Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
N Niq skrev:
Är det faktiskt pga det. Det har ju varit svårt att få tag i en del mediciner i många länder. Tror inte tillverkarna skulle begränsa tillgången så länge allt går åt.
Med större lager i flera steg så minskar man ju sårbarheten, nu tar "apoteken" bara hem ett mycket litet antal av medicinerna och räknar med att någon annan står för lagerhållningen åt dem.
 
N
D djac skrev:
Med större lager i flera steg så minskar man ju sårbarheten, nu tar "apoteken" bara hem ett mycket litet antal av medicinerna och räknar med att någon annan står för lagerhållningen åt dem.
Ja men var det annorlunda innan avregleringen?
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Snart tycker ni väl att staten ska driva hamburgerrestaurang
Det har de ju faktiskt gjort en gång, Clock hette de och det gick inget vidare....
 
  • Gilla
  • Haha
RoTe och 2 till
  • Laddar…
mnils skrev:
Det har de ju faktiskt gjort en gång, Clock hette de och det gick inget vidare....
Klipp in valfri joke fly over head bild :)
 
  • Haha
Maledictus och 1 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Nä, men då har du ingen rätt till övertidsersättning, afa försäkring, etc. Men gissar att du ändå jobbar inom ett kollektivavtal och har lägsta lön när dina kompisar tjänar bättre. Du får ta del av den generella potten men inte den individuella om du nu inte är egen företagare
Märkligt argument. Jag jobbar själv på ett bolag utan kollektivavtal och ser inte det som ett problem öht. Jag har bättre lön och förmåner än branschgenomsnittet, likaväl så har de jag har löneansvar för det.

Mig veterligen så har de inte skrivit på någon slags slavkontrakt när de tog anställning på tesla och är de kompetenta och attraktiva på arbetsmarknaden är det väl bara att be Elon att fara och flyga om förhållandena är så kassa.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den typen av medecin behöver man sällan akut
Vilken tur att du kan allt om detta också!
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja fyfan. 90-talisterna är sjukt lata. Gäller även på tjänstemanna-sidan.
+1 på den.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Klipp in valfri joke fly over head bild :)
Du får väl ändå tänka på vilka vi har här i tråden, vissa måste man faktiskt förklara allting för för att de skall kunna hänga med....
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
F fsn skrev:
+1 på den.
Fullständigt odugliga. Frågan är om 00-talisterna är bättre eller om det fortsatt utför. Någon med arbete som inte kräver eftergymnasial utbildning kanske vet?
 
Jag är kluven. Å ena sidan älskar jag att facket blir utmanat på allvar, å andra sidan älskar jag att se stora amerikanska bolag förlora en process.
 
  • Gilla
  • Haha
tensiden och 2 till
  • Laddar…
N
J Jaggatagga skrev:
Det är ingen myt. Det finns ju typ noll specerihandel kvar utanför storstäderna i andra segment.
Kom till Finland och jämför ölsortimentet på Alko och valfri butik. Vilken normalstor matbutik som helst har ett ölsortiment som är större än dom flesta Alkobutiker. Upptill maxprocenten dom får sälja. Vin och champagne utbudet ökar också i matbutikerna fast där verkar det vara svårare att få tag i sådant dom får sälja.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
MickeTyr MickeTyr skrev:
Märkligt argument. Jag jobbar själv på ett bolag utan kollektivavtal och ser inte det som ett problem öht. Jag har bättre lön och förmåner än branschgenomsnittet, likaväl så har de jag har löneansvar för det.

Mig veterligen så har de inte skrivit på någon slags slavkontrakt när de tog anställning på tesla och är de kompetenta och attraktiva på arbetsmarknaden är det väl bara att be Elon att fara och flyga om förhållandena är så kassa.
Ett kollektivavtal är ju för att sätta en lägsta lön och sedan kan man ju tjäna hur mycket som helst.
 
F fsn skrev:
+1 på den.
Den skaran tillhör väll du nästan.

Skulle nog påstå att en del är det både vad gäller 80 o 90 talet men värst blir det väll med de födda 00, 10 och 20 speciellt grabbar då som spelar dina spel.
 
RoTe
N Niq skrev:
Kom till Finland och jämför ölsortimentet på Alko och valfri butik. Vilken normalstor matbutik som helst har ett ölsortiment som är större än dom flesta Alkobutiker. Upptill maxprocenten dom får sälja. Vin och champagne utbudet ökar också i matbutikerna fast där verkar det vara svårare att få tag i sådant dom får sälja.
Det är ju för att Alko är utmanat som det är helt utarmat förstår du väl och matbutikerna har knappast den hipsteröl i limiterad utgåva som alla svennar ser som en mänsklig rättighet...
 
N nybyggarn3 skrev:
Fullständigt odugliga. Frågan är om 00-talisterna är bättre eller om det fortsatt utför. Någon med arbete som inte kräver eftergymnasial utbildning kanske vet?
De lataste och mest kostsamma för samhället måste ju vara de med högre utbildning än gymnasiet. Först kostar de soc. bidrag och sedan när de är över 30 skaffar dom barn och kostar staten ännu mer och när deras barn sedan ärver DNA så går mor / farföräldrarna i pension och måste ha bostadsbidrag 😆
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.