Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
D Dilato skrev:
[bild]
Noll eld
Du är grym på vissa saker😉
 
  • Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Långsökt som sagt. Storägarna verkar mätta och feta och glada sålänge bolaget levererar vinster. Det går rätt bra för bolaget om du inte lagt märke till det…
Alla håller med inte med om det. Drygt 1 år gammalt:
Tesla investors are starting to wonder if CEO Elon Musk is still the right man to lead the company.
On Wednesday, Leo Koguan, one of Tesla’s largest individual shareholders, called for a leadership change, tweeting: “Elon abandoned Tesla and Tesla has no working CEO. Tesla needs and deserves to have working full time CEO.”
‘Tesla has no working CEO’: As stock drops 61% from its peak, a major Tesla shareholder calls for Elon Musk’s ouster
Och där står det även om hur aktierna sjunker i värde så leveransen av vinst verkar ju tveksam också.

2018 tvingades han bort från posten som styrelseordförande: https://svenska.yle.fi/a/7-1334092

För att inte tala om den oro som finns bland ägare, styrelse och ledning pga. hans användning av droger.
https://www.vice.com/en/article/dy3eqy/elon-musk-drugs-report
https://www.bloomberg.com/news/arti...ug-use-concerns-tesla-spacex-leaders-wsj-says
https://www.latimes.com/business/st...g-use-is-the-latest-headache-for-teslas-board

Apropå att skriva fakta och inte tyckanden.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Mikael_L
Jag kan ju lite snabbt sammanfatta vad jag tycker, sådär på ett ungefär.
  • Elon Musk är en rövhatt
  • Facken är rena maffiaorganisationerna
  • Strejkrätten är fundamental och viktig
  • Kollektivavtal är en utmärkt grej - väldigt ofta, men inte riktigt alltid.
Jag tycker det är en spännande grej det här, jag ser fram emot upplösningen när båda parter om några år står och hänger på varandra som slutkörda boxare medan hela den Svenska modellen ligger krossad i småbitar och spridd runt omkring de här två giganterna.
 
  • Gilla
MrDizzy och 10 till
  • Laddar…
sysmali
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Och ni vill ha högt blodtryck kan ni läsa detta:
[media]
Ja, det är ju tyvärr samma inställning som vissa på detta forum har: "Lite svinn är ok" i denna fråga.

Sorgligt.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Alla håller med inte med om det. Drygt 1 år gammalt:


‘Tesla has no working CEO’: As stock drops 61% from its peak, a major Tesla shareholder calls for Elon Musk’s ouster
Och där står det även om hur aktierna sjunker i värde så leveransen av vinst verkar ju tveksam också.

2018 tvingades han bort från posten som styrelseordförande: [länk]

För att inte tala om den oro som finns bland ägare, styrelse och ledning pga. hans användning av droger.
[länk]
[länk]
[länk]

Apropå att skriva fakta och inte tyckanden.
Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig eller erkänna att jag har fel, om han blir avsatt…
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag kan ju lite snabbt sammanfatta vad jag tycker, sådär på ett ungefär.
  • Elon Musk är en rövhatt
  • Facken är rena maffiaorganisationerna
  • Strejkrätten är fundamental och viktig
  • Kollektivavtal är en utmärkt grej - väldigt ofta, men inte riktigt alltid.
Jag tycker det är en spännande grej det här, jag ser fram emot upplösningen när båda parter om några år står och hänger på varandra som slutkörda boxare medan hela den Svenska modellen ligger krossad i småbitar och spridd runt omkring de här två giganterna.
Håller med till 100%.

Mycket kan komma att ändras:
https://www.di.se/debatt/replik-hog-tid-att-andra-konfliktreglerna/
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig eller erkänna att jag har fel, om han blir avsatt…
Det var tryggande o höra att en vänsterradikal kan ändra sig😉
 
Rejäl skrev:
Det var tryggande o höra att en vänsterradikal kan ändra sig😉
Jag är som sagt ingen Musk-fanboy. Är mer intresserad av det svenska systemet, näringslivet och politiken.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Musk synade bluffen och Gideonsson kastade in handduken direkt.

Facket visar sin styrka.
 
  • Gilla
Anonymiserad 156538 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
För att inte tala om den oro som finns bland ägare, styrelse och ledning pga. hans användning av droger.
Men det är väl till viss del medicinering mot hans ADHD?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
RoTe
Lagliga naturliga substanser och folk går totalt bananas...
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Ganska illa, detta ansvaret är Teslas och ingen annans..
Facket chansar alltså och lägger sina medlemmar i potten och hoppas att Tesla ska ta sitt ”ansvar”?
 
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Facket chansar alltså och lägger sina medlemmar i potten och hoppas att Tesla ska ta sitt ”ansvar”?
Det kan jag inte svara på, du får ringa din vän Veli-Pekka o ta en bastu med han😉
 
D
Det är mycket fram och tillbaka om Teslas villkor men vi är väl förbi detta för länge sedan, Tesla har inte kollektivavtal och det är detta som strejken berör.

Såna görs med jämna mellanrum och då ofta som principfall för att befästa modellen som sådan, det är alltså inte för att Tesla behöver vara "värst", utan för att de förmodligen har ansetts ha ett principiellt värde.

De flesta vill behålla den modell vi har och har därför sedan länge förlikat sig med såna här inslag.
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Det kan jag inte svara på, du får ringa din vän Veli-Pekka o ta en bastu med han😉
Det är ganska solklart för mig. Ville bara höra din analys om du har någon egen?
 
  • Älska
sysmali
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.