Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Rejäl skrev:
Låter som du behöver ta en tur iblan som bränna ur den lite😉
Du har mer rätt än du anar, fick byta skivor och klossar bak nyss för de var helt rostiga = aldrig använda.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Så vi kan summera det som att facken inte verkar ha någon betydande funktion som får dem att sluta?
Självklart är detta (att få andra att följa lagen) inte någon privat förenings uppgift.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker det verkar väldigt meningslöst att bara diskutera de kommunikatörer som missköter sitt jobb.
Jag kan inte bedöma vilka som missköter sitt jobb. Så jag menar alla kommunikatörer. Som en grupp.
Däremot tycker jag att när en chef anställer en kommunikatör för att själv slippa kommunicera tyder det på att chefen missköter sitt jobb.
BirgitS BirgitS skrev:
Då blir ju alla påståenden om att kommunikatörer ska bort bara tramsiga, om det man menar är att bara kommunikatörer som missköter sitt jobb ska bort. Mindre lämpliga personer finns inom alla yrken.
Nej jag menar att det inte behövs några kommunikatörer alls. Generellt sett, för att hitta enstaka undantag får alltid.

Du refererade till en Wikipedia-artikel om "informatörer". Det är en annan kategori än "kommunikatörer", som jag inte har uttalat mig om inte heller tänker uttala mig om. Det stora problemet är "kommunikatörerna" som utför arbetsuppgifter chefer gjorde innan begreppet kommunikatör fanns.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Köpte min för 310’ för 8år sedan och får ca 300’ idag :)
Min är Momentum och gått 12000 så kanske var dåligt bud. Men inget är värt ett skit förrän man säljer och min får barnen ärva

Rejäl skrev:
Teslas försäljning i Sverige sjönk, om man jämför januari i år med januari i fjol så minskar Teslas totala försäljning med 44,3 procent!
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Fackens förtjänst?
Att Teslas försäljning sjunker har säkert flera orsaker.
Det finns naturligtvis flera anledningar. Dessa är några. Men hur man än ser på saken är min personliga bedömning att konflikten med IF Metall bidrar till att försäljningen sjunker.

Om det är fackets "förtjänst" vet jag inte. Formuleringen/ordvalet antyder att det är bra att Teslas försäljning sjunker. Jag har väldigt svårt att se något positivt med det.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Majgårdarna
O O skrev:
Att Teslas försäljning sjunker har säkert flera orsaker.
  • Avsaknaden av kollektivavtal är säkert en.
  • Att konkurrenternas produkter är attraktivare är en annan.
  • Att elbilsmarknaden minskar en tredje.
  • Att Elon Musk har blivit väldigt impopolär i Sverige har skadat förtroendet för Tesla. "Elon Musk skadar förtroendet för Tesla"
  • Att "Tesla Model 3 underkänns med besked i besiktningen" är ytterligare en negativ sak för Tesla.
Det finns naturligtvis flera anledningar. Dessa är några. Men hur man än ser på saken är min personliga bedömning att konflikten med IF Metall bidrar till att försäljningen sjunker.

Om det är fackets "förtjänst" vet jag inte. Formuleringen/ordvalet antyder att det är bra att Teslas försäljning sjunker. Jag har väldigt svårt att se något positivt med det.
De har även en ny model Y på gång, kan ju vara så att någon väntar på den istället för att köpa den gamla..

Jag tror inte IF Metall påverkar mycket.
Elons beteende påverkar nog mer.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Majgårdarna Andreas_Hansson skrev:
Elons beteende påverkar nog mer.
Har hans beteende verkligen gjort en negativt påverkan hittills för hans bolag?

Jag påstår tvärt om.
Trots oförmågan att vilja skriva på svenskt kollektivavtal.

Rent företagsmässigt är detta fullständigt genialiskt.
Givetvis bortsett från allt politiskt PK.

Jag som inte har elbil, (diesel är min teologi) påstår att han har globalt stärkt sin ställning i världen. Trots allt...

Hans raka förmåga att slopa HBTQI+++++------- misstänker jag att hans ställning enkom stärks.

Sunt förnuft helt enkelt.
Den enda som kan bli gravid är en kvinna! - Frågor på det?

En bristvara med logiskt tänkande nuförtiden konstigt nog.

Redigerat:
  • Gilla
Zevv och 3 till
  • Laddar…
Mina krav på en bil är att den ska vara prisvärd och uppfylla alla viktiga tekniska krav som jag har på en bil. Ledningar för företag ska hålla sig borta från all politisk propaganda inklusive Woke/PK och andra tokiga ideologier.

BirgitS
O O skrev:
Du refererade till en Wikipedia-artikel om "informatörer". Det är en annan kategori än "kommunikatörer", som jag inte har uttalat mig om inte heller tänker uttala mig om. Det stora problemet är "kommunikatörerna" som utför arbetsuppgifter chefer gjorde innan begreppet kommunikatör fanns.
Föreslår att du läser första meningen på Wikipedia-sidan så ser du att kommunikatör står med där och alltså att artikeln gäller även sådana. Notera också att den länkade sidan är omdirigerad från en sökning på just kommunikatör. Kommunikation på olika sätt nämns många gånger där, t.ex. att informationstjänstemäns utbildning t.ex. består av medie- och kommunikationsvetenskap.

Krilleman
BirgitS BirgitS skrev:
Föreslår att du läser första meningen på Wikipedia-sidan så ser du att kommunikatör står med där och alltså att artikeln gäller även sådana. Notera också att den länkade sidan är omdirigerad från en sökning på just kommunikatör. Kommunikation på olika sätt nämns många gånger där, t.ex. att informationstjänstemäns utbildning t.ex. består av medie- och kommunikationsvetenskap.
Ett annat ord för woke.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Anonymiserad 405730 och 2 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Min är Momentum och gått 12000 så kanske var dåligt bud. Men inget är värt ett skit förrän man säljer och min får barnen ärva
Ja jag tror du kan få en slant till, men jag skall inte heller sälja min. Men får gå så länge den går.

• Gilla
kortis
  • Laddar…
vågar man köpa en begnad tesla model s från 2014 för 150 tusen ?

• Haha
kortis
  • Laddar…
BirgitS
Krilleman Krilleman skrev:
Ett annat ord för woke.
Nej

M maria01 skrev:
Läs om den Tesla model 3 som ViBilägare testar sedan 2020. Omfattande rostskador efter 5 år. Läs även artiklar om hur Tesla presterar i bilprovning i bl a Sverige, Danmark och Tyskland. Då får du lite grund för ditt beslut. Berätta gärna vad du kommer fram till.

M maria01 skrev:
Dom tidiga Teslorna är individer vilket betyder att inte alla har samma fel, så det kommer dyka upp div spännande och oväntade fel som alla är dyra att laga.

Motorpaket och batteri håller normalt sett bra, men har man otur så blir det väldigt dyrt, tror motorpaket är ca 100k och batteri 250k

Så det är ett lotteri som man måste vara medveten om att man kan förlora.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.