Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Rejäl skrev:
Har alldrig påstått annat, men hade Tesla Musk haft fossilbilar så är jag övertygad om att dom hade fortsatt att sälja dessa så länge det gick och var lönsamt..
Och om Volvo endast hade tillverkat elbilar hade deras snack om;
"We aim to be pioneers in protecting people and the world around us by working towards net zero greenhouse gas emissions."

varit något annat än mest skitsnack.

Om bara inte om fanns....
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vilka oskäliga villkor? Du kan väl specificera vilka villkor som är bättre och vilka som är sämre?
Fan boy till Musk har väl läst tidigare inlägg så vi behöver inte gå igenom dom igen..
 
Rejäl skrev:
Fan boy till Musk har väl läst tidigare inlägg så vi behöver inte gå igenom dom igen..
Nej, hittills har ingen fack-lover boy lyckats bevisa vad som är så hemskt, gör gärna ett försök, öppnar en öl så länge...
 
  • Gilla
Screed och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
S Styrman_jansson skrev:
Om vi kikar på Volvo Cars (istället för Volvo group) som är mer relevant vid jämförelse med Tesla skulle jag vilja säga att de inte uppfyller;

"We aim to be pioneers in protecting people and the world around us by working towards net zero greenhouse gas emissions."

Enligt [länk]

Hade de varit pionjärer hade de slutat sälja ICE-bilar för länge sedan och inte haft 9 olika ICE-modeller i sitt program.
Jag hoppas att du vet skillnaden mellan "att vara" och "sträva efter att vara". Det verkar lite tveksamt med den förståelsen i ditt inlägg.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och om Volvo eldade bildäck så skulle de fortsätta med det så länge det var lönsamt.
Relevant jämförelse👍
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag hoppas att du vet skillnaden mellan "att vara" och "sträva efter att vara". Det verkar lite tveksamt med den förståelsen i ditt inlägg.
Och jag hoppas du vet vad ”pionjär” innebär… det verkar nämligen lite tveksamt ;)
 
  • Haha
ajn82
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, hittills har ingen fack-lover boy lyckats bevisa vad som är så hemskt, gör gärna ett försök, öppnar en öl så länge...
Jag tror du behöver öl och bilder på din idol Musk för att göra din påsk skälig..
 
BirgitS
S Styrman_jansson skrev:
Och jag hoppas du vet vad ”pionjär” innebär… det verkar nämligen lite tveksamt ;)
Nu började denna sidodiskussionen med inlägget:
D Dilato skrev:
Skillnaden är väl att Tesla faktiskt gör det dom säger sig vilja.
Vilket alltså innebär att det normala är att företag inte verkar i den riktning som deras mission stakar ut. Anser du att företag normalt arbetar i en annan riktning än den som de säger att de vill arbeta mot?
Det är väl i så fall att verkligen tro illa om företag, vilket ju verkar konstigt att det är samma personer som gör det som i andra fall lovordar företag och smutskastar facket.
 
Mikael_L
Rejäl skrev:
Relevant jämförelse👍
Exakt, precis så.
Nu tillverkar ju inte Tesla fossilbilar och Volvo bränner inte bildäck, så jag finner det inte speciellt meningsfullt att diskutera det de inte gör.
Men om du vill fortsätta att diskutera det företagen inte gör, så kan vi fortsätta. Som sagt, databasen på BH klarar nog många tusen till inlägg, om du vill.
 
  • Gilla
  • Haha
Jonatan79 och 4 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Exakt, precis så.
Nu tillverkar ju inte Tesla fossilbilar och Volvo bränner inte bildäck, så jag finner det inte speciellt meningsfullt att diskutera det de inte gör.
Men om du vill fortsätta att diskutera det företagen inte gör, så kan vi fortsätta. Som sagt, databasen på BH klarar nog många tusen till inlägg, om du vill.
Att Musk skulle vara en större miljövän är en ren lögn, att han med sitt affärssinne i rätt tid köpte köpte in sig i Tesla..
Han bränner upp mer bränsle med sina rymdprogram eller går dess med på el😉
 
BirgitS BirgitS skrev:
Anser du att företag normalt arbetar i en annan riktning än den som de säger att de vill arbeta mot?
Det beror på om du menar det de vill eller det de vill att du ska tro att de vill. Och kanske till och med under vilken period. Det är ju lättare att vara principfast när det går bra ;)
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
BirgitS
S Styrman_jansson skrev:
Det beror på om du menar det de vill eller det de vill att du ska tro att de vill. Och kanske till och med under vilken period. Det är ju lättare att vara principfast när det går bra ;)
Det gällde ju vad de skriver som sin mission.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det gällde ju vad de skriver som sin mission.
nej du skrev;

"Anser du att företag normalt arbetar i en annan riktning än den som de säger att de vill arbeta mot?"

Jag skulle svara på att det beror på vad de vill arbeta mot, vilket inte behöver vara samma som det de kommunicerar ut. Det vore naivt att tro.

Istället får man kika på vad de verkligen gör.
 
BirgitS
S Styrman_jansson skrev:
nej du skrev;

"Anser du att företag normalt arbetar i en annan riktning än den som de säger att de vill arbeta mot?"

Jag skulle svara på att det beror på vad de vill arbeta mot, vilket inte behöver vara samma som det de kommunicerar ut. Det vore naivt att tro.

Istället får man kika på vad de verkligen gör.
Denna sidodiskussion handlar om vad Tesla och andra företag skriver i sina mission och huruvida de jobbar efter det. Det är just deras mission som jag syftade på när jag skrev "som de säger ..." i den fråga du citerar nu.

Att de vill tjäna pengar är redan avklarat.
 
Rejäl skrev:
Jag tror du behöver öl och bilder på din idol Musk för att göra din påsk skälig..
Öl är bra, men min största idol är Håkan Loob ;)
 
  • Gilla
slugger75
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.