717 575 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 273 inlägg
Skulle ett fackmedlemskap kunna förbjuda Azure PIM på jobbet? (privileged identity management)
Isåfall kanske man får vara pro facket 😂
Isåfall kanske man får vara pro facket 😂
Renoverare
· Stockholm
· 20 273 inlägg
Käre Peter, om jag missuppfattade dig ber jag djupt om ursäkt!P Peter Petterson skrev:
Läsförståelse är svårt, det mesta kan uppfattas på flera sätt, som du säkert vet...
Jag uppfattade dig som att du tyckte att anställningsförhållanden som du refererade till var nåt eftersträvansvärt. Vilket jag INTE tycker att de är.
Avsättningar till TJÄNSTEPENSION är inte reglerat i lag, utan regleras via kollektivavtal/andra avtal.Johannes Carlsson skrev:
Som Tesla inte har implementerat.
Och det är oftast Tjänstepensionen som gör att pensionärer får en dräglig tillvaro.
Nu var det ju bara en exemplifiering eftersom Anders behövde en sådan för att kanske förstå.Alfredo skrev:
Men jag kan naturligtvis fortsätta att rabbla yrkesgrupper om det underlättar?
Renoverare
· Stockholm
· 20 273 inlägg
Tjänstepension är en förmån till tjänstemän, inget som arbetare ska avnjuta. De får nöja sig med den allmänna.L lat skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 273 inlägg
Enda sättet att mäta värde är tillgång och efterfrågan.
Renoverare
· Stockholm
· 20 273 inlägg
Det finns ett antal stridspilot kandidater. Det finns en antal platser att fylla. om Antalet kandidater är lägre än antalet plataser så ökar värdet. Sedan finns det ju nyanser, tex i min bransch är det brist på duktiga utvecklare. Duktiga utvecklare blir då högt värde påAlfredo skrev: