Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D djac skrev:
Det kan jag inte bedöma, ingen vet nog exakt var gränsen går, men jag bortser inte från att de andra, anslutna, bolagen i branschen sannolikt sätter press på facket.

Jag har precis varit i diskussion med säljare på annat bilmärke och Teslas uppförande nämndes flera gånger, i syfte att avskräcka mig från att köpa en sådan. Såklart är detta en gåva till konkurrenterna.
Tesla säljer fortfarande bra vad jag läst.
 
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tesla säljer fortfarande bra vad jag läst.
Ingen aning eftersom jag inte vet hur det skulle sett ut utan strejken
 
D djac skrev:
Ingen aning eftersom jag inte vet hur det skulle sett ut utan strejken
Bättre än ifjol hittills, kanske effekten blev positivt för Tesla, vad vet jag
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
Hade en säljare för ett annat märke börjat diskutera Teslas brist på kollektivavtal istället för meriterna av deras egen produkt hade det inte direkt fått mig att bli mindre intresserad av Tesla
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 156538 och 9 till
  • Laddar…
D
A ajn82 skrev:
Hade en säljare för ett annat märke börjat diskutera Teslas brist på kollektivavtal istället för meriterna av deras egen produkt hade det inte direkt fått mig att bli mindre intresserad av Tesla
Ja, du har kanske inte så stor erfarenhet av marknad och försäljning men det är såklart inte så någon använder det, snarare pratar man om trygghet vs otrygghet, reparationstider, reservdelstillgång osv.

Jag vet att fleetmarknaden snabbt vänt Tesla ryggen, åtminstone tillfälligt, detta är osäkerheter man inte vill dra med sig in i affärer.
 
Nytt_användarnamn_2024_12
Många som pratar om att Tesla ör en bra elbil med ett attraktivt pris idag men tvekar av moraliska och solidariska skäl när man diskuterar med olika människor..
Tror inte att denna striden gynnar Tesla i Sverige…
 
D djac skrev:
Ja, du har kanske inte så stor erfarenhet av marknad och försäljning men det är såklart inte så någon använder det, snarare pratar man om trygghet vs otrygghet, reparationstider, reservdelstillgång osv.

Jag vet att fleetmarknaden snabbt vänt Tesla ryggen, åtminstone tillfälligt, detta är osäkerheter man inte vill dra med sig in i affärer.
Menar du att biluthyrarna i Europa och USA tvekar pga att Tesla inte vill ha KA i Sverige?
 
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Många som pratar om att Tesla ör en bra elbil med ett attraktivt pris idag men tvekar av moraliska och solidariska skäl när man diskuterar med olika människor..
Tror inte att denna striden gynnar Tesla i Sverige…
De pratar om andrahandspriserna, inget annat
 
Nytt_användarnamn_2024_12
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
De pratar om andrahandspriserna, inget annat
Nja vet nog vad vi pratar om själv visst finns andrahands priset med men i och med att de flesta nya bilar säljs under tjänstebilssektorn så är inte andrahandsvärdet det viktigaste som det är för en privatperson…
 
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Nja vet nog vad vi pratar om själv visst finns andrahands priset med men i och med att de flesta nya bilar säljs under tjänstebilssektorn så är inte andrahandsvärdet det viktigaste som det är för en privatperson…
I detta fall var saken det för just biluthyrarna, jag har inte diskuterat något gällande de privata köparna/ägarna.
 
Nytt_användarnamn_2024_12
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
I detta fall var saken det för just biluthyrarna, jag har inte diskuterat något gällande de privata köparna/ägarna.
Du svarade på mitt inlägg där jag pratade om egna erfarenheter kring diskussioner om Tesla jag har inte överhuvudtaget pratat om uthyrning, vart får du det ifrån?
 
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Du svarade på mitt inlägg där jag pratade om egna erfarenheter kring diskussioner om Tesla jag har inte överhuvudtaget pratat om uthyrning, vart får du det ifrån?
Det diskuterades i tråden.
 
Nytt_användarnamn_2024_12
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det diskuterades i tråden.
Då har jag missat det idag😢
Kan du hänvisa till vart?
 
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Då har jag missat det idag😢
Kan du hänvisa till vart?
#7190
 
Nytt_användarnamn_2024_12
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
#7190
Bra o citera det i så fall för jag har som sagt inte diskuterat uthyrningen…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.