Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Skulle ett fackmedlemskap kunna förbjuda Azure PIM på jobbet? (privileged identity management)
Isåfall kanske man får vara pro facket 😂

• Haha
JanneJanne123
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skulle ett fackmedlemskap kunna förbjuda Azure PIM på jobbet? (privileged identity management)
Isåfall kanske man får vara pro facket 😂
Varenda morgon, kaffe och PIM-aktivering!

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
S Screed skrev:
Varenda morgon, kaffe och PIM-aktivering!
Och när man glömmer det måste man stänga ner alla program för långt inne i minnet har den cachat skiten :P

• Gilla
Screed
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Vart har jag skrivit det? Vad sägs om en kurs i läsförståelse?
Käre Peter, om jag missuppfattade dig ber jag djupt om ursäkt!

Läsförståelse är svårt, det mesta kan uppfattas på flera sätt, som du säkert vet...

Jag uppfattade dig som att du tyckte att anställningsförhållanden som du refererade till var nåt eftersträvansvärt. Vilket jag INTE tycker att de är.

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
ensionsavsättningar är enligt lag och det följer Tesla.
Avsättningar till TJÄNSTEPENSION är inte reglerat i lag, utan regleras via kollektivavtal/andra avtal.
Som Tesla inte har implementerat.
Och det är oftast Tjänstepensionen som gör att pensionärer får en dräglig tillvaro.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför skulle värdet av vad just dessa yrkeskategorier skapar vara omätbart. Är det enklare att mäta värdet av vad exempelvis ett justitieråd eller en stridspilot skapar?
Nu var det ju bara en exemplifiering eftersom Anders behövde en sådan för att kanske förstå.
Men jag kan naturligtvis fortsätta att rabbla yrkesgrupper om det underlättar?

L lat skrev:
Avsättningar till TJÄNSTEPENSION är inte reglerat i lag, utan regleras via kollektivavtal/andra avtal.
Som Tesla inte har implementerat.
Och det är oftast Tjänstepensionen som gör att pensionärer får en dräglig tillvaro.
Tjänstepension är en förmån till tjänstemän, inget som arbetare ska avnjuta. De får nöja sig med den allmänna.

Absolut men sossarna är maktfullkomliga, mao makten är viktigare än vad som är bäst för Sverige.
Och det gäller inte nuvarande marionettregering & dess "puppetmaster"?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N
Tjänstepension är en förmån till tjänstemän, inget som arbetare ska avnjuta. De får nöja sig med den allmänna.
Varför ❓

• Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
N Niq skrev:
Varför ❓
För att arbetare är knappt vatten värda för lille Anders med sitt stora ego, har du inte läst några tidigare inlägg i tråden?

• Gilla
Bangan och 3 till
  • Laddar…
J
Ska någon tipsa Metall om Anders företag, eller kanske vi kan lämna den biten ur denna tråden? Tycker det nu handlar mer om Anders och hans pappas företag än om Teslas blockad.

• Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Men jag kan naturligtvis fortsätta att rabbla yrkesgrupper om det underlättar?
Nej det behövs inte. Mitt försök till poäng var att det finns en otroliga massa yrken som anses viktiga men där "det värde de skapar inte går att mäta" eller i varje fall är oerhört svårt att mäta objektivt.

• Gilla
Elin Lindberg
  • Laddar…
Enda sättet att mäta värde är tillgång och efterfrågan.

Enda sättet att mäta värde är tillgång och efterfrågan.
OK. Hur applicerar du den metoden på ett justitieråd eller på en stridspilot? Jag ser vissa svårigheter men det kanske är enklare än vad jag tror...

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
OK. Hur applicerar du den metoden på ett justitieråd eller på en stridspilot? Jag ser vissa svårigheter men det kanske är enklare än vad jag tror...
Det finns ett antal stridspilot kandidater. Det finns en antal platser att fylla. om Antalet kandidater är lägre än antalet plataser så ökar värdet. Sedan finns det ju nyanser, tex i min bransch är det brist på duktiga utvecklare. Duktiga utvecklare blir då högt värde på

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.