Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
Krilleman Krilleman skrev:
Varför skulle jag passa mig för att berätta sanningen?
Mer än 50% röstar blått inom LO idag.

Det är en sanning som dom själva inom LO inte ens vill ta i...
För vissa av de kan bli så otroligt störiga =) Men man kan välja att ignorera detta folket helt, det är skönast.
 
Krilleman
Rkarlsson skrev:
För vissa av de kan bli så otroligt störiga =) Men man kan välja att ignorera detta folket helt, det är skönast.
Skönast är väl endå att berätta fakta...
 
P
Krilleman Krilleman skrev:
Skönast är väl endå att berätta fakta...
På sin arbetsplats så är det ofta en dum ide. Om man träffar på detta folket ofta. Politik är till 100 % bara korkat att hålla på med om man vill ha en sund arbetsplats och göra det man är där för. Varje gång det snackas politik på rasterna så väljer jag heller att scrolla på telefonen och skärma av från skitet =)
 
  • Gilla
Anonymiserad 156538 och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Rkarlsson skrev:
På sin arbetsplats så är det ofta en dum ide. Om man träffar på detta folket ofta. Politik är till 100 % bara korkat att hålla på med om man vill ha en sund arbetsplats och göra det man är där för. Varje gång det snackas politik på rasterna så väljer jag heller att scrolla på telefonen och skärma av från skitet =)
Jag håller med, men S är ju det man "måste" hålla på om man är med i facket.

Men fakta är ju att just en röst på S är på dekis inom fackförbunden...
Hybris!
 
  • Gilla
Anonymiserad 239657 och 1 till
  • Laddar…
N
Rkarlsson skrev:
Som jag skrev för ett par tusen inlägg sen. Var är bevisen för att anställda på tesla sverige har sämre villkor än ett bolag anslutet till avtal?

Med din syn på det, tänker du över vad för kläder och skor du köper med? Vilka telefoner du köper. Eller det gäller bara sjyssta villkor i Sverige?
Jag funderar nästan alltid på var det jag köper kommer ifrån och hur dom olika företagen som tillverkar samma produkt beter sig.
 
P
N Niq skrev:
Jag funderar nästan alltid på var det jag köper kommer ifrån och hur dom olika företagen som tillverkar samma produkt beter sig.
Då har du inte bensin eller dieselbil då?

Jag har slutat bry mig. Jag är inte storkonsument men jag bryr mig inte längre då våra största bolag i Sverige skiter i vilket. det enda vi tittar på är om köttet har svensk flagga typ. Att de som jobbar på slakterier och chark inte har bra arbetsvillkor heller kan man inte göra något åt. Då får man bli egen producent av allt.

Det är en form av hyckleri när LO gå på tesla men de går inte på andra företag som klockar när du går och skiter/pissar, och skickar till dig och frågar om du verkligen är sjuk. Och företagen har full rättighet enligt lag att neka en sjukskrivning. Ja jag blev själv förvånad över det men de kan säga nej och ge dig andra jobb trots en läkare säger att man inte ska arbeta .

Det händer på rätt många företag som har "ka"
 
  • Gilla
OramaC och 3 till
  • Laddar…
D
Krilleman Krilleman skrev:
Varför skulle jag passa mig för att berätta sanningen?
Mer än 50% röstar blått inom LO idag.

Det är en sanning som dom själva inom LO inte ens vill ta i...
Tveksamt om det håller, M har runt 17% och LO-kollektivet omfattar 1,4miljoner röster, om de skulle ha 700.000 därifrån så får ja inte ihop siffrorna.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Tveksamt om det håller, M har runt 17% och LO-kollektivet omfattar 1,4miljoner röster, om de skulle ha 700.000 därifrån så får ja inte ihop siffrorna.
Jag tror det är med inom metall och byggnad. Sen är väl if metall de med störst avhopp om de inte lyckats lura in fler.
 
D
Rkarlsson skrev:
Jag tror det är med inom metall och byggnad. Sen är väl if metall de med störst avhopp om de inte lyckats lura in fler.
Reflekterade bara över matten, om de skulle ha hälften av LO-rösterna så är bara det 10%, till detta kommer de klassiska M-väljarna, de borde ligga runt 30% med ett sådant tillskott. Så antingen är påståendet fel, eller så har drygt hälften av kärnväljarna promenerat iväg i ett slag.
 
Mikael_L
Jag gissar att den som skrev "röstar blått" menade röstar borgerligt, och även räknade in SD.
Ja min gissning alltså.

Sen var det ju kanske inte alla LO-förbunden, som menades ...
Krilleman Krilleman skrev:
Inom byggarbetarnas LO (S) så väljer dom flesta dessutom att rösta BLÅTT.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag är frågande till varför LO inte publicerat de hemska villkoren som råder hos Tesla?
Eller är det så att de fortfarande sitter på sin högborg och tillsammans försöker läsa igenom det omtalade avtalet på ~70 sidor? 🤓

Det som framkommit i tråden, är att de som stödjer kampen och IF Metall, ofta har en tendens till att särskriva. 🤷🏻‍♂️

Jag har fått uppskjutet rutbyte för andra gången nu, så nog drabbas Tesla ändå.
 
Redigerat:
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag är frågande till varför LO inte publicerat de hemska villkoren som råder hos Tesla?
Eller är det så att de fortfarande sitter på sin högborg och tillsammans försöker läsa igenom det omtalade avtalet på ~70 sidor? 🤓

Det som framkommit i tråden, är att de som stödjer kampen och IF Metall, ofta har en tendens till att särskriva. 🤷🏻‍♂️

Jag har fått uppskjutet rutbyte för andra gången nu, så nog drabbas Tesla ändå.
Det luktar begravd hund…
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det luktar begravd hund…
Juristen som skulle granska det vart väl ertappad för att ha lyft ersättning från LO för juridikstudier som aldrig utfördes…kommer inte ihåg detaljerna i den soppan
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
L Liljeros skrev:
Juristen som skulle granska det vart väl ertappad för att ha lyft ersättning från LO för juridikstudier som aldrig utfördes…kommer inte ihåg detaljerna i den soppan
Jo, han fick rött kort och åkte ut. Han hade en del halvfula tatueringar på underarmarna och gillade att åka första klass till öknen på andras bekostnad, undra om medlemmarna förstår vad som pågår bakom de röda ridåerna?!
 
  • Haha
  • Gilla
OramaC och 3 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Som sagt, vi lever i olika världar.
Det är nog inte det enda som skiljer...
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.