Status
Inte öppen för fler kommentarer.
N Niq skrev:
Kom till Finland och jämför ölsortimentet på Alko och valfri butik. Vilken normalstor matbutik som helst har ett ölsortiment som är större än dom flesta Alkobutiker. Upptill maxprocenten dom får sälja. Vin och champagne utbudet ökar också i matbutikerna fast där verkar det vara svårare att få tag i sådant dom får sälja.
Men då har ju finnarna likt danskarna större alkoholrelaterade problem än svenskarna
 
P Putte 9497 skrev:
Men då har ju finnarna likt danskarna större alkoholrelaterade problem än svenskarna
Absolut. Öl är svindyrt i Finland. Det är ett problem.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
RoTe
P Putte 9497 skrev:
Men då har ju finnarna likt danskarna större alkoholrelaterade problem än svenskarna
I Sverige har vi istället EUs högsta narkotikadödlighet. Svenskar väljer narkotika istället för alkohol, speciellt den yngre generationen.
 
  • Ledsen
Dilato
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den typen av medecin behöver man sällan akut
nja. reumatiska personer kan behöva den i tid, annars är återhämtningen extrem.

Apoteken har inte ens antibiotika hemma, eller för den delen astmamedicin som är akut när det väl går igång.
 
Rkarlsson skrev:
nja. reumatiska personer kan behöva den i tid, annars är återhämtningen extrem.

Apoteken har inte ens antibiotika hemma, eller för den delen astmamedicin som är akut när det väl går igång.
Det är bögarnas fel
 
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag menar bara att jag träffat på medelmåttor både på anslutna och icke anslutna bolag
Men medelmåttorna har kanske lägre lön på de icke anslutna. Dessutom är det inte medelmåttorna som är det stora problemet utan de som är sämre än medel.
 
F
P Putte 9497 skrev:
Den skaran tillhör väll du nästan.

Skulle nog påstå att en del är det både vad gäller 80 o 90 talet men värst blir det väll med de födda 00, 10 och 20 speciellt grabbar då som spelar dina spel.
Jag tror du misslyckades kapitalt med din citering.
 
F fsn skrev:
Jag tror du misslyckades kapitalt med din citering.
Gjorde visst det sorry
 
P Putte 9497 skrev:
De lataste och mest kostsamma för samhället måste ju vara de med högre utbildning än gymnasiet. Först kostar de soc. bidrag och sedan när de är över 30 skaffar dom barn och kostar staten ännu mer och när deras barn sedan ärver DNA så går mor / farföräldrarna i pension och måste ha bostadsbidrag 😆
Tänkte mest på att de som pluggar vidare inte hunnit ut i arbetslivet ännu:)
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
F
P Putte 9497 skrev:
De lataste och mest kostsamma för samhället måste ju vara de med högre utbildning än gymnasiet. Först kostar de soc. bidrag och sedan när de är över 30 skaffar dom barn och kostar staten ännu mer och när deras barn sedan ärver DNA så går mor / farföräldrarna i pension och måste ha bostadsbidrag 😆
Här har vi uppenbarligen en skribent helt befriad från antydan till högskolepoäng. Men snälla, gör ett försök att förklara hur du drar slutsatsen att medborgare med eftergymnasial utbildning (och då menar jag inte målning med fingerfärg på en folkhögskola) går på soc-bidrag, hur utbildat folks barn är dyrare och varför i helvete dom skulle behöva bostadsbidrag när dom samlat tjänstepension, tagit ekonomiskt ansvar, ägt sitt boende. Det blir lite löjligt att kasta träck på de som tydligast ger mer till stadskassan än dom får ut.
Din Marxism lyser igenom rätt tydligt, det är extremt oattraktivt.
 
  • Gilla
  • Haha
Lill72 och 9 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Här har vi uppenbarligen en skribent helt befriad från antydan till högskolepoäng. Men snälla, gör ett försök att förklara hur du drar slutsatsen att medborgare med eftergymnasial utbildning (och då menar jag inte målning med fingerfärg på en folkhögskola) går på soc-bidrag, hur utbildat folks barn är dyrare och varför i helvete dom skulle behöva bostadsbidrag när dom samlat tjänstepension, tagit ekonomiskt ansvar, ägt sitt boende. Det blir lite löjligt att kasta träck på de som tydligast ger mer till stadskassan än dom får ut.
Din Marxism lyser igenom rätt tydligt, det är extremt oattraktivt.
Men om det inte vore tack vare arbetstagaren så hade de inga pengar att bidra med till stadskassan
 
Nu verkar ju klaras VD, med efternamnet som inte går att uttala, ha tänkt skriva under kollektivavtalet. Dom kommer tydligen att "dra nytta av det".
 
F
P Putte 9497 skrev:
Men om det inte vore tack vare arbetstagaren så hade de inga pengar att bidra med till stadskassan
Kör du spolbil eller vad är det för fel på dig? Tanken har inte slagit dig att utbildade i en extremt övervägande del är ”arbetstagare”. Det som i slutändan bidrar till stadskassan är ett positivt handelsöverskott, alltså företagen och bara företagen. Det kan inte vara svårt för nån att förstå.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Vilken stad tänker ni på eller är det statskassan ni menar?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det som i slutändan bidrar till stadskassan är ett positivt handelsöverskott, alltså företagen och bara företagen
Det får du förklara för mig. Så mina surt förvärvade skattepengar bidrar inte till stadskassan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.