Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Rejäl skrev:
Tesla backade för första gången 2024, Totalt producerade företaget 1,77 miljoner bilar – en minskning med 4 procent jämfört med 2023 – och levererade 1,79 miljoner fordon, vilket är 1 procent färre än året innan.
Sverige!
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Fackens förtjänst?
En del men att man hjälper faschistpartier i Europa så är det direkt stötande för många där, vi här i Sverige har nog lite svårt att först deras känslor vad gäller andra världskriget.
Stod med husbilen hos en fransk vinbond och där stod oxå en del tyskar och jag frågade honom vad han tyckte om dom,
ja jag accepterar dom väl men de dödade min morfar och mormor och farmor och farfar och många andra släktingar så det är inte helt lätt kan jag säga sa han men man ska ju glömma. Där fick man lite perspektiv på en del saker.
 
  • Wow
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
En del men att man hjälper faschistpartier i Europa så är det direkt stötande för många där, vi här i Sverige har nog lite svårt att först deras känslor vad gäller andra världskriget.
Stod med husbilen hos en fransk vinbond och där stod oxå en del tyskar och jag frågade honom vad han tyckte om dom,
ja jag accepterar dom väl men de dödade min morfar och mormor och farmor och farfar och många andra släktingar så det är inte helt lätt kan jag säga sa han men man ska ju glömma. Där fick man lite perspektiv på en del saker.
Försäljningen ökar säkert markant om Tesla skaffar kollektivavtal…
 
  • Haha
Zevv och 3 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Försäljningen ökar säkert markant om Tesla skaffar kollektivavtal…
Dom slutgiltiga konsekvenserna har vi inte sett ännu, då det är fler och fler som distanserar sig ifrån Musk och Tesla pga. deras avvikande beteenden!
 
  • Haha
Majgårdarna och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Dom slutgiltiga konsekvenserna har vi inte sett ännu, då det är fler och fler som distanserar sig ifrån Musk och Tesla pga. deras avvikande beteenden!
Ja, övrigt kan påverka märkbart.
 
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, övrigt kan påverka märkbart.
Känner några som kör Tesla men när dom ska byta så finns inte det märket med i diskussionen längre..
Men jag tror att Musk hellre kör ned för stupet än o ge sig!
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Försäljningen ökar säkert markant om Tesla skaffar kollektivavtal…
Så är det kanske för sådana där förtroende frågor brukar hänga i länge.
Jag var oxå och köpte champagne hos en tillverkare och vi talade om bojkotten som var för en herrans massa år sedan av franska varor och han sa att det tog många många år till det blev normalt.
Sänkningen av Rainbow Warrier 1985 av franska underrättelsetjänsten.
Så man kan nog inte underskatta skadan som kan bli av en bojkott
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
K kortis skrev:
Så är det kanske för sådana där förtroende frågor brukar hänga i länge.
Jag var oxå och köpte champagne hos en tillverkare och vi talade om bojkotten som var för en herrans massa år sedan av franska varor och han sa att det tog många många år till det blev normalt.
Sänkningen av Rainbow Warrier 1985 av franska underrättelsetjänsten.
Så man kan nog inte underskatta skadan som kan bli av en bojkott
Ja, det återstår att se i vilka länder Tesla har flest PK-kunder.
 
  • Haha
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Usel produktkvalité har ingen betydelse men är chefen inte PK då jävlar. Konstiga prioriteringar hos många.
 
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, det återstår att se i vilka länder Tesla har flest PK-kunder.
Man är ju inte kund förrän man köpt något och andrahandsvärdet har nog redan sjunkit betydligt senaste halvåret, fast det kommer Tesslaägarna med emfas att bestrida.
Nu kommer väl de oxå och vilja ha min förskräckliga XC 70
 
  • Haha
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Känner några som kör Tesla men när dom ska byta så finns inte det märket med i diskussionen längre..
Men jag tror att Musk hellre kör ned för stupet än o ge sig!
Känner också några som kör Tesla, varav 2st har köpt senaste året.
Ska själv byta bort min Tesla mot en nyare.

Misstänker att dom som köper billigare modeller kanske lutar lite åt kollektivavtal och grön omställning medans vi som gillar prestanda kanske inte gör det i samma utsträckning.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
Gimp Gimp skrev:
Känner också några som kör Tesla, varav 2st har köpt senaste året.
Ska själv byta bort min Tesla mot en nyare.

Misstänker att dom som köper billigare modeller kanske lutar lite åt kollektivavtal och grön omställning medans vi som gillar prestanda kanske inte gör det i samma utsträckning.
Är inte Tesla 3 och Y vanliga Svenssons bilar prismässigt?
 
T TommyC skrev:
Usel produktkvalité har ingen betydelse men är chefen inte PK då jävlar. Konstiga prioriteringar hos många.
Vem bryr sig om produktkvalitet, den är ju kul att köra...
 
  • Haha
  • Wow
TommyC och 1 till
  • Laddar…
P
Gimp Gimp skrev:
Vem bryr sig om produktkvalitet, den är ju kul att köra...
Hör att du inte betalar för dina bilar själv😢
 
Rejäl skrev:
Är inte Tesla 3 och Y vanliga Svenssons bilar prismässigt?
Jo, precis.
Utan att veta misstänker jag att dom har tappat försäljning medans Model S inte har det i samma utsträckning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.