717 705 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du målar upp dig själv i kommentar efter kommentar att du är bäst, störst o vackrast. Du har DNA för att läsa till den dataingenjör du är och driver eget AB med en anställd (du själv) sedan 2016.AndersMalmgren skrev:
Om du nu är så superb som du säger att du är, varför har inte ditt företag växt så att nästa generation med DNA har något att ärva som du fått gjort?
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Min kära far hade runt 30 anställda, han brukar säga det värsta beslut jag någonsin tagit är att anställa.P Putte 9497 skrev:Du målar upp dig själv i kommentar efter kommentar att du är bäst, störst o vackrast. Du har DNA för att läsa till den dataingenjör du är och driver eget AB med en anställd (du själv) sedan 2016.
Om du nu är så superb som du säger att du är, varför har inte ditt företag växt så att nästa generation med DNA har något att ärva som du fått gjort?
Där håller jag med dig helt klart och fullständigt angående sossarna.K Kasken skrev:Du har rätt i det du skriver.
Det pågår dock ett kraftigt växande missnöje inom delar av den fackliga världen, där kopplingen till Socialdemokratin via LO starkt ifrågasätts.
Det har väl knappast undgått någon att en otroligt stor del av "LO-väljarna" lägger sina röster på andra partier?
Historiskt är Socialdemokraterna skapade av den fackliga rörelsen i syfte att vara arbetarklassens politiska maktfaktor, detta är det nu allt färre som anser vara det Socialdemokraterna faktiskt gör politiskt.
Hur detta kommer utspela sig framöver vet ingen.
Personligen hoppas jag dock på att jag under mina resterande 40-45år kommer få uppleva någon form av rejäl omskakning gällande detta. Helt klart för mig är i alla fall att Socialdemokraterna har spelat ut sin roll, de måste bort så något annat kan komma in och ta plats, ju förr desto bättre.
Missnöjet har växt både för Sossar och övriga partier efter DÖ. Det partiet som kommer ta över framöver är SD men Sverigemodellen kommer inte försvinna med det.
Dagens gängkriminalitet som exempel är något M startade innan de förlorade makten till Sossarna.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Nej, du har dålig koll. Det finns rätt bra potential att bli av med oönskade anställda, jag har nog bevittnat det ett 15-tal gånger de senaste 10 åren. Och nu får företagen göra 3 undantag från LAS med så det är ännu lättare.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 258 inlägg
Och detta knep är väldigt bra att överföra pengar från företaget till det egna hushållet för sambon (förmodar jag) har lägre marginalskatt än AM själv.AndersMalmgren skrev:
Ännu bättre skulle det vara, AM, att anställa någon pensionär för då är arbetsgivaravgifterna betydligt lägre. Om man ändå bara behöver ett namn för att ta ut pengarna.
Oavsett hon är anställd på hel eller deltid så är hon ju anställd i ditt bolag. Det förklarar ju ett å annat. Du har din sambo som du rekryterat som VD och hon driver företaget och du är den anställda på pappret. Kanske du ska gå med i facket och begära kollektivavtal. Eller är hon svartjobbare😉AndersMalmgren skrev: