716 543 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Jag måste faktiskt ge fackförbunden en eloge för att man har lyckats marinera svensken i hur viktigt och fantastiskt det är med kollektivavtal. Så till den grad att människor kastar sig in i diskussioner för att förvara det med argumenten ”för att det ska vara så och alltid har varit så” och tycker att det räcker.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Ja men ge mig något konkret då varför just Teslas sverigefilial med runt 100 mekaniker ska ha kollektivavtal när de inte själva vill. Jag vill verkligen förstå varför du tycker det är så viktigt att du sänker dig så lågt i din argumentation och blir så upprörd.Rejäl skrev:
Om du läser mina inlägg idag så finns den faktan där..JanneJanne123 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Hur vet du att de inte vill?JanneJanne123 skrev:
Har du några siffror om hur många på Tesla som har varit i kontakt med Metall eller andra fackförbund och framfört att de önskar kollektivavtal?
Återigen ni är ingen majoritet i Sverige på något sätt utan ni tillhör den lilla minoriteten som inte gillar kollektivavtal…Jonatan79 skrev:
Nej, majoriteten av alla håller samma ståndpunkt i frågan. De som inte håller med har inga eller få vettiga synpunkter på det som pågår i konflikten, dvs att många är dåligt insatta i frågan. Jag påstår inte att det är enkelt att sätta sig in i allt men många orkar inte ens försöka utan tycker utan att underbygga med fakta.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Ingen har alla fakta om konflikten, alltså alla bara tycker saker hela tiden inkl. du.Jonatan79 skrev:
Nej, majoriteten av alla håller samma ståndpunkt i frågan. De som inte håller med har inga eller få vettiga synpunkter på det som pågår i konflikten, dvs att många är dåligt insatta i frågan. Jag påstår inte att det är enkelt att sätta sig in i allt men många orkar inte ens försöka utan tycker utan att underbygga med fakta.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Givet antalet strejkande är det ju rätt tydligt att intresset är ljummet. Metall behöver ju engagera strejkvakter från andra företag för att hålla partytälten fyllda.BirgitS skrev:
Du och jag har redan ältat det här i leda, vet inte om jag orkar dra just den här vinkeln ett varv till. Jag tycker samma som jag gjorde innan och det verkar du också göra.
