Status
Inte öppen för fler kommentarer.
JanneJanne123
N Niq skrev:
Då har jag fått tillräckligt med medicin från akuten för att vi ska klara oss tills apoteket öppnar.
Imponerande, det har jag aldrig fått.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 1 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Källa på det?
Göteborg 14:59 - 12 jan, 2016
Sedan i tisdags morse har tre personer ställt sig framför Baka stenugnsbageri i Sannegården. Aktionen markerar startskottet på en blockad som fackförbundet Livs har startat för att tvinga ägaren att teckna avtal med dem – trots att avtal redan finns med ett annat fackförbund.

Baka stenungsbageri har redan avtal för sina 17 anställda. Men personalen är knuten till fackförbundet Hotell- och restaurang, medan Livs vill att bagarna ska tillhöra just Livs.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/göteborgsbageri-satt-i-blockad-av-facket-1.12455


https://www.foretagarna.se/foretagaren/2016/juni/livet-efter-fajten-med-facket/
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/facklig-blockad-mot-bageri-i-linkoping
https://www.hotellrevyn.se/livs-varslar-om-konflikt-pa-bagerikonditori/
https://arbetet.se/2022/11/15/livs-pa-stridsstigen-fem-varsel-om-strejk-pa-kort-tid/
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nu är inte det aktuellt i Klarnas fall, men det finns ju arbetsplatser där man förväntas vara med facket och blir utsatt för påtryckningar av ”kollegor” om man inte är det.
Var inte det vanligare förr. Jag började på SJ 1989 och då var det dom som krävde att man skulle vara med i facket
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Det där får du gärna utveckla, vad gör Tesla som bryter mot lagen?
Inget vad jag vet men varför skulle LO vara kriminellt för?
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Det där får du gärna utveckla, vad gör Tesla som bryter mot lagen?
Är inte maffiametoder kriminella handlingar som du skrev?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Klarnauterna (de kallar sig så, skjut inte budbäraren) gjorde tvärt om, de fick ett fackmedlemskap på köpet när de tecknade inkomstförsäkring och det gick tyvärr inte att välja bort av förklarliga skäl.
Men då läste de ju inte på ordentligt och får skylla sig själva om de nu inte ville vara med i facket. Ungefär som att man får 10% på sin första weborder hos något företag under förutsättning att man lämnar sin epost adress. Sedan är man blåst och fast och inkorgen full😂
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mindre kul när man måste åka runt halva stan för att hitta ett jouröppet apotek när man har ett sjukt barn hemma
Speciellt om du måste ta cykeln i snöslasket
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Svenskan finns på nätet för 99 i månaden.
Det vimlar av erbjudanden, själv har jag just nu DN + ALLT fram till siste december för1 krona.
GP och alla andra Stampen-tidningar samma sak.
Schibsted samma sak, SVD, aftonbladet Plus m.m. för 3 kronor i tre månader.

Innan dom går ut säger man upp och vips får man strax ett nytt erbjudande typ 2 månader för 9 kronor.

Jag har haft alla större tidningar under två års tid för max en hundring sammanlagt.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
JanneJanne123
P Putte 9497 skrev:
Är inte maffiametoder kriminella handlingar som du skrev?
Jo, men just den här maffiaorganisationen har målmedvetet infiltrerat riksdag och regering under många år och har fått undantag i lagen så att just deras organisationer utan repressalier kan genomföra sina aktioner.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nu spårar tråden ur här, men du har aldrig gått från akuten med en unge i ena handen och ett recept i andra handen på en tid som är utanför de flesta apoteks öppettider?
Sjukhusen brukar ha apotek
 
JanneJanne123
P Putte 9497 skrev:
Men då läste de ju inte på ordentligt och får skylla sig själva om de nu inte ville vara med i facket. Ungefär som att man får 10% på sin första weborder hos något företag under förutsättning att man lämnar sin epost adress. Sedan är man blåst och fast och inkorgen full😂
Det håller jag helt med om, man ska läsa och förstå vilka avtal man vill ingå och det är ju frivilligt att ingå ett avtal med facket.

Men vänta nu, det verkar ju inte gälla alla avtal, kollektivavtal ska man tydligen tvingas att teckna 🤔
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
P Putte 9497 skrev:
Sjukhusen brukar ha apotek
Ja det är just ett jouröppet apotek.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
N
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Imponerande, det har jag aldrig fått.
Inte ens med mediciner som behöver tas akut?
 
P Putte 9497 skrev:
Sjukhusen brukar ha apotek
Men dom är ju inte öppna kväll/natt.

Sahlgrenska Göteborg
  • Måndag (6/11)
    08:30-18:00
  • Tisdag (7/11):
    08:30-18:00
  • Onsdag (8/11):
    08:30-18:00
  • Torsdag (9/11):
    08:30-18:00
  • Fredag (3/11):
    08:30-18:00
  • Lördag (4/11):
    10:00-14:00
  • Söndag (5/11):
    Stängt
Skånes universitetssjukhus Malmö

Öppet idag 08:00-18:00
imorgon 10:00-14:00
Söndag 10:00-14:00
Måndag 08:00-18:00
Tisdag 08:00-18:00
Onsdag 08:00-18:00
Torsdag 08:00-18:00
Fredag 08:00-18:00

Danderyds Sthlm
Öppet idag 08:00-18:00
imorgon 10:00-15:00
Söndag 10:00-15:00
Måndag 08:00-18:00
Tisdag 08:00-18:00
Onsdag 08:00-18:00
Torsdag 08:00-18:00
Fredag 08:00-18:00
 
JanneJanne123
N Niq skrev:
Inte ens med mediciner som behöver tas akut?
Nej, har ”peppar peppar” inte behövt det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.