Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ja jä*lar!

Text på svenska om dom och uppsägning relaterat till fängelsestraff och unionens ståndpunkt.
Ska han ha full lön tro?
😠😮

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Hade varit intressant att veta vilket jobb personen hade också

Vi hade en incident där en anställd hotade en platschef, han valde också att godtyckligt dyka upp på arbetet. När vi försöker säga upp honom så anser inte Byggnads att det inte fanns tillräcklig grund för uppsägning och undrar vad vi har gjort för att stötta honom...

• Arg
  • Gilla
  • Wow
HenrikHuslöse och 6 till
  • Laddar…
Det är med fack som med allt annat. Där finns både förnuftigt folk och tokskallar. Vill ni få dit bättre folk så ställ upp själva i valet till fullmäktige!

Jag får hjälp av facket just nu med att försöka driva in lönen av en arbetsgivare som plötsligt bestämde retroaktivt att jag inte alls hade varit anställd utan anlitad som företagare för 6 euro i timmen inklusive moms.

Mikael_L
Skriver ni aldrig anställningsavtal där borta i Finland? 🤔

• Gilla
Zevv och 4 till
  • Laddar…
P
Till alla som håller på Tesla och Musk, kanske kan tänka på vad galningen verkar hålla på med…

• Skärmdump av Aftonbladet, artikel om Ryssland som använder Starlink, brandbild i bakgrunden, redaktionella element.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Rejäl skrev:
Till alla som håller på Tesla och Musk, kanske kan tänka på vad galningen verkar hålla på med…
Och du borde bli bättre på att se igenom propaganda...

• Gilla
Zevv och 3 till
  • Laddar…
P
mnils skrev:
Och du borde bli bättre på att se igenom propaganda...
Någ ligger det lite sanning bakom alla tokigheter Muskovits verkar stå för🙄

Mikael_L
Rejäl skrev:
Ryssland använder allt de kan köpa, svårare än så är det inte.
Starlink säljs inte till Ryssland och några andra totalitära stater.
Men det finns ju hela tiden en gråimport, de köps i andra länder och abonnemangen är registrerade där.

Ryssland har även skärstål från Sandvik och kullager från SKF och IC-kretsar från alla möjliga länder och tillverkare. De exporteras inte till Ryssland direkt, men det finns andra aktörer som tydligen gärna ställer upp.

• Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
P
Rejäl skrev:
Någ ligger det lite sanning bakom alla tokigheter Muskovits verkar stå för🙄
Det är uppenbarligen många fjantar som tycker det är roligt att kalla Musk för öknamn, låter som om du läser dåren Wilderängs yrande och tror på vad han skriver...

Starlink är avstängt över Ryssland, däremot så är det aktivt frontnära då Ukraina använder det, det gör att ryssen kan använda insmugglade terminaler om de används alldeles vid fronten, hur det kan vara Musks fel har jag väldigt svårt att se. Samma sak som när Ukraina byggde fjärrstyrda attack båtar och körde dessa mot Krym genom Starlink koppling, när de närmade sig tappades kontakten då de kom in på ryssockuperat område, naturligtvis så var även det Musks fel, och ett bevis på att han stödjer Putin!

Varför Aftonbladet kastar dynga på Musk är inte så svårt att förstå, givet målgruppen för den blaskan...

• Gilla
  • Haha
sysmali och 10 till
  • Laddar…
D
mnils skrev:
Det är uppenbarligen många fjantar som tycker det är roligt att kalla Musk för öknamn, låter som om du läser dåren Wilderängs yrande och tror på vad han skriver...

Starlink är avstängt över Ryssland, däremot så är det aktivt frontnära då Ukraina använder det, det gör att ryssen kan använda insmugglade terminaler om de används alldeles vid fronten, hur det kan vara Musks fel har jag väldigt svårt att se. Samma sak som när Ukraina byggde fjärrstyrda attack båtar och körde dessa mot Krym genom Starlink koppling, när de närmade sig tappades kontakten då de kom in på ryssockuperat område, naturligtvis så var även det Musks fel, och ett bevis på att han stödjer Putin!

Varför Aftonbladet kastar dynga på Musk är inte så svårt att förstå, givet målgruppen för den blaskan...
Nja, när man säljer varor med exportrestriktioner så har man ett långtgående ansvar att se till att de inte hamnar i fel händer, hur man väljer att utöva kontroll kan skilja men argumentationen att det skulle vara synd om just Musk för att han kritiseras när hans teknologi hamnar i ryska händer är bara ett uttryck för att påverkansoperationerna fungerar.

Däremot är det dåligt att vi inte ser samma omfattande konsekvenser mot amerikanska framgångsrika entreprenörer som drabbar europeiska bolag.

• Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
P
Många i tråden som ser Musk som en frälsare, visst alla får tycka som dom själva vill men mig övertygar ni inte om att han är en bra och klok ledare utan tvärtom en galen en…

• Gilla
Skandiamannen
  • Laddar…
Även jag funderar på varför Musk tycks vara så poppis och cool bland många.
Han verkar ju helt galen i de flesta frågor tycker jag.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
RoTe
Jag fascineras av hur tråkiga svennar ständigt måste sätta etiketten "galen" på folk som inte faller inom ramen för jante.

• Gilla
Nidhogg och 4 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag fascineras av hur tråkiga svennar ständigt måste sätta etiketten "galen" på folk som inte faller inom ramen för jante.
Kul att du fascineras av det....

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.