Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P PHPersson skrev:
Har du någon källa på att Skanska är dömda för det?
D Dilato skrev:
Dagsbot gäller även i Sverige...
Med den skillnaden att domstolen talar om hur hög den ska vara. Konstigt nog så blir den påfallande låg för rika och höginkomsttagare
 
D Dilato skrev:
Att det är billigt i Sverige att strunta i lagar och avtal är känt sedan länge.
Ja tyvärr.

Så vi kan summera det som att facken inte verkar ha någon betydande funktion som får dem att sluta?
 
Rejäl skrev:
Jag har redan länkat dig om Skanska, men antar att du inte är så intresserad av att läsa..
Vad jag kunde se var det inte Skanska själva som blev dömda i dina länkar, men då missade jag det . Sorry.
 
P PHPersson skrev:
Ja tyvärr.

Så vi kan summera det som att facken inte verkar ha någon betydande funktion som får dem att sluta?
Nej för f.n, vi har Moderaterna att tacka för atbetstidslagar, semesterdagar, pensioner, osv osv
 
L lat skrev:
Nej för f.n, vi har Moderaterna att tacka för atbetstidslagar, semesterdagar, pensioner, osv osv
Det var ju ett tag sedan oavsett vem som ligger bakom det, så om det är på så gamla meriter vi skall ha instanser skulle isf jag föreslå att de stängs ner.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
L lat skrev:
Nej för f.n, vi har Moderaterna att tacka för atbetstidslagar, semesterdagar, pensioner, osv osv
Om jag förstår dig rätt så menar du att vi har Moderaterna att tacka för det du nämner.
Det är i så fall direkt fel för Moderaterna och högern har alltid röstat mot det i Sveriges Riksdag när Socialdemokraterna lag förslagen i riksdagen.
Jag tror faktiskt inte högern röstat för ett enda förslag som gynnar arbetstagare i Sverige som ex arbetstidslag, semesterlag, fyrtio tim arbetsvecka, vård av barn, föräldraledighet, sjukförsäkring, A-kassa, LAS. Jag har ju glömt en del.
Som sagt det har högern alltid röstat mot
 
  • Gilla
bo-ca
  • Laddar…
BirgitS
K kortis skrev:
Om jag förstår dig rätt så menar du att vi har Moderaterna att tacka för det du nämner.
Det är i så fall direkt fel för Moderaterna och högern har alltid röstat mot det i Sveriges Riksdag när Socialdemokraterna lag förslagen i riksdagen.
Jag tror faktiskt inte högern röstat för ett enda förslag som gynnar arbetstagare i Sverige som ex arbetstidslag, semesterlag, fyrtio tim arbetsvecka, vård av barn, föräldraledighet, sjukförsäkring, A-kassa, LAS. Jag har ju glömt en del.
Som sagt det har högern alltid röstat mot
Det var nog ett ironiskt inlägg.
 
  • Älska
Intet
  • Laddar…
BirgitS
P PHPersson skrev:
Källa på det? Att facken tryckt på för ID06. Min uppfattning är att det bara är eniga och tycker det är en bra idé.
Så du tror att det är företag som vill fuska som gör det svårare att fuska?
Det låter synnerligen kontraproduktivt.
 
BirgitS
O O skrev:
Kommunikatör i den betydelsen vi diskuterar här är något betydligt nyare än så. Det har exploderat med kommunikatörer de senaste decennierna. På 1900-talet fanns de knappt. Kommunikatör är oxo något helt annat än vad som beskrivs på Wikipedia i länken. Om man tar sig tid och läser hela texten är detta mycket tydligt. Som exempel står det följande

De kommunikatörer vi diskuterar är de som gör exakt det jobbet informatörerna anser är chefens uppgift.
Jag tycker det verkar väldigt meningslöst att bara diskutera de kommunikatörer som missköter sitt jobb. Då blir ju alla påståenden om att kommunikatörer ska bort bara tramsiga, om det man menar är att bara kommunikatörer som missköter sitt jobb ska bort. Mindre lämpliga personer finns inom alla yrken.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Så du tror att det är företag som vill fuska som gör det svårare att fuska?
Det låter synnerligen kontraproduktivt.
Det tror jag inte men däremot är ofta kunderna intresserade av att leverantörerna slköter sig.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Det tror jag inte men däremot är ofta kunderna intresserade av att leverantörerna slköter sig.
Byggbranchen motsätter sig bättre styrning och färre underleverantörer.
Jag hoppar definitivt oseriösa var de än må vara.
Källa på det? Googla
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det var nog ett ironiskt inlägg.
Attans, den var bra. Fast Moderaterna och SD försöker hela tiden ändra på vår historia.
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Byggbranchen motsätter sig bättre styrning och färre underleverantörer.
Jag hoppar definitivt oseriösa var de än må vara.
Källa på det? Googla
Nu är det inte bara byggbranschen som använder ID06 även om det är vanligast. Jag vet flera företag som aktiv jobbar för bättre kontroll och inte bara ser till att tjäna så mycket som möjligt.
 
D
P pmd skrev:
Högskattepolitiken har sina baksidor.
Tveksamt i det här sammanhanget, visst kunde inkomstskatten säkert varit något lägre men det hade knappast gjort någon skillnad i det här perspektivet, det är flera andra faktorer som betyder mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.