Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
D Dilato skrev:
Men det är väl till viss del medicinering mot hans ADHD?
Uppenbarligen så är folk som ska leda "hans" företag oroade så något verkar ju inte riktigt fungera i praktiken. Sen om det beror på ADHD, för mycket eller för lite medicin, andra droger eller något annat är det väl ingen som säkert vet. Det viktiga i mitt inlägg var just att ägare och andra i ledningen inte är glada, aktiekursen har inte utvecklats så bra de senaste åren.

RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Uppenbarligen så är folk som ska leda "hans" företag oroade så något verkar ju inte riktigt fungera i praktiken
Jämför med svenska narkotitapolitiken som bevisligen dödar mer än den hjälper, ändå ska vi ha det så här. Alla tankar och känslor är inte alltid sunda och väl grundade.

• Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Lagliga naturliga substanser och folk går totalt bananas...
Vem har gått bananas?
Jag har inte sett någon i den här tråden i alla fall. Trots att det inte bara rör sig om lagliga substanser.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vem har gått bananas?
Jag har inte sett någon i den här tråden i alla fall. Trots att det inte bara rör sig om lagliga substanser.
Om det rör sig om marijuana är det lagligt i flera delstater i US of A. Jag har inte lagt ner någon tid på att torka i dessa påståenden. Det är mest elbilsallergiker och Musk-hatare som gillar att sprida rykten och spekulera.

• Gilla
Nidhogg och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Jämför med svenska narkotitapolitiken som bevisligen dödar mer än den hjälper, ändå ska vi ha det så här. Alla tankar och känslor är inte alltid sunda och väl grundade.
Hur hänger ditt inlägg ihop med att Musk inte verkar fungera bra som CEO enligt de omkring honom?

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Vem har gått bananas?
Det var väl bland annat folk i ledande positioner i hans företag, aktieägare osv som krävde att Musk skulle drogtestas för att han fortsatt skulle ha deras förtroende. Om inte det är bananas så har du en annan association till ordet.

BirgitS BirgitS skrev:
Hur hänger ditt inlägg ihop med att Musk inte verkar fungera bra som CEO enligt de omkring honom?
Kan du lugna dig med en fråga i taget tack?!

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om det rör sig om marijuana är det lagligt i flera delstater i US of A. Jag har inte lagt ner någon tid på att torka i dessa påståenden. Det är mest elbilsallergiker och Musk-hatare som gillar att sprida rykten och spekulera.
Det är väl inte spekulation att han brukar narkotika har för mig att han gör det helt öppet…

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Det är inte bara fråga om marijuana.
Det här bara en artikel bland många som tar upp samma sak: https://www.vice.com/en/article/dy3eqy/elon-musk-drugs-report

Ketamin som Musk tar, enligt vad han själv säger, mot depression, som är en del av den bipolära sjukdom som han anser att han har, är i USA med på Schedule III Controlled Substances Act.

Trots att jag inte har några aktier i något företag som Musk är inblandad i så tycker jag ju att t.ex. sånt här är oroväckande:
Board members also feared he was on drugs when he tweeted in 2018 about taking Tesla private for $420 a share—a tweet that sparked a Securities and Exchange Commission investigation and cost $40 million in fines.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Det var väl bland annat folk i ledande positioner i hans företag, aktieägare osv som krävde att Musk skulle drogtestas för att han fortsatt skulle ha deras förtroende. Om inte det är bananas så har du en annan association till ordet.
Det är väl NASA och då beroende på myndighetskontrakt gällande SpaceX.
https://www.vice.com/en/article/dy3eqy/elon-musk-drugs-report

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är inte bara fråga om marijuana.
Det här bara en artikel bland många som tar upp samma sak: [länk]

Ketamin som Musk tar, enligt vad han själv säger, mot depression, som är en del av den bipolära sjukdom som han anser att han har, är i USA med på Schedule III Controlled Substances Act.

Trots att jag inte har några aktier i något företag som Musk är inblandad i så tycker jag ju att t.ex. sånt här är oroväckande:
Ja du är ju forumets hälsominister så du håller bra koll på Musk verkar det som ;)

• Gilla
Nidhogg och 5 till
  • Laddar…
Ja du är ju forumets hälsominister så du håller bra koll på Musk verkar det som ;)
Jo jag frågade Bard som vet allt och fick det här svaret.

"Elon Musk has been accused of using drugs on multiple occasions. In 2018, he smoked marijuana during a podcast interview with Joe Rogan, which led to him being sued by a shareholder who alleged that he had damaged the company's reputation. In 2022, a report in the Wall Street Journal alleged that Musk had used a variety of illegal drugs, including cocaine and ecstasy. Musk has denied these allegations, and there is no consensus on the truth of the claims. Some people believe that the allegations are credible, while others believe that they are politically motivated."

Sen om han kommer att avgå från Tesla

"As of today, February 3, 2024, Elon Musk has no public plans to resign as CEO of Tesla. In fact, he explicitly stated during the company's 2023 annual shareholder meeting that he has no intention of stepping down in the foreseeable future.

However, speculation about his potential resignation persists for several reasons:

His workload: He holds CEO positions at multiple companies (Tesla, SpaceX, Twitter) and is involved in various other ventures, leading to concerns about his ability to effectively manage his time and responsibilities.
His Twitter acquisition: Some believe the Twitter acquisition might distract him from Tesla or even lead to conflicts of interest.
His public persona: His occasional controversial statements and actions have sometimes raised questions about his suitability for leading a global corporation.
It's important to note that these are just speculations, and no official announcement or concrete evidence suggests Elon Musk is planning to resign as CEO of Tesla. However, the future remains uncertain, and only time will tell if he decides to step down or continue leading the company."

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Person i skyddsutrustning framför stor eld, text om rättsfall och anställning, nyhetsartikel från SVT.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har inget med Tesla att göra uppenbarligen, men facket tar fajten i vanlig ordning!

• Wow
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
vcx och 10 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
[bild]
Har inget med Tesla att göra uppenbarligen, men facket tar fajten i vanlig ordning!
Japp, så agerar tyvärr facket...

• Gilla
vcx och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.