716 973 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Med större lager i flera steg så minskar man ju sårbarheten, nu tar "apoteken" bara hem ett mycket litet antal av medicinerna och räknar med att någon annan står för lagerhållningen åt dem.N Niq skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 220 inlägg
Märkligt argument. Jag jobbar själv på ett bolag utan kollektivavtal och ser inte det som ett problem öht. Jag har bättre lön och förmåner än branschgenomsnittet, likaväl så har de jag har löneansvar för det.P Putte 9497 skrev:
Mig veterligen så har de inte skrivit på någon slags slavkontrakt när de tog anställning på tesla och är de kompetenta och attraktiva på arbetsmarknaden är det väl bara att be Elon att fara och flyga om förhållandena är så kassa.
Jag är kluven. Å ena sidan älskar jag att facket blir utmanat på allvar, å andra sidan älskar jag att se stora amerikanska bolag förlora en process.
Kom till Finland och jämför ölsortimentet på Alko och valfri butik. Vilken normalstor matbutik som helst har ett ölsortiment som är större än dom flesta Alkobutiker. Upptill maxprocenten dom får sälja. Vin och champagne utbudet ökar också i matbutikerna fast där verkar det vara svårare att få tag i sådant dom får sälja.J Jaggatagga skrev:
Ett kollektivavtal är ju för att sätta en lägsta lön och sedan kan man ju tjäna hur mycket som helst.MickeTyr skrev:
Märkligt argument. Jag jobbar själv på ett bolag utan kollektivavtal och ser inte det som ett problem öht. Jag har bättre lön och förmåner än branschgenomsnittet, likaväl så har de jag har löneansvar för det.
Mig veterligen så har de inte skrivit på någon slags slavkontrakt när de tog anställning på tesla och är de kompetenta och attraktiva på arbetsmarknaden är det väl bara att be Elon att fara och flyga om förhållandena är så kassa.
Det är ju för att Alko är utmanat som det är helt utarmat förstår du väl och matbutikerna har knappast den hipsteröl i limiterad utgåva som alla svennar ser som en mänsklig rättighet...N Niq skrev:Kom till Finland och jämför ölsortimentet på Alko och valfri butik. Vilken normalstor matbutik som helst har ett ölsortiment som är större än dom flesta Alkobutiker. Upptill maxprocenten dom får sälja. Vin och champagne utbudet ökar också i matbutikerna fast där verkar det vara svårare att få tag i sådant dom får sälja.
De lataste och mest kostsamma för samhället måste ju vara de med högre utbildning än gymnasiet. Först kostar de soc. bidrag och sedan när de är över 30 skaffar dom barn och kostar staten ännu mer och när deras barn sedan ärver DNA så går mor / farföräldrarna i pension och måste ha bostadsbidrag 😆N nybyggarn3 skrev: