Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Rejäl skrev:
Kommer någ inte ske…
Däremot Tesla är ingen säkerhet att dom finns kvar under nuvarande ägarskap inom närtid…
Hur tänker du då ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du får avtala om vad som helst (nästan), även det som går emot lagen så länge båda parter är överens.
Helt galet fel, inte en stavelse rätt i ditt inlägg.

Vad är det för färg på himlen i din värld?
 
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur tänker du då ?
Att Tesla är inte så starkt pengamässigt att dom kan överleva vad som…
 
  • Haha
sysmali
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Att Tesla är inte så starkt pengamässigt att dom kan överleva vad som…
I Sverige har de väldigt liten andel av vinsten, 2-3% vad jag läst. Jag tror de är rätt bra kapitaliserade. Om Musk själv vill har han lite medel att skjuta till.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
I Sverige har de väldigt liten andel av vinsten, 2-3% vad jag läst. Jag tror de är rätt bra kapitaliserade. Om Musk själv vill har han lite medel att skjuta till.
Men det finns ingen garanti o att ha är kvar så länge, han kan bli avsatt om ägarna tröttnar på han.. har för mig att Muskovits äger ca 20% av Tesla mer är det inte..
 
Rejäl skrev:
Men det finns ingen garanti o att ha är kvar så länge, han kan bli avsatt om ägarna tröttnar på han.. har för mig att Muskovits äger ca 20% av Tesla mer är det inte..
Långsökt som sagt. Storägarna verkar mätta och feta och glada sålänge bolaget levererar vinster. Det går rätt bra för bolaget om du inte lagt märke till det…

Jag hoppas inte du tycker att det ska gå dåligt för bolaget eller att de ska lämna Sverige ?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Långsökt som sagt. Storägarna verkar mätta och feta och glada sålänge bolaget levererar vinster. Det går rätt bra för bolaget om du inte lagt märke till det…
Ja men ju äldre o utsvävande han blir så ökar sannolikheten till avsättning…

Om dom inte går med på KA så kan dom lika gott lämna..
 
RoTe
Rejäl skrev:
Om dom inte går med på KA så kan dom lika gott lämna..
Och vilken sits försätter det alla Teslaägare i Sverige?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Och vilken sits försätter det alla Teslaägare i Sverige?
Ganska illa, detta ansvaret är Teslas och ingen annans..
 
RoTe
Rejäl skrev:
Ganska illa, detta ansvaret är Teslas och ingen annans..
Håller inte riktigt med dig men det vore extremt roligt att se Tesla lämna och vägra sälja bilar till Sverige.
 
  • Gilla
  • Haha
Rabbithole och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Rejäl skrev:
Jag har alldrig påståt att jag har avtalet men när fler o fler tidningar skriver om det så ligger det med allra största sannolikhet något bakom det..

[länk]
Om tidningen arbetsvärden har skrivit om det så är det garanterat IF Metalls uppdiktade ljugerier.

Upp med det riktiga avtalet på bordet, annars är det inget att diskutera.

Skulle avtalet verkligen innehållit något anmärkningsvärt kan vi vara 100% säkra på att då hade det publicerats. Nu finns det inget speciellt konstigt där, och då ljuger naturligtvis IF Metall ihop något .
Och då går det förstås inte heller att visa upp detta, som inte ens finns.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Rejäl skrev:
Jaja alla imperium faller på sin egna höghet…
Ingett nytt i det😉
Menar du fackförbunden?
Ja, jag håller väl med dig ... ;)
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Om tidningen arbetsvärden har skrivit om det så är det garanterat IF Metalls uppdiktade ljugerier.

Upp med det riktiga avtalet på bordet, annars är det inget att diskutera.

Skulle avtalet verkligen innehållit något anmärkningsvärt kan vi vara 100% säkra på att då hade det publicerats. Nu finns det inget speciellt konstigt där, och då ljuger naturligtvis IF Metall ihop något .
Och då går det förstås inte heller att visa upp detta, som inte ens finns.
Ingen rök utan eld…
 
RoTe
Rejäl skrev:
Ingen rök utan eld…
Lita aldrig på en sosse.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Ingen rök utan eld…
Man använder e-cigarett, blåser ut rök, närbild, utan ansiktsigenkänning, modern rökningsteknik, nikotinleveranssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Noll eld
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.