716 411 läst ·
14 155 svar
716k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag kan inte bedöma vilka som missköter sitt jobb. Så jag menar alla kommunikatörer. Som en grupp.BirgitS skrev:
Däremot tycker jag att när en chef anställer en kommunikatör för att själv slippa kommunicera tyder det på att chefen missköter sitt jobb.
Nej jag menar att det inte behövs några kommunikatörer alls. Generellt sett, för att hitta enstaka undantag får alltid.BirgitS skrev:
Du refererade till en Wikipedia-artikel om "informatörer". Det är en annan kategori än "kommunikatörer", som jag inte har uttalat mig om inte heller tänker uttala mig om. Det stora problemet är "kommunikatörerna" som utför arbetsuppgifter chefer gjorde innan begreppet kommunikatör fanns.
Rejäl skrev:
Att Teslas försäljning sjunker har säkert flera orsaker.Jonatan79 skrev:
- Avsaknaden av kollektivavtal är säkert en.
- Att konkurrenternas produkter är attraktivare är en annan.
- Att elbilsmarknaden minskar en tredje.
- Att Elon Musk har blivit väldigt impopolär i Sverige har skadat förtroendet för Tesla. "Elon Musk skadar förtroendet för Tesla"
- Att "Tesla Model 3 underkänns med besked i besiktningen" är ytterligare en negativ sak för Tesla.
Om det är fackets "förtjänst" vet jag inte. Formuleringen/ordvalet antyder att det är bra att Teslas försäljning sjunker. Jag har väldigt svårt att se något positivt med det.
De har även en ny model Y på gång, kan ju vara så att någon väntar på den istället för att köpa den gamla..O skrev:
Att Teslas försäljning sjunker har säkert flera orsaker.
Det finns naturligtvis flera anledningar. Dessa är några. Men hur man än ser på saken är min personliga bedömning att konflikten med IF Metall bidrar till att försäljningen sjunker.
- Avsaknaden av kollektivavtal är säkert en.
- Att konkurrenternas produkter är attraktivare är en annan.
- Att elbilsmarknaden minskar en tredje.
- Att Elon Musk har blivit väldigt impopolär i Sverige har skadat förtroendet för Tesla. "Elon Musk skadar förtroendet för Tesla"
- Att "Tesla Model 3 underkänns med besked i besiktningen" är ytterligare en negativ sak för Tesla.
Om det är fackets "förtjänst" vet jag inte. Formuleringen/ordvalet antyder att det är bra att Teslas försäljning sjunker. Jag har väldigt svårt att se något positivt med det.
Jag tror inte IF Metall påverkar mycket.
Elons beteende påverkar nog mer.
Har hans beteende verkligen gjort en negativt påverkan hittills för hans bolag?Andreas_Hansson skrev:
Jag påstår tvärt om.
Trots oförmågan att vilja skriva på svenskt kollektivavtal.
Rent företagsmässigt är detta fullständigt genialiskt.
Givetvis bortsett från allt politiskt PK.
Jag som inte har elbil, (diesel är min teologi) påstår att han har globalt stärkt sin ställning i världen. Trots allt...
Hans raka förmåga att slopa HBTQI+++++------- misstänker jag att hans ställning enkom stärks.
Sunt förnuft helt enkelt.
Den enda som kan bli gravid är en kvinna! - Frågor på det?
En bristvara med logiskt tänkande nuförtiden konstigt nog.
Redigerat:
Mina krav på en bil är att den ska vara prisvärd och uppfylla alla viktiga tekniska krav som jag har på en bil. Ledningar för företag ska hålla sig borta från all politisk propaganda inklusive Woke/PK och andra tokiga ideologier.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Föreslår att du läser första meningen på Wikipedia-sidan så ser du att kommunikatör står med där och alltså att artikeln gäller även sådana. Notera också att den länkade sidan är omdirigerad från en sökning på just kommunikatör. Kommunikation på olika sätt nämns många gånger där, t.ex. att informationstjänstemäns utbildning t.ex. består av medie- och kommunikationsvetenskap.O skrev:
Ett annat ord för woke.BirgitS skrev:
Föreslår att du läser första meningen på Wikipedia-sidan så ser du att kommunikatör står med där och alltså att artikeln gäller även sådana. Notera också att den länkade sidan är omdirigerad från en sökning på just kommunikatör. Kommunikation på olika sätt nämns många gånger där, t.ex. att informationstjänstemäns utbildning t.ex. består av medie- och kommunikationsvetenskap.
Läs om den Tesla model 3 som ViBilägare testar sedan 2020. Omfattande rostskador efter 5 år. Läs även artiklar om hur Tesla presterar i bilprovning i bl a Sverige, Danmark och Tyskland. Då får du lite grund för ditt beslut. Berätta gärna vad du kommer fram till.M maria01 skrev:
Dom tidiga Teslorna är individer vilket betyder att inte alla har samma fel, så det kommer dyka upp div spännande och oväntade fel som alla är dyra att laga.M maria01 skrev:
Motorpaket och batteri håller normalt sett bra, men har man otur så blir det väldigt dyrt, tror motorpaket är ca 100k och batteri 250k
Så det är ett lotteri som man måste vara medveten om att man kan förlora.