716 963 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej, men de länderna är inte direkt relevanta i sammanhanget. Den nuvarande USA-regimen är endast intresserad av de länder som jag räknade upp i inlägg #13 310. Åtminstone än så länge. Vi får väl se vad som gäller nästa vecka.Intet skrev:
För att utveckla det lite så vaf alla de amerikanske militäroperationerna (alla var inte invasion med erövring) i de länder som du räknade upp välmotiverade för att bekämpa kommunism och terrorism.
USAs inblandning i Koreakriget var dessutom en FN-operation.
Nej, det är vi nog inte. Jag tror inte att du inser att det största hotet mot Sveriges (och övriga Europas) frihet är Ryssland.Intet skrev:
Min fråga var nog på metanivå. Kan vi vet något om vad allmänheten fick veta?BirgitS skrev:
Ärligt talar så vet jag inte riktigt vad som föranledde frågan i inlägg #13 287. Det var så länge sen. Jag får hänvisa till Donald Rumsfelds filosofiska utläggning.
😉
Att underhålla webbplatser är en uppgift för en IT-avdelning (en eller flera personer). Brukar kommunikatörer vara IT-kunniga? Det är inte min erfarenhet.BirgitS skrev:
Det tror jag inte riktigt stämmer, men om så vore så kanske det inte skulle göra så mycket? De flesta webbplatser hos bolag och offentlig verksamhet brukar vara tämligen intetsägande eller ganska röriga och svåra att navigera.BirgitS skrev:
Misstag är väl knappast något osm en organisation är intresserad av att berätta om?BirgitS skrev:
Lyckligtvis finns numera Lex Sara och Lex Maria vilket gör att visselblåsare kan avslöja farliga misstag, men det gör de knappast via en kommunikatör.
Man kan vara fattig och ha förmögenhet i form av fast egendom.L lat skrev:
Man kan vara fattig och ärva en förmögenhet.
Då kanske du kan berätta vilka stora bolag som har gett sin tillåtelse?Rejäl skrev:
Nota bene att jag inte påstår något om sanningshalten i det du skrev, men om det är sant så vore det väldigt bra om det avslöjades offentligt.
Hur många har dött pga "dieselgate"?P PHPersson skrev:
Nej, det är tvärtom. VWs fuskiga programmering av dieselbilarnas motorstyrning gjorde att bilarna drog mindre bränsle, men fick högre kväveutsläpp.P PHPersson skrev:
Den här tråden handlar ju om den svenska fackliga konflikten med Tesla, det finns fler sådana i andra länder, och den whataboutism som smugit sig in är OT.
Det som kan sägas vara relevant är att det blir allt tydligare att VD har ett djupt samhällsengagemang och det är då lätt att koppla företagets starka antifackliga hållning till honom. I takt med att han väljer att vara allt mer offentlig med sina sympatier och åsikter så framstår konflikterna i ett annat ljus och en del som tidigare haft förståelse för agerandet tycker nu att det blivit lite för tokigt och tar nu ett steg tillbaka.
Det som kan sägas vara relevant är att det blir allt tydligare att VD har ett djupt samhällsengagemang och det är då lätt att koppla företagets starka antifackliga hållning till honom. I takt med att han väljer att vara allt mer offentlig med sina sympatier och åsikter så framstår konflikterna i ett annat ljus och en del som tidigare haft förståelse för agerandet tycker nu att det blivit lite för tokigt och tar nu ett steg tillbaka.
Precis, fackens agerande har fått många att ta avstånd från just facken och "stödja" Tesla istället, helt rätt analys.D djac skrev:Den här tråden handlar ju om den svenska fackliga konflikten med Tesla, det finns fler sådana i andra länder, och den whataboutism som smugit sig in är OT.