717 484 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Och om Volvo endast hade tillverkat elbilar hade deras snack om;Rejäl skrev:
"We aim to be pioneers in protecting people and the world around us by working towards net zero greenhouse gas emissions."
varit något annat än mest skitsnack.
Om bara inte om fanns....
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 138 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 138 inlägg
Jag hoppas att du vet skillnaden mellan "att vara" och "sträva efter att vara". Det verkar lite tveksamt med den förståelsen i ditt inlägg.S Styrman_jansson skrev:Om vi kikar på Volvo Cars (istället för Volvo group) som är mer relevant vid jämförelse med Tesla skulle jag vilja säga att de inte uppfyller;
"We aim to be pioneers in protecting people and the world around us by working towards net zero greenhouse gas emissions."
Enligt [länk]
Hade de varit pionjärer hade de slutat sälja ICE-bilar för länge sedan och inte haft 9 olika ICE-modeller i sitt program.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 138 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 138 inlägg
Nu började denna sidodiskussionen med inlägget:S Styrman_jansson skrev:
Vilket alltså innebär att det normala är att företag inte verkar i den riktning som deras mission stakar ut. Anser du att företag normalt arbetar i en annan riktning än den som de säger att de vill arbeta mot?D Dilato skrev:
Det är väl i så fall att verkligen tro illa om företag, vilket ju verkar konstigt att det är samma personer som gör det som i andra fall lovordar företag och smutskastar facket.
Exakt, precis så.Rejäl skrev:
Nu tillverkar ju inte Tesla fossilbilar och Volvo bränner inte bildäck, så jag finner det inte speciellt meningsfullt att diskutera det de inte gör.
Men om du vill fortsätta att diskutera det företagen inte gör, så kan vi fortsätta. Som sagt, databasen på BH klarar nog många tusen till inlägg, om du vill.
Att Musk skulle vara en större miljövän är en ren lögn, att han med sitt affärssinne i rätt tid köpte köpte in sig i Tesla..Mikael_L skrev:
Exakt, precis så.
Nu tillverkar ju inte Tesla fossilbilar och Volvo bränner inte bildäck, så jag finner det inte speciellt meningsfullt att diskutera det de inte gör.
Men om du vill fortsätta att diskutera det företagen inte gör, så kan vi fortsätta. Som sagt, databasen på BH klarar nog många tusen till inlägg, om du vill.
Han bränner upp mer bränsle med sina rymdprogram eller går dess med på el😉
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 138 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 138 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
nej du skrev;BirgitS skrev:
"Anser du att företag normalt arbetar i en annan riktning än den som de säger att de vill arbeta mot?"
Jag skulle svara på att det beror på vad de vill arbeta mot, vilket inte behöver vara samma som det de kommunicerar ut. Det vore naivt att tro.
Istället får man kika på vad de verkligen gör.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 138 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 138 inlägg
Denna sidodiskussion handlar om vad Tesla och andra företag skriver i sina mission och huruvida de jobbar efter det. Det är just deras mission som jag syftade på när jag skrev "som de säger ..." i den fråga du citerar nu.S Styrman_jansson skrev:nej du skrev;
"Anser du att företag normalt arbetar i en annan riktning än den som de säger att de vill arbeta mot?"
Jag skulle svara på att det beror på vad de vill arbeta mot, vilket inte behöver vara samma som det de kommunicerar ut. Det vore naivt att tro.
Istället får man kika på vad de verkligen gör.
Att de vill tjäna pengar är redan avklarat.