716 365 läst ·
14 155 svar
716k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tragiskt om du inte bryr dig om kvalitet i så fall😢Gimp skrev:
1 mille i tapp på två år😢
https://www.dagensps.se/motor/tesla-model-s-plaid-tappar-1-miljon-pa-tva-ar/
När jag köpte min hade jag tjänat 100k om jag hade sålt den efter 1,5år pga bensin/dieselpriserna.K kortis skrev:
Nu har den nog tappat 200k på 3 år, så besparingen mot Audin som drog 1,68l/mil i snitt plus allt som går sönder på Teslan så är det ingen besparing alls.
Är man orolig för värdeminskning är nog en gammal jänkare mer lämpligt, men vill man ha lite roligt på väg till jobbet så kostar det.
Tjäna pengar på en ny bil som du säljer efter 1.5år är svårt inköpspris-försäljningspris=?Gimp skrev:
När jag köpte min hade jag tjänat 100k om jag hade sålt den efter 1,5år pga bensin/dieselpriserna.
Nu har den nog tappat 200k på 3 år, så besparingen mot Audin som drog 1,68l/mil i snitt plus allt som går sönder på Teslan så är det ingen besparing alls.
Är man orolig för värdeminskning är nog en gammal jänkare mer lämpligt, men vill man ha lite roligt på väg till jobbet så kostar det.
Det är inte så att jag inte bryr mig, men sett till prestanda får man besluta om man vill leva med nackdelarna eller inte.Rejäl skrev:
Det är ju inte så att man köper grisen i säcken, eller jo, om man inte äger en telefon eller dator eller har hört talas om internet.
Model 3/Y är väl skapliga, Model S är ett lotteri.
För 18år sedan hade jag Lotus Omegan som bruksbil, den gick sönder mycket oftare än Teslan, och dessutom får man tillverka många reservdelar själv.
Sen jag fick sonen har Lotusen stått i garaget och kompromissen blev ett gäng V8 kombi Audis och innan Teslan V10 Audi kombi.
Ballare Audis verkar ha bra kvalitet, mellan 06-21 har jag kanske kört 40k mil med Audis, förutom massor av bromsklossar och oljebyten är det extremt få reparationer som har behövts.
Inte ny, begagnad.Rejäl skrev:
Den är inte så rolig att jag eldar med tusenlappar...
Sen har jag en livsstil som inte passar en ny bil, har fortfarande inte tvättat Teslan efter 3,5år, men vi har pratat om att vi kanske skulle göra det någon gång.
Köpte min xc70 knappt 10 år sedan för 350000kr och blev bjuden 190000kr för ett tag sedan, undrar om dom är riktigt klokaGimp skrev:
När jag köpte min hade jag tjänat 100k om jag hade sålt den efter 1,5år pga bensin/dieselpriserna.
Nu har den nog tappat 200k på 3 år, så besparingen mot Audin som drog 1,68l/mil i snitt plus allt som går sönder på Teslan så är det ingen besparing alls.
Är man orolig för värdeminskning är nog en gammal jänkare mer lämpligt, men vill man ha lite roligt på väg till jobbet så kostar det.