702 715 läst ·
14 155 svar
703k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 207 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 207 inlägg
I just det inlägget jag citerade, inte alla inlägg som du har skrivit.L lbgu skrev:
Men det gör jag ju inte, så det är inte rutinmässigt. Ditt påstående stämmer alltså inte.L lbgu skrev:
Jag håller med om att du gissade. Jag kan inte se att det finns något som är välgrundat i dem och därmed inte heller att det är ett ganska troligt scenario.L lbgu skrev:
Det finns mycket mellan välgrundat och extremt otroligt.
Jag har inte påstått att det ligger till på något särskilt vis. Jag har pekat på vad som kom fram i tråden för långt över ett år sen.L lbgu skrev:Kanske bara en slump att facket betalar ut rekordhög ersättning till de strejkande i en strejk som måste ha en av de lägsta anslutningsgraderna i Metalls historia.
Du verkar vara säker på att det inte är så. Du har knappast några vattentäta bevis för det. Är din teori då en konspirationsteori? Hör du inte hur dumt det låter?
Men visst får du tro att dina gissningar är sannare än vad facket och andra inblandade säger. Fast facket skulle ha mycket att förlora på om de blev påkomna med att ljuga. Det var tillräckligt många människor inblandade när höjningen bestämdes för att risken skulle vara väldigt stor att någon av dem vid något tillfälle pratar bredvid mun och därmed avslöjar din påstådda konspiration.
Nu är det ju du som aktivt vill missförstå. Lite sunt förnuft borde väl fått dig att inse att jag inte syftade på alla inlägg jag någonsin skrivit på BH. Du anstränger dig verkligen för att missförstå. Antar att det också är någon smart debatteknik du lät dig.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 207 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 207 inlägg
Nej, jag anstränger mig inte för att missförstå och jag trodde inte heller att det gällde alla dina inlägg på BH, men nog trodde jag att allt syftade på mer än 1 inlägg. Det finns en hel del som är mellan 1 och allt.L lbgu skrev:
Du överdriver hela tiden. Det kanske är en debatteknik du har lärt dig.
Haha jag underdrev väl snarare när jag med allt menade allt jag skrev i ett visst inlägg. Snarare du som överdrev eftersom du trodde jag menade massor av inlägg.BirgitS skrev:
Sen är det roligt att du påstår att jag överdriver hela tiden. Har du några bevis för det, eller är det bara en konspirationsteori från din sida
Har sagt det förr och säger det igen. Jag hoppas innerligen att det här förgör svenska fackföreningar så som det ser ut i dagsläget. Det ska lagstiftas att dom inte får vara politiskt aktiva eller supporta politiska partier. Avgiften ska inte vara avdragsgill. Det ska finnas en statligt finansierad verksamhet som kontrollerar att företag sköter sina åtaganden och lagstiftning gentemot arbetare. Facket ska inte få äga eller driva företag. Vinsten på alla investeringar ska gå tillbaks till medlammarna.
Pensionsförsäkringar är numera styvmoderligt behandlade. Man betalar skatt både på pengarna man avsätter till sin pension, och när man tar ut de pengarna som pension. Förr betalade man skatt bara en gång.C Cerb skrev:
Jag skulle vilja ha ett system där man kunde förfoga över alla pengarna som arbetsgivare gör pensionsavsättningar med, och investera dem klokt själv. Och beskattning av pengarna bara en gång, förstås.
Även barn kan vara principfasta, men det är förstås större risk att deras principer är svaijga.BirgitS skrev:
Tycker du att några av de som är inblandade i konflikten vi diskuterar beter sig som tjuriga barn? Vilka i så fall?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 207 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 207 inlägg
Ställ frågan till den som började prata om att bete sig som ett tjurigt barn. #12 261P pmd skrev:
Frågan var om något av de två nämnda partierna i inlägg #12 191 är direkt farliga för demokratin. Möjligen att Marita Ulvskogs berömda uttalande om riksdagsvalet 1976 kan tolkas lite åt det hållet, men bara lite, och i MP har det funnits anti-demokrater, men för att ett parti ska kunna benämnas som ett direkt hot mot demokratin måste det väl ändå finnas åtminstone något som tyder på att partiet avser att avskaffa demokratin om det kommer till makten?B Bengt Numelin skrev:S tillhör verkligen inte extremvänstern för de har gått högerut sedan ett tjugotal år. Jag vet flera av mina vänner som därför röstat på V i stället. Tidigare har de röstat på alla utom SD, M och KD så de är mest i mittfåran eller något till vänster. En röst på något av de borgerliga partierna i förra och kommande val är en röst åt SD.