Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Vem Àr Muskovits?
Elon Musk😎
 
N
Mikael_L Mikael_L skrev:
AlltsÄ ...
NÀr en konjunktur kraschar, eller en bransch, eller ett företag ...
DÄ finns det liksom inget som en fackförening, eller kollektivavtal kan gör - utom att möjligen göra de anstÀllda sÄ pass dyra att de mÄste sÀgas upp.

Fackföreningarna eller kollektivavtal kan liksom inte reparera en kraschad konjunktur, eller en bransch, eller ens ett enstaka företag. Den enda som kanske Àr möjligt Àr att försÀmra situationen Ànnu mer.

SÄ jag har svÄrt att se vad de ska kunna bidra med, de anstÀllda kommer hur som helst bli av med jobben eller fÄ försÀmringar i lön, arbetstid eller villkor.

Och nÀr det Àr det motsatta förhÄllandet sÄ skriker företagen efter bra personal, men fÄr ofta nöja sig med medelmÄttig, och dÄ tillför nog inte facket sÄ mycket heller.
Klart facket inte kan styra en konjunktur. DÀremot sÄ hjÀlper kollektivavtalen mot lönedumpning.

Men absolut sÄ kommer löner och förmÄner att sÀnkas till lÀgsta möjliga nivÄ om det Àr möjligt att göra sÄ och ÀndÄ ha anstÀllda som Àr villiga att jobba. Vilket brukar vara fallet nÀr det Àr arbetsbrist.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Vem Àr Muskovits?
Det mĂ„ste vara Elon Musks ryska halvbror som ocksĂ„ tillverkar bilar.🙃
 
  • Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
RejÀl skrev:
Elon Musk😎
Skriv det dÄ
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 671848 och 5 till
  • Laddar…
P
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Skriv det dÄ
FĂ„r jag inte skriva vad jag vill? Ska du bestĂ€mma det? SkrĂ€mmande i sĂ„ fall🙄
 
  • Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
RejÀl skrev:
FĂ„r jag inte skriva vad jag vill? Ska du bestĂ€mma det? SkrĂ€mmande i sĂ„ fall🙄
Är det inte bĂ€ttre att skriva Elon Musk om det Ă€r honom du menar, istĂ€llet för ett egetpĂ„hittat smeknamn?
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 671848 och 6 till
  • Laddar…
P
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Är det inte bĂ€ttre att skriva Elon Musk om det Ă€r honom du menar, istĂ€llet för ett egetpĂ„hittat smeknamn?
Sen nÀr blev det förbjudet med smeknamn?
Du anvÀnder ett pÄ Byggahus.
 
RejÀl skrev:
Sen nÀr blev det förbjudet med smeknamn?
Du anvÀnder ett pÄ Byggahus.
Jo och Elon gör som han vill och det vore vÀl mÀrkligt om vi inte lyssnade pÄ hans budskap?
Kineserna anfaller alltmer i en oÀndlig ström av nya elbilar!
Eller har vi blivit alldeles korkade i Sverige anno 2024?
 
  • Gilla
Anonymiserad 671848 och 3 till
  • Laddar…
RejÀl skrev:
Sen nÀr blev det förbjudet med smeknamn?
Du anvÀnder ett pÄ Byggahus.
Det Àr vÀl olÀmpligt att benÀmna nÄgon med ett namn som faktiskt innehas av ett flertal personer...ett exempel
https://images.app.goo.gl/iRN1xkorsPxV1ZRh7
 
  • Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Nu blev alla Elon fans förödmjukade av att han kallas MuskovitsđŸ€“đŸ˜‰đŸ˜‚
 
RejÀl skrev:
Han Ă€r nĂ„g mer lik dig Ă€n Muskovits😉😀
Vad har du rökt idag Stallinovitz?
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 671848 och 7 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad har du rökt idag Stallinovitz?
Röker inte😉
 
RejÀl skrev:
Röker inte😉
Jaha, det hade förklarat ett och annat inlĂ€gg annars

 
  • Haha
  • Gilla
Anonymiserad 671848 och 6 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaha, det hade förklarat ett och annat inlĂ€gg annars

Men jag tror att det Àr vanligt bland Muskovits anhÀngare att vara drogliberal..
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jo och Elon gör som han vill och det vore vÀl mÀrkligt om vi inte lyssnade pÄ hans budskap?
vad Àr hans budskap?
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.