716 432 läst ·
14 155 svar
716k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Uppenbarligen så är folk som ska leda "hans" företag oroade så något verkar ju inte riktigt fungera i praktiken. Sen om det beror på ADHD, för mycket eller för lite medicin, andra droger eller något annat är det väl ingen som säkert vet. Det viktiga i mitt inlägg var just att ägare och andra i ledningen inte är glada, aktiekursen har inte utvecklats så bra de senaste åren.D Dilato skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Om det rör sig om marijuana är det lagligt i flera delstater i US of A. Jag har inte lagt ner någon tid på att torka i dessa påståenden. Det är mest elbilsallergiker och Musk-hatare som gillar att sprida rykten och spekulera.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Det var väl bland annat folk i ledande positioner i hans företag, aktieägare osv som krävde att Musk skulle drogtestas för att han fortsatt skulle ha deras förtroende. Om inte det är bananas så har du en annan association till ordet.BirgitS skrev:
Kan du lugna dig med en fråga i taget tack?!BirgitS skrev:
Det är väl inte spekulation att han brukar narkotika har för mig att han gör det helt öppet…Jonatan79 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Det är inte bara fråga om marijuana.Jonatan79 skrev:
Det här bara en artikel bland många som tar upp samma sak: https://www.vice.com/en/article/dy3eqy/elon-musk-drugs-report
Ketamin som Musk tar, enligt vad han själv säger, mot depression, som är en del av den bipolära sjukdom som han anser att han har, är i USA med på Schedule III Controlled Substances Act.
Trots att jag inte har några aktier i något företag som Musk är inblandad i så tycker jag ju att t.ex. sånt här är oroväckande:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Det är väl NASA och då beroende på myndighetskontrakt gällande SpaceX.RoTe skrev:
https://www.vice.com/en/article/dy3eqy/elon-musk-drugs-report
Ja du är ju forumets hälsominister så du håller bra koll på Musk verkar det somBirgitS skrev:
Det är inte bara fråga om marijuana.
Det här bara en artikel bland många som tar upp samma sak: [länk]
Ketamin som Musk tar, enligt vad han själv säger, mot depression, som är en del av den bipolära sjukdom som han anser att han har, är i USA med på Schedule III Controlled Substances Act.
Trots att jag inte har några aktier i något företag som Musk är inblandad i så tycker jag ju att t.ex. sånt här är oroväckande:
Jo jag frågade Bard som vet allt och fick det här svaret.Jonatan79 skrev:
"Elon Musk has been accused of using drugs on multiple occasions. In 2018, he smoked marijuana during a podcast interview with Joe Rogan, which led to him being sued by a shareholder who alleged that he had damaged the company's reputation. In 2022, a report in the Wall Street Journal alleged that Musk had used a variety of illegal drugs, including cocaine and ecstasy. Musk has denied these allegations, and there is no consensus on the truth of the claims. Some people believe that the allegations are credible, while others believe that they are politically motivated."
Sen om han kommer att avgå från Tesla
"As of today, February 3, 2024, Elon Musk has no public plans to resign as CEO of Tesla. In fact, he explicitly stated during the company's 2023 annual shareholder meeting that he has no intention of stepping down in the foreseeable future.
However, speculation about his potential resignation persists for several reasons:
His workload: He holds CEO positions at multiple companies (Tesla, SpaceX, Twitter) and is involved in various other ventures, leading to concerns about his ability to effectively manage his time and responsibilities.
His Twitter acquisition: Some believe the Twitter acquisition might distract him from Tesla or even lead to conflicts of interest.
His public persona: His occasional controversial statements and actions have sometimes raised questions about his suitability for leading a global corporation.
It's important to note that these are just speculations, and no official announcement or concrete evidence suggests Elon Musk is planning to resign as CEO of Tesla. However, the future remains uncertain, and only time will tell if he decides to step down or continue leading the company."
Snarare vill han öka sin andel av Tesla.
https://www.affarsvarlden.se/artike...rostandel-i-tesla-ger-huvudvark-for-styrelsen
Sen vill han flytta Tesla från Delaware till Texas
https://www.cnbc.com/2024/02/01/elo...shareholder-vote-to-incorporate-in-texas.html
https://www.affarsvarlden.se/artike...rostandel-i-tesla-ger-huvudvark-for-styrelsen
Sen vill han flytta Tesla från Delaware till Texas
https://www.cnbc.com/2024/02/01/elo...shareholder-vote-to-incorporate-in-texas.html
Jo allt är extremt med Elon Musk...D Dilato skrev:
Ersättningsavtalet från 2018 var då på 56 miljarder $ eller 593 miljarder SEK.
Översatte BBC's artikel om detta
https://www-bbc-com.translate.goog/...en&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=wapp&_x_tr_hist=true

