Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
K kortis skrev:
Som byggarbetsplatser ett jävla liv mellan 07.00-09.00 sedan är det dödstyst
Menar du att dom slutar efter frukost?
 
  • Haha
Intet
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Du tycker det är värre än en ägare som stödjer Putin och har orsakat mängder med miljoner dödsoffer genom sin politik.
Nu har ju Musk haft många samtal med just Putin oxå och Putin är ju oxå en Faschist av stora mått
 
  • Haha
Intet
  • Laddar…
K kortis skrev:
Nu har ju Musk haft många samtal med just Putin oxå och Putin är ju oxå en Faschist av stora mått.
Du tycker alltså att det är fel att samtala men bra att döda?
 
K kortis skrev:
Nu har ju Musk haft många samtal med just Putin oxå och Putin är ju oxå en Faschist av stora mått.
Du tycker alltså att det är fel att samtala men bra att döda?
 
K kortis skrev:
Och under franska revolutionen etc etc. Blir det inte lite larvigt det där
Jo. Lika larvigt som att påstå att Ryssland vill sluka Europa för att Sovjetunionen snodde åt sig öststaterna för över sjuttio år sedan. Skillnaden är att jag skojade.
 
Intet Intet skrev:
Nazistkramare och Putinälskare! 😁
Skäms du inte när du stöttar ett antidemokratiskt och människofientligt bolag?😆

"Under andra världskriget kom över 50 000 tvångsarbetare att arbeta i Siemens fabriker. De arbetare som inte orkade med det hårda arbetet skickades till koncentrationsläger. "
De är alla döda nu.
Min moderna Siemens är säkert gjord av slöa medborgare i valfri land med usel arbetsmoral och airpads i öronen.
 
  • Gilla
  • Haha
pmd och 4 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Vissa av Fackets tvivelaktiga metoder?
Vad är det?
Det har redan diskuterats i tråden, för länge sedan. Just nu ser det ut som att facken ”kämpar” i onödan. Effekt = dålig!
 
  • Gilla
Zevv
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jo. Lika larvigt som att påstå att Ryssland vill sluka Europa för att Sovjetunionen snodde åt sig öststaterna för över sjuttio år sedan. Skillnaden är att jag skojade.
det är svårt det där med att skoja.
MEN jag jag är övertygad om att de inte håller med dig i Georgie, Tjetjenien, Ukraina, Baltstaterna, Polen och befolkningen i Belarus men vad begriper dom. och det är ju fler länder som jag inte räknat upp. men men
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
det är svårt det där med att skoja.
MEN jag jag är övertygad om att de inte håller med dig i Georgie, Tjetjenien, Ukraina, Baltstaterna, Polen och befolkningen i Belarus men vad begriper dom. och det är ju fler länder som jag inte räknat upp. men men
Ja, det är svårt, det där med att skoja.😁
Extra svårt, när man har med rättrogna fanatiker att göra. Då är det nästan stört omöjligt, som du nu så förtjänstfullt visade. Tack.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Ja, det är svårt, det där med att skoja.😁
Extra svårt, när man har med rättrogna fanatiker att göra. Då är det nästan stört omöjligt, som du nu så förtjänstfullt visade. Tack.
Rättrogen är nog det minsta man har sagt om mig i det sammanhanget. Fanatiker, för vad?
Nu var det ju endast fakta jag skrev, inget annat.
 
Rejäl skrev:
Menar du att dom slutar efter frukost?
De rackarna väcker en på morgonen och sedan är det tyst. Inte vet jag vad de gör efter frukost😉
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K kortis skrev:
Nu var det ju endast fakta jag skrev, inget annat.
Var det?
"MEN jag jag är övertygad om att de inte håller med dig"
För mig låter det mer som personligt tyckande, snarare än "fakta". Eller hur?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Var det?
"MEN jag jag är övertygad om att de inte håller med dig"
För mig låter det mer som personligt tyckande, snarare än "fakta". Eller hur?
Ok den meningen där kan du ha rätt.
Då säger vi så här Ryssland har fört ett ockupations krig i Georgien och ockuperar stora landområden där.
Tjetjenien förde de ett krig i och ödelade stora delar och har nu tillsatt en Atackhunden Kadyrov.
I Belarus har Ryssland stora trupper och hjälper Lukasjenka som fängslar och mördar sin befolkning ytterligare en marionett.
Ryssland bombar och mördar i Ukraina som de för ett anfallskrig mot.
Polen och Baltstaterna säger själva ett de är säkra på att Rysslands mål är att invadera de länderna. Det var fakta.
Vad drar du själv för slutsatser av det?
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Ok den meningen där kan du ha rätt.
Då säger vi så här Ryssland har fört ett ockupations krig i Georgien och ockuperar stora landområden där.
Tjetjenien förde de ett krig i och ödelade stora delar och har nu tillsatt en Atackhunden Kadyrov.
I Belarus har Ryssland stora trupper och hjälper Lukasjenka som fängslar och mördar sin befolkning ytterligare en marionett.
Ryssland bombar och mördar i Ukraina som de för ett anfallskrig mot.
Historien har visat och fortsätter att visa att de starka tar sig friheter de inte borde ta. Alltifrån dagismobbning till erövringar av andra länder. Hunner, Romare, Vikingar, Gustaf II Adolf. I modern tid Var det supermakt Tyskland. Sedan Kina som stal Tibet. Ryssar som roffade åt sig vad de kunde och USA som olikt de övriga inte höll till i sitt närområde, utan förde krig i andra kontinenter. Långt ifrån sina egna gränser. Varhelst en demokrati började spricka fram eller ett folk som valde "fel" väg, var USA där och stöttade diktatorn.
Alltså Stöttade, inte störtade.
K kortis skrev:
Polen och Baltstaterna säger själva ett de är säkra på att Rysslands mål är att invadera de länderna. Det var fakta.
Att de själva säger det, kan säkert stämma. De har ju varit med förut. Men om det är Rysslands plan vet bara en mindre skara, vilken du, jag samt Baltstaterna inte tillhör.
K kortis skrev:
Vad drar du själv för slutsatser av det?
Att det man själv är övertygad om kommer att ske, inte alltid sker.


Eftersom tråden handlar om Tesla och kollektivavtalet och därmed Musk, snarare än om Tjetjenien och Kadyrov, kommer här en länk där Kennedy beskriver vad Musk funnit i sin jakt på onödiga utgifter för staten. Bla. Transgenderkurs i Indien samt Elbilssatsning i Vietnam!

 
Redigerat:
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
P
O O skrev:
Ett kollektivavtal mellan arbetsgivaren A och facket B reglerar relationen mellan A och B. Som en följd av avtalet och gällande lag reglerar det oxo relationen mellan A och varje enskild anställd C.
Ja, det är väl enklast för arbetsköparen att tillämpa samma villkor för C som för kollektivet B, men A och C kan förstås träffa egna avtal. Något annat vore absurt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.