717 075 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
En framgångsrik mobiloperatör baserar knappast sina inköpsval på teveintervjuer. När det handlar om miljontals dollar (eller mer) i en affär behöver man vara rationell och noggrann med sin marknadsanalys.L lbgu skrev:Har ingen betydelse vad de säljer. En VD för ett av Sveriges största företag som säljer produkter/system för massor av miljarder årligen måste vara duktig att prata med en stor publik såväl som en liten publik.
Säljer du en mobiltelefon för några tusen bryr sig inte kunden om VDn för kunden behöver inte prata med VDn för att bestämma sig. De flesta konsumenter har ingen aning om vem som är VD för företag de köper produkter ifrån.
Däremot ska du köpa in ett mobilsystem för ett helt land så lär de som sköter inköpet ha rätt mycket kontakt med VDn. Om VDn då gör dåligt intryck vid TV-intervjuer under sin säljresa så ökar det givetvis inte chanserna att sälja systemet. Det är nog inte heller bra ifall VDn vägrar intervjuer och istället skickar fram en kommunikatör som får svara på frågorna.
Så ett av kraven för en VD på t.ex. Ericsson borde givetvis vara att personen kan klara av en TV-intervju utan att framstå i dålig dager.
Grattis! Jag vet inte själv eftersom jag inte längre reser till, eller i Stockholmsområdet, men till för några år sen var det inte kul att resa kollektivt.BirgitS skrev:
Vissa tider var det inte direkt muntert att resa med personligt transportmedel heller, men jag kunde välja att resa när det inte var rusningstrafik och då var det bra mycket snabbare än med kollektivtrafikmedel.
Jag hade ingen direkt relevant kommentar om det, men jag kanske kan krysta fram en nu. 🤔BirgitS skrev:
Jag är tillräckligt cynisk för att tro att politiker inte nödvändigtvis ser till valmanskårens bästa i alla lägen. Ideologi tycks spela en stor roll även i sakfrågor som inte borde skilja politikerna åt så mycket.
"De röstande" är inte heller en homogen grupp.
Sem kommer kommunikatörerna och stör kärnverksamheten genom att fråga hur den går till. Det måste de ju. Alternativet för en kommunikatör är att hitta på.BirgitS skrev:
Gimp skrev:
Att knarklangare och gängkriminella göds av knarkköpare håller jag med om, men jag anser att det ligger stort ansvar på politiken också.
Mördare var bara ett exempel där det blir tydligt att samhälle/politik bär fullt ansvar, om inte är det bara brottsoffret kvar att skylla på.
Eller lite mer realistiskt, våldtäkter, vem om inte politiken är ansvarig?
Misstänker att alla dom som begår våldtäkt vet mycket väl att det är fel, eller finns det någon stackare som inte hade fått den infon kanske, stackarn.
Att få bort kriminella från samhället är enda sättet, vi ser ju vad som händer när det daltas med brottslingar.
Det var ju du som dammade av historiken och relaterade till den idag. Du behöver läsa på.K kortis skrev:Socialdemokraterna skulle härstamma från kommunismen? Det fanns inga som var så osams som just de och arbetarrörelsen bildades för de dåliga vilkor som rådde då inget annat. kommunismen var i sin absoluta linda i slutet 1800-talet och Komunistiska manifestet bara 30-40 år.
Och jag har här inte nämnt Socialdemokraternas historia inte ens nutidshistoria.
Men är du så urbota dum att du tror att det som genomförts de senaste 60-70 åren är något statiskt och inte kan tas i från dig så tänk om.
Och faktiskt så vilar mycket av svenska företags välmående på det oxå
Ej relevant idag, anser jag. Jag lever i nuet och för framiden. Allt har sin historia, bra och dåligt. Och tro det gör man bäst i kyrkan. Hej då!
Detaljfrågor inom kommunallagens råmärken, skulle jag tro. Eller brukar sjukvårdens skötsel läggas om radikalt vid ett maktskifte efter ett val?BirgitS skrev:
Brukar kollektivtrafiken ändras art fjärde år?
Tidigare än 1980-tal, misstänker jag.BirgitS skrev:
Som barn gick jag till en ögonläkare varje år. Han sa aldrig något annat än sitt där, stöd hakan/pannan där etc. och slutligen "här är receptet som ni ska ge till optikern". Mamma och jag fick aldrig veta något om min syn av läkaren mer än att jag var närsynt. Som vuxen fick jag av en optiker veta att jag hade en skelning också.
Utgår du från att all information om hur sjukvården fungerar kommer via informatörer?BirgitS skrev:
I så fall säger jag bara Sarah Wägnert och Stine Christophersen.
Om ungefär 10-20 år kommer din livsföring att bita dig i svansen. Jag syftar inte på din arbetsbelastning utan på rökningen och bristen på motion. Alkoholintaget behöver inte göra så stor skillnad, beroende på mängden.Gimp skrev:
Börja motionera och sluta röka innan det är för sent!