717 484 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 257 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Helt riktigt. Men sedan har vi ju haft en lång period med ovanligt låga räntor och kraftigt stigande värde i bostäder som starkt gynnat t.ex. hantverkare. Det har ju redan börjat bli en rejäl avkylning i branschen med lägre timpenningar och större konkurrens. Troligtvis kommer lönegapet mellan t.ex. en snickare och valfri tjänsteman att öka under några år framöver.N Niq skrev:
Jo men det var ju det som Magda levde på men det tog då slut.S Styrman_jansson skrev:Helt riktigt. Men sedan har vi ju haft en lång period med ovanligt låga räntor och kraftigt stigande värde i bostäder som starkt gynnat t.ex. hantverkare. Det har ju redan börjat bli en rejäl avkylning i branschen med lägre timpenningar och större konkurrens. Troligtvis kommer lönegapet mellan t.ex. en snickare och valfri tjänsteman att öka under några år framöver.
Sen hade inte Löfven samt Magda byggt sin makt på Stendum/Bolund så hade det sett annorlunda ut.
Renoverare
· Stockholm
· 20 257 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 257 inlägg
Tycker och tycker, den ÄR för liten. Jag hade inte velat vara anställd med lön över statlig inkomstskatt och se 66% av pengarna gå upp i rök för varje tusenlapp över 60k i månaden.N Niq skrev:
Arbetare och tjänstemän kan tjäna mer på icke anslutna bolag då lönerna på anslutna bolag tenderar att gå mot mitten.
Tycker du skillnaden i bruttolön är på en bra nivå?AndersMalmgren skrev:
Men livet går ju inte ut på att tjäna massor av pengar. När jag var yngre ville man vara lika tät som dig och ha vad man ville men det är ju inget roligt när man upplevt allt för då har man ju inga drömmar kvar.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 257 inlägg
nej jag har en anställd utöver min sambo som får en väldigt hög lön. Han jobbade på IT-Huset innan de tar 30% av det man fakturerar. Jag tar ännu mindre. Han har en riktigt bra lön mao. Men det är han värd. Samt jag får sjukt mycket utrymme enligt huvudregeln. Vi pratar mycket mer än vad jag har i vinst så jag skulle kunna skippa lön i två år eller mer och leva på utdelningP Putte 9497 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 257 inlägg