Status
Inte öppen för fler kommentarer.
H H-Thomasson skrev:
Titta på denna video. Tycker Peter går igenom alla problem på ett bra sätt.
Lönen är lägre bland tesla anställd.
Att dom får köpa aktier till bra pris, men då måste aktien gå upp.
Om tesla hittar andra vägar att serva bilar så är det strejkbryeri, vilket inte ens Teslas informationschef i sverige fattade och avslutade interjuvn för att kolla upp om det var sant.

[media]
Kommer ny video idag måndag lät det som med mera info i ämnet.
Peter esse, haha, den mannen är supervänster proletär. Haft mina duster med honom på teknikveckan. Ja jävlar
 
JanneJanne123
P Putte 9497 skrev:
Du hanvisar till något som var på tapeten för över 30 år sedan. Var du ens född då?
Du menar att du har missat detta i nyhetsflödet? Det händer, som flera redan har påvisat, då och då att nån lirare på facket får feeling och vill tvinga på någon stackars småföretagare kollektivavtal. Precis som vissa tvingar sig på att ”få sköta garderoben” på restauranger.
 
  • Gilla
Anonymiserad 170696 och 5 till
  • Laddar…
maxmsm skrev:
Jag gissar att du antingen aldrig har läst en tidning eller är utrustad med en otroligt selektiv syn.
Var länge sedan jag läste en tidning då vi numera lever i den digitala världen
 
S Styrman_jansson skrev:
Putte har anmanat internetforumens form av "selektiv hörsel". Allt blir ju så mycket lättare om man bara läser och tar till sig det som passar ;)
Har ju lärt mig av AM som lever i en fantasivärld både här och på jobbet
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Denna blockad var vidrig, den minns iaf jag:

[länk]
Ungefär som med Tesla, endast fötetagsledaren blir intervjuvad men inte den anställda. Den vill garanterat vara med i facket men blivit hotad att bli av med sina 40 i timmen eller var det om dagen?
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Du menar att du har missat detta i nyhetsflödet? Det händer, som flera redan har påvisat, då och då att nån lirare på facket får feeling och vill tvinga på någon stackars småföretagare kollektivavtal. Precis som vissa tvingar sig på att ”få sköta garderoben” på restauranger.
Har hört talas om fackets vilda framfart ibland och kan hålla med om att det finns skrå lite här och var i både företag och fack.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Var länge sedan jag läste en tidning då vi numera lever i den digitala världen
Svenskan finns på nätet för 99 i månaden.
 
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Svenskan finns på nätet för 99 i månaden.
Och tillsammans med massvis av andra publikationer på Readly för en Selma till per månad. Ett klart mer prisvärt alternativ enligt min mening.
 
  • Wow
Putte 9497
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och tillsammans med massvis av andra publikationer på Readly för en Selma till per månad. Ett klart mer prisvärt alternativ enligt min mening.
DN? Då betyder det man finansierar peter wolodarski och det vill man inte 🤣 eller ännu värre Anders Lindberg
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hade varit lite roligt gå förbi en blockad. Då hade det flugit feta fackpampar även om jag inte behövt besöka blockerad näringsidkare. 🤣 Lite som när man skäller ut sossekärringarna som försöker ge mig valsedlar vid entren till valstugan
Låtsas nu inte som att du vågar skälla ut någon annan än möjligtvis din sambo, det är fult att ljuga.
 
  • Haha
  • Gilla
Bangan och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
DN?
Nej vet du vad! Jag må vara barbar men jag rekommenderar inte vad som helst. Skämt åsido så ingår väldigt många både svenska och utländska tidningar/magasin. Brukar finnas provapå-erbjudanden från diverse håll.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Ungefär som med Tesla, endast fötetagsledaren blir intervjuvad men inte den anställda. Den vill garanterat vara med i facket men blivit hotad att bli av med sina 40 i timmen eller var det om dagen?
Nu gissar du bara, försvarar du verkligen alla åtgärder oavsett metod?
 
Redigerat:
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nu gissar du bara, förvarar du verkligen alla åtgärder oavsett metod?
Nej, det gör jag inte.
Har företaget minst 1 anställd och den är fackligt ansluten ska företaget givet ha kollektivavtal. Annars inte.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tyvärr så finns det alldeles för många oseriösa arbetstagare i detta landet så det är så man måste gardera sig
Tyvärr finns det ännu fler oseriösa arbetstagare.

Vem vill ha sin bil servad av en mekaniker som skyddas av ett kollektivavtal? Finns inget som helst incitament för denne att göra ett bra jobb. Man är garanterad lön och anställning oavsett.
 
  • Gilla
  • Arg
Putte 9497 och 2 till
  • Laddar…
Vad folk inte verkar fatta är att facken är jobbiga med sina olika strejker och blockader för att företagen inte ska kunna ha ett enormt övertag så som det blir på en "fri marknad". Det funkar inte som den liberala idén om att på den fria marknaden flyttar sig arbetare till företag med bättre villkor, för liberalismen vill också ha rörlighet på arbetsmarknaden och en ganska hög arbetslöshet för att stimulera detta - det finns därmed slltid en arbetslös människa redo att ta din plats. De jobb som finns behöver jobbas, därför måste allas villkor vara bra och företag kan inte få komma undan det. Se bara på privatiseringar i tex hemtjänsten, Attendo är i skandal efter skandal och det är kass både för anställda och patienter men ändå går bolaget toppen och i princip inget läggs ner.
En fri marknad skapar också pengar på enorma högar till få människor. Jag tycker inte att människor ska ha så mycket pengar som miljardärer, inte ens om man är dubbelt eller till och med trippelt så duktig som Anders Malmgren.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.