Status
Inte öppen för fler kommentarer.
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
D
N Niq skrev:
Inte ens med mediciner som behöver tas akut?
Sen avregleringen är mycket medicin svår att få tag i, även sjukhusen kämpar eftersom ingen vill ligga på lager mer, kan man ta schampo istället så löser det såklart sig.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K kurlakarl skrev:
Ja massor av apotek med fantastiska öppettider som har jättebra sminkutbud och sina egna karameller och praliner till jul! Om du däremot behöver hämta ut en immunologisk behandling mot en reumatologisk sjukdom så får du leta jävligt länge för ingen vill lagerföra det pga tjänar mer pengar på smink och hudvård. Men det är väl bara bra för då har ju marknaden sagt sitt eller?
Den typen av medecin behöver man sällan akut
 
N
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nej, har ”peppar peppar” inte behövt det.
Då är det ju möjligt att vänta även om jag förstår att man vill börja med medicineringen så snabbt som möjligt.
 
  • Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Det håller jag helt med om, man ska läsa och förstå vilka avtal man vill ingå och det är ju frivilligt att ingå ett avtal med facket.

Men vänta nu, det verkar ju inte gälla alla avtal, kollektivavtal ska man tydligen tvingas att teckna 🤔
Men det är lite skillnad mellan ett företag och en anställd.
 
Snart tycker ni väl att staten ska driva hamburgerrestaurang
 
  • Haha
JanneJanne123
  • Laddar…
RoTe
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Snart tycker ni väl att staten ska driva hamburgerrestaurang
SARA, det var tider det... 😂
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Men dom är ju inte öppna kväll/natt.

Sahlgrenska Göteborg
  • Måndag (6/11)
    08:30-18:00
  • Tisdag (7/11):
    08:30-18:00
  • Onsdag (8/11):
    08:30-18:00
  • Torsdag (9/11):
    08:30-18:00
  • Fredag (3/11):
    08:30-18:00
  • Lördag (4/11):
    10:00-14:00
  • Söndag (5/11):
    Stängt
Skånes universitetssjukhus Malmö

Öppet idag 08:00-18:00
imorgon 10:00-14:00
Söndag 10:00-14:00
Måndag 08:00-18:00
Tisdag 08:00-18:00
Onsdag 08:00-18:00
Torsdag 08:00-18:00
Fredag 08:00-18:00

Danderyds Sthlm
Öppet idag 08:00-18:00
imorgon 10:00-15:00
Söndag 10:00-15:00
Måndag 08:00-18:00
Tisdag 08:00-18:00
Onsdag 08:00-18:00
Torsdag 08:00-18:00
Fredag 08:00-18:00
Universitetssjukhusets apotek i Örebro är öppet Måndag-Fredag 07,00 - 21,00 och Lördag o Söndag 08,00 - 21,00
 
JanneJanne123
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Snart tycker ni väl att staten ska driva hamburgerrestaurang
Haha och myten om att Systembolaget är enda sättet att bedriva välsorterad alkoholförsäljning 😂
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Haha och myten om att Systembolaget är enda sättet att bedriva välsorterad alkoholförsäljning 😂
Bolaget får gärna gå samma öde som clock om du frågar mig :)
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Haha och myten om att Systembolaget är enda sättet att bedriva välsorterad alkoholförsäljning 😂
Det är ingen myt. Det finns ju typ noll specerihandel kvar utanför storstäderna i andra segment.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Apotek Hjärtat vid Ica Maxi har ofta bra öppettider:

[bild]

Undrar om jag varit mer OT 😳 Men det är ett gott syfte...

Edit: Länk: [länk]
De brukar ha bra öppettider
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den typen av medecin behöver man sällan akut
Men du kör med smink när det inte är akut då? Är det för rynkorna
 
N
D djac skrev:
Sen avregleringen är mycket medicin svår att få tag i, även sjukhusen kämpar eftersom ingen vill ligga på lager mer, kan man ta schampo istället så löser det såklart sig.
Är det faktiskt pga det. Det har ju varit svårt att få tag i en del mediciner i många länder. Tror inte tillverkarna skulle begränsa tillgången så länge allt går åt.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Snart tycker ni väl att staten ska driva hamburgerrestaurang
Nä, om det var så skulle ju inte en kapitalist som du ha jobbat på Donken innan du blev din egen
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.