716 832 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
På sin arbetsplats så är det ofta en dum ide. Om man träffar på detta folket ofta. Politik är till 100 % bara korkat att hålla på med om man vill ha en sund arbetsplats och göra det man är där för. Varje gång det snackas politik på rasterna så väljer jag heller att scrolla på telefonen och skärma av från skitet =)Krilleman skrev:
Jag håller med, men S är ju det man "måste" hålla på om man är med i facket.Rkarlsson skrev:På sin arbetsplats så är det ofta en dum ide. Om man träffar på detta folket ofta. Politik är till 100 % bara korkat att hålla på med om man vill ha en sund arbetsplats och göra det man är där för. Varje gång det snackas politik på rasterna så väljer jag heller att scrolla på telefonen och skärma av från skitet =)
Men fakta är ju att just en röst på S är på dekis inom fackförbunden...
Hybris!
Jag funderar nästan alltid på var det jag köper kommer ifrån och hur dom olika företagen som tillverkar samma produkt beter sig.Rkarlsson skrev:
Då har du inte bensin eller dieselbil då?N Niq skrev:
Jag har slutat bry mig. Jag är inte storkonsument men jag bryr mig inte längre då våra största bolag i Sverige skiter i vilket. det enda vi tittar på är om köttet har svensk flagga typ. Att de som jobbar på slakterier och chark inte har bra arbetsvillkor heller kan man inte göra något åt. Då får man bli egen producent av allt.
Det är en form av hyckleri när LO gå på tesla men de går inte på andra företag som klockar när du går och skiter/pissar, och skickar till dig och frågar om du verkligen är sjuk. Och företagen har full rättighet enligt lag att neka en sjukskrivning. Ja jag blev själv förvånad över det men de kan säga nej och ge dig andra jobb trots en läkare säger att man inte ska arbeta .
Det händer på rätt många företag som har "ka"
Tveksamt om det håller, M har runt 17% och LO-kollektivet omfattar 1,4miljoner röster, om de skulle ha 700.000 därifrån så får ja inte ihop siffrorna.Krilleman skrev:
Reflekterade bara över matten, om de skulle ha hälften av LO-rösterna så är bara det 10%, till detta kommer de klassiska M-väljarna, de borde ligga runt 30% med ett sådant tillskott. Så antingen är påståendet fel, eller så har drygt hälften av kärnväljarna promenerat iväg i ett slag.Rkarlsson skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag är frågande till varför LO inte publicerat de hemska villkoren som råder hos Tesla?
Eller är det så att de fortfarande sitter på sin högborg och tillsammans försöker läsa igenom det omtalade avtalet på ~70 sidor? 🤓
Det som framkommit i tråden, är att de som stödjer kampen och IF Metall, ofta har en tendens till att särskriva. 🤷🏻♂️
Jag har fått uppskjutet rutbyte för andra gången nu, så nog drabbas Tesla ändå.
Eller är det så att de fortfarande sitter på sin högborg och tillsammans försöker läsa igenom det omtalade avtalet på ~70 sidor? 🤓
Det som framkommit i tråden, är att de som stödjer kampen och IF Metall, ofta har en tendens till att särskriva. 🤷🏻♂️
Jag har fått uppskjutet rutbyte för andra gången nu, så nog drabbas Tesla ändå.
Redigerat:
Det luktar begravd hund…richardtenggren skrev:
Jag är frågande till varför LO inte publicerat de hemska villkoren som råder hos Tesla?
Eller är det så att de fortfarande sitter på sin högborg och tillsammans försöker läsa igenom det omtalade avtalet på ~70 sidor? 🤓
Det som framkommit i tråden, är att de som stödjer kampen och IF Metall, ofta har en tendens till att särskriva. 🤷🏻♂️
Jag har fått uppskjutet rutbyte för andra gången nu, så nog drabbas Tesla ändå.
Jo, han fick rött kort och åkte ut. Han hade en del halvfula tatueringar på underarmarna och gillade att åka första klass till öknen på andras bekostnad, undra om medlemmarna förstår vad som pågår bakom de röda ridåerna?!L Liljeros skrev:
