Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nytt_användarnamn_2024_12
mnils skrev:
Jag undrade snare var du får informationen om att han inte har sunda värderingar för mänskligheten ifrån? Men det är nog inte lönt att du svarar, det verkar inte som om du har någon som helst förmåga för egen analys utan bara upprepar vad andra säger som en trasig grammofonskiva.
Ojdå vilka stora ord ifrån en som uppenbart sysslar med personpåhåpp..
Har inte varit medlem länge men redan sett dig gå på personangrepp i fler trådar ifrån dig, kanske dags för lite självransakan🤔
 
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Jag undrar varför så många går i försvar för Elon Musk? han har visat gång på gång att han inte har sunda värderingar vare sig för sina anställda eller för mänskligheten.
Dessutom så knarkar han vilket borde ge en viss indikation om hans mentala hälsa🤔
Vad är det du anser vara icke sunda värderingar som Elon Musk har?
 
Mikael_L
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Jag undrar varför så många går i försvar för Elon Musk? han har visat gång på gång att han inte har sunda värderingar vare sig för sina anställda eller för mänskligheten.
Dessutom så knarkar han vilket borde ge en viss indikation om hans mentala hälsa🤔
Jag undrar varför du (och en del andra här) är så sjukligt intresserade av Musk att ni hela tiden måste prata om honom, i en tråd som handlar om IF Metalls strejk.

Vi andra diskuterar strejken och IF Metalls och Tesla's förehavanden.
 
  • Gilla
OramaC och 5 till
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag undrar varför du (och en del andra här) är så sjukligt intresserade av Musk att ni hela tiden måste prata om honom, i en tråd som handlar om IF Metalls strejk.

Vi andra diskuterar strejken och IF Metalls och Tesla's förehavanden.
Enkelt förklarat är att hade inte han varit VD för Tesla så hade den svenska delen tecknat kollektivavtal för många år sedan..

Svårt att bortse ifrån roten av problemet..
 
  • Haha
Jonatan79
  • Laddar…
Mikael_L
Om inte IF metall leddes av dåren Marie Nilsson så skulle nog IF Metall kanske vara något som var värt något i framtiden också.
Svårt att bortse ifrån roten av problemet
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
Du skämtar eller? Så du tycker att svenska fackförbund är roten till problemet att Elon Musk ogillar kollektivavtal och har förbjudit Tesla Sverige att teckna kollektivavtal…
Vill påminna om att IF Metall har fört samtal i snart fem års tid med Tesla..
 
Mikael_L
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Du skämtar eller? Så du tycker att svenska fackförbund är roten till problemet att Elon Musk ogillar kollektivavtal och har förbjudit Tesla Sverige att teckna kollektivavtal…
Vill påminna om att IF Metall har fört samtal i snart fem års tid med Tesla..
Det är ju helt klarlagt, och väldigt tydligt att det är endast IF Metalls fel allt detta.
Det är IF Metalls fel att en massa folk får sparken i alla möjliga andra företag (som har kollektivavtal)
Det är IF Metalls fel att Posten har tvingats till att bryta mot lagen.
Det är IF Metalls fel att helt oskyldiga bilägare inte får sina bilar reparerade.
Det är IF Metalls fel att elektrifieringen av fordonsflottan går långsammare
Det är IF Metalls fel att folk får gå och sagga och bli allt okunnigare och oattraktivare på arbetsmarknaden
Det är IF Metalls fel att en del sabotage och andra brott sker.

Innan IF Metall började köra sitt idiotiska vansinnesrace så var ju faktiskt allt bra.
Varför ska IF metall tillåtas få förstöra så mycket?
Kan DU svara mig på det?
 
  • Gilla
Anonymiserad 272888 och 11 till
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är ju helt klarlagt, och väldigt tydligt att det är endast IF Metalls fel allt detta.
Det är IF Metalls fel att en massa folk får sparken i alla möjliga andra företag (som har kollektivavtal)
Det är IF Metalls fel att Posten har tvingats till att bryta mot lagen.
Det är IF Metalls fel att helt oskyldiga bilägare inte får sina bilar reparerade.
Det är IF Metalls fel att elektrifieringen av fordonsflottan går långsammare
Det är IF Metalls fel att folk får gå och sagga och bli allt okunnigare och oattraktivare på arbetsmarknaden
Det är IF Metalls fel att en del sabotage och andra brott sker.

Innan IF Metall började köra sitt idiotiska vansinnesrace så var ju faktiskt allt bra.
Varför ska IF metall tillåtas få förstöra så mycket?
Kan DU svara mig på det?
Nej nej och åter nej..
Har du hört något som heter strejk rätt..
Återigen det är Tesla som vägrar teckna kollektivavtal…
IF Metall kör efter regelboken om vad som är lagliga åtgärder mot företag som inte tecknar kollektivavtal..
 
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Allt som är lagligt är inte nödvändigtvis moraliskt rätt
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nä, Marie Nilsson är den ytterst ansvarige för denna samhällsförstörande verksamhet som nu sker.
Hon borde lagföras egentligen.

Om jag tjatade på dig i 5 år om att du faktiskt borde sluta ett avtal med mig, ett avtal som är oattraktivt och olönsamt för dig, och du verkligen inte var intresserad av.
Skulle det vara ett tillräckligt skäl för att jag nu skulle ha rätten på min sida att slå sönder din bil, göra dig arbetslös, se till att posten och sophämtningen körde förbi ditt hus.

MEN VADÅ, jag har ju fört samtal om detta i fem år nu, så nu måste jag ju självklart tvinga dig till detta frivilliga avtal.
Det är precis vad IF Metall plötsligt har gjort.
 
  • Gilla
sysmali och 8 till
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
Om man resonerar på detta sätt så måste hela våran modell rivas upp, det är inte ok att ett så stort företag som Tesla får spela på en annan plan än tex. Volvo som har avtal..
Då måste man göra om hela systemet iså fall, att bara släppa Tesla gynnar inte Sverige långsiktigt utan kommer att sänka villkoren på marknaden avsevärt kommande år…
 
Mikael_L
Det är massor av företag utan kollektivavtal i Sverige, tusentals. En del riktigt stora också.
Modellen ramlar inte ihop för det ändå, tydligen.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
Att mindre företag inte har det köper jag, men vilket stort bolag om vi pratar om Tesla, Volvo mm. säger du inte har det? Då jämför vi företag med arbetare…
 
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Att mindre företag inte har det köper jag, men vilket stort bolag om vi pratar om Tesla, Volvo mm. säger du inte har det? Då jämför vi företag med arbetare…
Teslas tillverkning finns inte på svenska marknaden vad jag vet. 130 verkstadsarbetare finns det, men de är inte speciellt många att det kan påverka en hel marknad. Modellen är ohotad och ni i facket verkar leva i en sekt och ha detta som religion, sorgligt.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Teslas tillverkning finns inte på svenska marknaden vad jag vet. 130 verkstadsarbetare finns det, men de är inte speciellt många att det kan påverka en hel marknad. Modellen är ohotad och ni i facket verkar leva i en sekt och ha detta som religion, sorgligt.
Du tror inte att Tesla kommer bli större än 130 arbetare inom snar framtid?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.