jag antar att det beror på sammansättningen för dagen.

• Ledsen
  • Wow
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ingen aning men precis som i USA så tenderar domstolarna nu att rösta efter partiboken, så jag antar att det beror på sammansättningen för dagen.
Där ser man, visste inte att du har stor insyn i domstolsväsendet. Lagboken brukar styra annars.

• Gilla
och en till och 1 till
  • Laddar…
D
Där ser man, visste inte att du har stor insyn i domstolsväsendet. Lagboken brukar styra annars.
Det var förr det, nu är vi under övervakning från FN pga en glidning bort från det.

D djac skrev:
Det var förr det, nu är vi under övervakning från FN pga en glidning bort från det.
Så rent teoretiskt borde det sitta fler domare och nämndemän som är på fackets sida? Ändå dömer de för SD-medlemmen, skumt.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
D
Så rent teoretiskt borde det sitta fler domare och nämndemän som är på fackets sida? Ändå dömer de för SD-medlemmen, skumt.
Det vet jag inte, 4 av 10 svenska män i arbetsför ålder sympatiserar med SD, till det ska läggas de som tillhör stödpartierna, så matematiskt är det nog rätt jämnt om inte en övervikt för SD.

• Wow
Jonatan79
  • Laddar…
Tycker jag också. Men vem ska ha makten att avgöra vem som är lämplig? På vilket sätt ska det bedömas ?
Det första är väl kyrkovalet så på ”demokratisk” väg utser de som ska bestämma. Men i den föreningen är det nog en maktherarki som är svårt att genomskåda.
Kyrka o stat är ju skilda åt men är är det kyrkoval, mycket märkligt. Men det är klart kyrkans makt är stor

• Wow
Jonatan79
  • Laddar…
K kortis skrev:
Det första är väl kyrkovalet så på ”demokratisk” väg utser de som ska bestämma. Men i den föreningen är det nog en maktherarki som är svårt att genomskåda.
Kyrka o stat är ju skilda åt men är är det kyrkoval, mycket märkligt. Men det är klart kyrkans makt är stor
Jag pratar om facket, inte kyrkan käre du. Håll dig till ämnet. Hovrätt och HD har sagt sitt om uteslutning. Du kan väl fråga Gud?!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Det var av någon konstig anledning aldrig ett problem att Gudrun Schyman som högprofilerad medlem av ett kommunistiskt parti ägde en Restaurang och alltså även var arbetsgivare som sög ut stackars anställda. Snacka om krockar i värdegrund. Eller så var vi inte lika känsliga förr när det gällde vad man tyckte privat och offentligt.
Nu var hon ju partiledare över Vänsterpartiet och inte Kommunistiska partiet vilket är väldigt stor skillnad, inte minst om du frågar kommunisterna och det är väl endå de som har tolkningsföreträde där

Jag pratar om facket, inte kyrkan käre du. Håll dig till ämnet. Hovrätt och HD har sagt sitt om uteslutning. Du kan väl fråga Gud?!
Där blandade jag kanske ihop olika inlägg

Kyrka och fack har väl visa likheter, de har ju båda extra rättigheter som påverkar människors vardag. Facket via dispositiva lagar, kyrkan via rätten att viga folk. (Vilket var kontroversiellt , om de då ska vara tvungna att även viga homosexuella, vilket inte alla religioner ser på blida ögon med)

K kortis skrev:
Nu var hon ju partiledare över Vänsterpartiet och inte Kommunistiska partiet vilket är väldigt stor skillnad, inte minst om du frågar kommunisterna och det är väl endå de som har tolkningsföreträde där
Så då bör SD ha tolkningsföreträde över vem som är rasist?

• Haha
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Så då bör SD ha tolkningsföreträde över vem som är rasist?
Jag kan ju inte säga att SD är NMR bara för att jag vill det. SD har ju tolkningsföreträde där.
Men narrativ är ju SD’s paradgren så varför int

• Gilla
lat
  • Laddar…
K kortis skrev:
Hon har suttit i Riksdagen för VPK. Så visst har hon varit kommunist. Hon var även med i något med det mysiga namnet Marxist-Leninistiska kampförbundet. Det gängets värdegrund skulle man antagligen kunna skrämma barn med.
Såg nu att hon även varit medlem i SAF (Svenska ArbetsgivarFöreningen), bara det borde tänt alla värdegrundslampor även inom V. Men det var tydligen högre till taket förr i tiden.

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.