Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D djac skrev:
Det är fel, de är uttagna i strejk, ord har betydelse.
Japp, resten ville inte och blev uteslutna.

O O skrev:
Vet man vem som är avsändare kan man såklart bedöma om det är färgat eller inte.
Jag var tvungen att kolla vad det stod. Men jag hittar inget som inte är korrekt.
Du kanske har bättre koll. Kan du ge några exempel något färgat vi skall ta med en nypa salt.
Allt som kan kallas reklam eller framförs som något exklusivt eller extra bra, oavsett vad det gäller, ska man ta med en nypa salt. Det är bara att läsa det som skyltas med eller reklam som hamnar i lådan. Kan du hitta något reklamblad med negativt omdöme av produkten som någon vill sälja.

JanneJanne123
Nissens Nissens skrev:
Fånigt påstående.

Bevisligen vet en del människor inte vad som är bäst för dem själva långsiktigt. Uppenbarligen tillhör du ren av dom.

Jag personligen är höginkomsttagare sedan många år och har aldrig någonsin röstat rött, så sossekortet funkar inte på mig.
Vad är det för påstående att jag inte skulle veta vad som är bäst för mig själv? Att din debattnivå är låg viste jag sedan tidigare, men att ge sig på min person på det här sättet betackar jag mig för. Höj dig.

Ändra sossarna till staten då om det får sig att känna dig bättre. Oavsett har vi en stark svensk tradition av att någon annan vet bäst vad individens behov är.

• Gilla
OramaC och 6 till
  • Laddar…
Nissens
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Vad är det för påstående att jag inte skulle veta vad som är bäst för mig själv? Att din debattnivå är låg viste jag sedan tidigare, men att ge sig på min person på det här sättet betackar jag mig för. Höj dig.

Ändra sossarna till staten då om det får sig att känna dig bättre. Oavsett har vi en stark svensk tradition av att någon annan vet bäst vad individens behov är.
Personangrepp är alltid lika otrevligt att se, och lägre nivå än det är svårt att tänka sig. Men det faller till 100% tillbaka på dig själv.

Du förstår enligt dig själv inte fackets avsikter och de långsiktiga effekterna av att försämra villkoren på arbetsmarknaden, utan föredrar att lägga ansvaret på individer som inte heller ser helheten.

Sedan förväxlar du partipolitik med statliga myndigheter ovanpå det. En riktig röra.

D

Det är väl inte särskilt kontroversiellt påstående, i andra änden av skalan är ju då att alla vet allt om allt. Det är nog rimligt att acceptera att så fort ämnet blir komplext med många beroenden så ligger svaren utom räckhåll för de flesta individer.

JanneJanne123
Nissens Nissens skrev:
Personangrepp är alltid lika otrevligt att se, och lägre nivå än det är svårt att tänka sig. Men det faller till 100% tillbaka på dig själv.

Du förstår enligt dig själv inte fackets avsikter och de långsiktiga effekterna av att försämra villkoren på arbetsmarknaden, utan föredrar att lägga ansvaret på individer som inte heller ser helheten.

Sedan förväxlar du partipolitik med statliga myndigheter ovanpå det. En riktig röra.
Vet ju sedan tidigare att föra en seriös debatt med dig är helt omöjligt, så jag tänker inte försöka den här gången heller.

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Vet ju sedan tidigare att föra en seriös debatt med dig är helt omöjligt, så jag tänker inte försöka den här gången heller.
Dina personangrepp är verkligen trista. Hoppas de städas bort.

Det är klart att du har svårt att bemöta det jag påstår eftersom det är lätt att se att det stämmer. 😊

• Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
JanneJanne123
D djac skrev:
Det är väl inte särskilt kontroversiellt påstående, i andra änden av skalan är ju då att alla vet allt om allt. Det är nog rimligt att acceptera att så fort ämnet blir komplext med många beroenden så ligger svaren utom räckhåll för de flesta individer.
Du tycker inte det är kontroversiellt att säga till någon baserat på några inlägg på ett forum att jag inte vet vad som är bäst för mig själv?

• Gilla
OramaC och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Du tycker inte det är kontroversiellt att säga till någon baserat på några inlägg på ett forum att jag inte vet vad som är bäst för mig själv?
Nej, förutsatt att du menar det du påstått.

D
Min poäng är att ingen enskild vet vad som är bäst för en själv, det mesta styrs av känslor och så fort frågan blir komplex så saknar individen kunskap.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
JanneJanne123
D djac skrev:
Min poäng är att ingen enskild vet vad som är bäst för en själv, det mesta styrs av känslor och så fort frågan blir komplex så saknar individen kunskap.
Möjligt att det är min liberala ådra som överreagerar, men att säga till mig att jag inte själv vet vad som är bäst för mig är i min värld ett otroligt förminskande och en väldig förolämpning. Jag tycker det signalerar en otroligt tråkig människosyn där man ska låta ”experter” bestämma hur andra människor ska leva sina liv.

• Gilla
OramaC och 8 till
  • Laddar…
D
Möjligt att det är min liberala ådra som överreagerar, men att säga till mig att jag inte själv vet vad som är bäst för mig är i min värld ett otroligt förminskande och en väldig förolämpning. Jag tycker det signalerar en otroligt tråkig människosyn där man ska låta ”experter” bestämma hur andra människor ska leva sina liv.
Det gör man ju hela tiden, vilken medicin man ska ta, man har golftränare, dietister, finansiella rådgivare osv, allt baserat på att man själv inte alls kan allt bäst.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Det gör man ju hela tiden, vilken medicin man ska ta, man har golftränare, dietister, finansiella rådgivare osv, allt baserat på att man själv inte alls kan allt bäst.
Rådgivare är en viktig del i vad du skrev ovan

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Nissens
Det är din tolkning, och den ansvarar du själv för.

Du kan ju bättra på det intrycket du gett genom att förklara vad det är facket strider för och varför. Undvik gärna personangrepp, politik och myndigheter i förklaringen.

Farstatjej90
O O skrev:
Mycket konstig situation. Verkar bakvänt. Vad har facket för motiv att inte hjälpa sin medlem?
Om arbetsgivaren vill höja lönen och facket bråkar bör man ta den diskussionen med fackrepresentanten som säger så. Räcker inte det får man gå högre upp i fackets organisation. Eventuellt kan man överväga byta fackklubb, men det är inte säkert att det hjälper.
Nej jag tror som du - det hjälper nog inte. Det är ett systematiskt fel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.