Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Givet antalet strejkande är det ju rätt tydligt att intresset är ljummet. Metall behöver ju engagera strejkvakter från andra företag för att hålla partytälten fyllda.

Du och jag har redan ältat det här i leda, vet inte om jag orkar dra just den här vinkeln ett varv till. Jag tycker samma som jag gjorde innan och det verkar du också göra.
Antalet strejkande behöver inte vara samma sak som antalet som vill ha kollektivavtal. En del har ju blivit skrämda av chefer så att de inte vågar för att cheferna hotar med att sänka deras ekonomi.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, fel igen. Har någon nämnt att vi tycker att KA ska försvinna?
Men i så fall förstår jag inte din ståndpunkt alls..
 
Jag har raderat div osakliga personangrepp och off topic. Den som fortsätter med sådant blir avstängd från tråden.
/Moderator
 
  • Gilla
Kretikos och 4 till
  • Laddar…
JanneJanne123
BirgitS BirgitS skrev:
Antalet strejkande behöver inte vara samma sak som antalet som vill ha kollektivavtal. En del har ju blivit skrämda av chefer så att de inte vågar för att cheferna hotar med att sänka deras ekonomi.
Jo jag vet att du anser det, jag tackar för mig gällande just antalet strejkande vs inte strejkande.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Läs #6958 citatet..
Moderaten= admin
Okej. Du har kallat någon barnrumpa för att du inte hade några bra argument i en diskussion? Lite låg nivå, kan jag tycka men då vet jag att du inte behöver tas på allvar i fortsättningen.

Och den som håller ordning, eller försöker i alla fall, på ett forum är en moderator, inte moderat 😃
 
  • Gilla
  • Haha
Rabbithole och 3 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Men i så fall förstår jag inte din ståndpunkt alls..
Jag har varit tydlig att jag tycker att vissa av fackens metoder är tvivelaktiga och felaktiga.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Keiller Keiller skrev:
Okej. Du har kallat någon barnrumpa för att du inte hade några bra argument i en diskussion? Lite låg nivå, kan jag tycka men då vet jag att du inte behöver tas på allvar i fortsättningen.

Och den som håller ordning, eller försöker i alla fall, på ett forum är en moderator, inte moderat 😃
Är du en polis?
 
  • Haha
Jonatan79
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Antalet strejkande behöver inte vara samma sak som antalet som vill ha kollektivavtal. En del har ju blivit skrämda av chefer så att de inte vågar för att cheferna hotar med att sänka deras ekonomi.
Insider från en anställd på bolaget säger att Max 20 st av 130 st anställda strejkar.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Är du en polis?
Ja. Språkpolis.

Lägg ner nu. Du behöver inte vara oförskämd mot alla som inte delar dina åsikter.
 
  • Gilla
och en till och 3 till
  • Laddar…
P
Keiller Keiller skrev:
Ja. Språkpolis.

Lägg ner nu. Du behöver inte vara oförskämd mot alla som inte delar dina åsikter.
Och du behöver absolut inte vara det mot mig sköt du ditt o dina diskussioner så sköter jag mina😉
 
Rejäl skrev:
Och du behöver absolut inte vara det mot mig sköt du ditt o dina diskussioner så sköter jag mina😉
Bra. Men se till att sköta dina diskussioner framöver, så folk slipper trista tillmälen, så lovar jag att inte vara språkpolis i onödan 😉
 
P
Keiller Keiller skrev:
Bra. Men se till att sköta dina diskussioner framöver, så folk slipper trista tillmälen, så lovar jag att inte vara språkpolis i onödan 😉
Ursäkta…
 
Jag skulle vilja veta hur många mekaniker (och andra) på Tesla som är fackligt anslutna och alltså faktiskt vill ha kollektivavtal.
 
Rejäl skrev:
Jaja alla imperium faller på sin egna höghet
Du tänker på LO med förbund?
 
  • Gilla
Pligg85 och 1 till
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Du tänker på LO med förbund?
Kommer någ inte ske…
Däremot Tesla är ingen säkerhet att dom finns kvar under nuvarande ägarskap inom närtid…
 
  • Haha
sysmali
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.