717 095 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Göteborg 14:59 - 12 jan, 2016P Putte 9497 skrev:
Sedan i tisdags morse har tre personer ställt sig framför Baka stenugnsbageri i Sannegården. Aktionen markerar startskottet på en blockad som fackförbundet Livs har startat för att tvinga ägaren att teckna avtal med dem – trots att avtal redan finns med ett annat fackförbund.
Baka stenungsbageri har redan avtal för sina 17 anställda. Men personalen är knuten till fackförbundet Hotell- och restaurang, medan Livs vill att bagarna ska tillhöra just Livs.
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/göteborgsbageri-satt-i-blockad-av-facket-1.12455
https://www.foretagarna.se/foretagaren/2016/juni/livet-efter-fajten-med-facket/
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/facklig-blockad-mot-bageri-i-linkoping
https://www.hotellrevyn.se/livs-varslar-om-konflikt-pa-bagerikonditori/
https://arbetet.se/2022/11/15/livs-pa-stridsstigen-fem-varsel-om-strejk-pa-kort-tid/
Var inte det vanligare förr. Jag började på SJ 1989 och då var det dom som krävde att man skulle vara med i facketJanneJanne123 skrev:
Men då läste de ju inte på ordentligt och får skylla sig själva om de nu inte ville vara med i facket. Ungefär som att man får 10% på sin första weborder hos något företag under förutsättning att man lämnar sin epost adress. Sedan är man blåst och fast och inkorgen full😂JanneJanne123 skrev:
Det vimlar av erbjudanden, själv har jag just nu DN + ALLT fram till siste december för1 krona.AndersMalmgren skrev:
GP och alla andra Stampen-tidningar samma sak.
Schibsted samma sak, SVD, aftonbladet Plus m.m. för 3 kronor i tre månader.
Innan dom går ut säger man upp och vips får man strax ett nytt erbjudande typ 2 månader för 9 kronor.
Jag har haft alla större tidningar under två års tid för max en hundring sammanlagt.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Det håller jag helt med om, man ska läsa och förstå vilka avtal man vill ingå och det är ju frivilligt att ingå ett avtal med facket.P Putte 9497 skrev:
Men vänta nu, det verkar ju inte gälla alla avtal, kollektivavtal ska man tydligen tvingas att teckna 🤔
Men dom är ju inte öppna kväll/natt.P Putte 9497 skrev:
Sahlgrenska Göteborg
- Måndag (6/11)
08:30-18:00 - Tisdag (7/11):
08:30-18:00 - Onsdag (8/11):
08:30-18:00 - Torsdag (9/11):
08:30-18:00 - Fredag (3/11):
08:30-18:00 - Lördag (4/11):
10:00-14:00 - Söndag (5/11):
Stängt
Öppet idag 08:00-18:00
imorgon 10:00-14:00
Söndag 10:00-14:00
Måndag 08:00-18:00
Tisdag 08:00-18:00
Onsdag 08:00-18:00
Torsdag 08:00-18:00
Fredag 08:00-18:00
Danderyds Sthlm
Öppet idag 08:00-18:00
imorgon 10:00-15:00
Söndag 10:00-15:00
Måndag 08:00-18:00
Tisdag 08:00-18:00
Onsdag 08:00-18:00
Torsdag 08:00-18:00
Fredag 08:00-18:00