Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Rejäl skrev:
Jag står rakryggad i mina beslut är ingen Fanboy till Musk som vissa andra!
Haha, ja vi vet. Men dina spekulationer är underhållande.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Haha, ja vi vet. Men dina spekulationer är underhållande.
Det är lätt o vara så lättfotad, naiv och blåögd som du vi får se när Musk inte längre är VD för tesla vart du står!
 
Rejäl skrev:
Det är lätt o vara så lättfotad, naiv och blåögd som du vi får se när Musk inte längre är VD för tesla vart du står!
Jag bryr mig inte om Musk eller åkdonen….
 
  • Gilla
Zevv och 4 till
  • Laddar…
Måste vara jobbigt att hela tiden kolla upp tillverkarens ledningsgrupp och vart de står i allt.

Köpte precis en Siemens vitvara men var varken vart den är gjord, hur ledningen ser ut, vart de betalar skatt eller vad VD tycker om politik eller om man ska befolka mars.

Någonting säger mig att många personer som varit delaktiga innan den nådde tomtgräns är utan kollektivavtal.
 
  • Gilla
Zevv och 4 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Måste vara jobbigt att hela tiden kolla upp tillverkarens ledningsgrupp och vart de står i allt.

Köpte precis en Siemens vitvara men var varken vart den är gjord, hur ledningen ser ut, vart de betalar skatt eller vad VD tycker om politik eller om man ska befolka mars.

Någonting säger mig att många personer som varit delaktiga innan den nådde tomtgräns är utan kollektivavtal.
Nazistkramare och Putinälskare! 😁
Skäms du inte när du stöttar ett antidemokratiskt och människofientligt bolag?😆

"Under andra världskriget kom över 50 000 tvångsarbetare att arbeta i Siemens fabriker. De arbetare som inte orkade med det hårda arbetet skickades till koncentrationsläger. "
 
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag bryr mig inte om Musk eller åkdonen….
Ändock är du den flitigaste skribenten på detta forum till att försvara denne och nu säger du detta🙄
 
  • Älska
Jonatan79
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Måste vara jobbigt att hela tiden kolla upp tillverkarens ledningsgrupp och vart de står i allt.

Köpte precis en Siemens vitvara men var varken vart den är gjord, hur ledningen ser ut, vart de betalar skatt eller vad VD tycker om politik eller om man ska befolka mars.

Någonting säger mig att många personer som varit delaktiga innan den nådde tomtgräns är utan kollektivavtal.
Det gör
Rejäl skrev:
Ändock är du den flitigaste skribenten på detta forum till att försvara denne och nu säger du detta🙄
Ingen har frågat :) du har lite fördomar ;)
 
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det gör

Ingen har frågat :) du har lite fördomar ;)
Absolut inte baserar på det DU skriver och det säger att du är en fan av Musk!
 
Rejäl skrev:
Absolut inte baserar på det DU skriver och det säger att du är en fan av Musk!
Du gissar fel. Har aldrig kört en Tesla …
 
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du gissar fel. Har aldrig kört en Tesla …
Det påstår jag inte, Men DU är den som oftast står bakom Musk bara o läsa i Tråden som tur är😉
 
Rejäl skrev:
Det påstår jag inte, Men DU är den som oftast står bakom Musk bara o läsa i Tråden som tur är😉
Det är din tolkning. Det jag skrivit (om jag minns rätt) är att jag ifrågasätter vissa av fackens tvivelaktiga metoder.
 
  • Gilla
  • Haha
Zevv och 4 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Hur många av dem jobbar med det som är väsentligt på den arbetsplatsen, dvs vårdar och handhar patienter, och hur många sysslar med saker som i grunden är oväsentliga och endast är en kostnad och byråkratiskt mumbo-jumbo?

Jag förväntar mig inget svar eftersom varken du eller någon annan antagligen kan ge det, men av dessa 16 000! är det nog mycket slack som kostar massor utan att ge något tillbaka till grunden till att de finns där, patienterna.
Som byggarbetsplatser ett jävla liv mellan 07.00-09.00 sedan är det dödstyst
 
D
L lbgu skrev:
Så om Tesla köpte Volvo av kineserna så skulle det inte få några negativa konsekvenser för volvoförsäljningen i Sverige enligt dig. Så personer som vägrar köpa Tesla p.g.a. Elon skulle glatt köpa en Volvo även om Tesla ägde Volvo. Mycket möjligt, folk tänker uppenbarligen sällan logiskt.
Aha, du är ute efter någon slags barnatrorättvisa, så funkar det inte riktigt, livet är inte rättvist.

Nu är Musks agerande väldigt publikt och i aktuella sammanhang där många ser och rapporterar om det, då kan man säga att handlingarna multipliceras med detta. Du har rätt i att det finns många människor, företag och länder som gör dåliga saker och att uppmärksamheten ofta inte fördelas helt rättvist men jag tänkte att alla redan hade upptäckt att det är så världen är.

Att försöka använda det som en del gör här kallas whataboutism och är också väldigt barnsligt btw.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är din tolkning. Det jag skrivit (om jag minns rätt) är att jag ifrågasätter vissa av fackens tvivelaktiga metoder.
Vissa av Fackets tvivelaktiga metoder?
Vad är det?
 
Intet Intet skrev:
Nazistkramare och Putinälskare! 😁
Skäms du inte när du stöttar ett antidemokratiskt och människofientligt bolag?😆

"Under andra världskriget kom över 50 000 tvångsarbetare att arbeta i Siemens fabriker. De arbetare som inte orkade med det hårda arbetet skickades till koncentrationsläger. "
Och under franska revolutionen etc etc. Blir det inte lite larvigt det där
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.