715 831 läst ·
14 155 svar
716k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 289 inlägg
Nytt_användarnamn_2024_12
Bannad
· Sveriges himmelrike
· 165 inlägg
Bannad
- Sveriges himmelrike
- 165 inlägg
Jag undrar varför så många går i försvar för Elon Musk? han har visat gång på gång att han inte har sunda värderingar vare sig för sina anställda eller för mänskligheten.
Dessutom så knarkar han vilket borde ge en viss indikation om hans mentala hälsa🤔
Dessutom så knarkar han vilket borde ge en viss indikation om hans mentala hälsa🤔
Om du läst fler inlägg är det inte Musk som försvaras utan fackens metoder som ifrågasätts.Snoppenpåtoppen skrev:
Bannad
· Sveriges himmelrike
· 165 inlägg
Bannad
- Sveriges himmelrike
- 165 inlägg
Och var får du den informationen från?Snoppenpåtoppen skrev:
Bannad
· Sveriges himmelrike
· 165 inlägg
Bannad
- Sveriges himmelrike
- 165 inlägg
Dessa läste jag i närtid och det är svårt att inte tolka det som att dessa stödjer eller gillar Elon…
RoTe skrev:
Redigerat:
Bannad
· Sveriges himmelrike
· 165 inlägg
Bannad
- Sveriges himmelrike
- 165 inlägg
Konstigt någ så var du en av dom som regerade på att Elon ifrågasattes i närtid🤔Jonatan79 skrev:
Tolkar det som att du allt är lite av en fanboy av Elon, samt en att du kanske har lite förakt mot dom fackliga ledarna.
Jag undrade snare var du får informationen om att han inte har sunda värderingar för mänskligheten ifrån? Men det är nog inte lönt att du svarar, det verkar inte som om du har någon som helst förmåga för egen analys utan bara upprepar vad andra säger som en trasig grammofonskiva.Snoppenpåtoppen skrev:
Däremot är det ju lite talande, alla såna här diskussioner handlar ju om förtroende mellan partnerna.
Arbetsgivare som Elon Musk vill ha förtroendet att så oreglerat som möjligt verka i sin roll men andra sidan , och samhället, känner inte sig bekväm med att ge detta förtroende fullt ut. Precis som så många andra förstår sällan arbetsgivasidan att just förtroende är något man förtjänar, inget man kan tilltvinga sig.
Jag tycker att hela arbetsmarknadsfrågan handlar om denna enda kärnfråga.
Arbetsgivare som Elon Musk vill ha förtroendet att så oreglerat som möjligt verka i sin roll men andra sidan , och samhället, känner inte sig bekväm med att ge detta förtroende fullt ut. Precis som så många andra förstår sällan arbetsgivasidan att just förtroende är något man förtjänar, inget man kan tilltvinga sig.
Jag tycker att hela arbetsmarknadsfrågan handlar om denna enda kärnfråga.