Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Rejäl skrev:
Vilka har majoriteten av arbetare🤔
Är TM Sweden AB ett stort bolag?
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
P
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Skit i mig.
Det gör jag😉
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är TM Sweden AB ett stort bolag?
Kommer någ att växa…det ser ut så på marknaden att Tesla kommer att bli en betydande part, speciellt om dom ska ha alla delar inhouse…
 
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
[länk]
Det lär kosta dom pengar, det finns en anledning till att inga verkstäder har alla delar insin verksamhet..
Tesla är tvingade till detta knappast något som fanns i deras plan innan strejken..
 
Rejäl skrev:
Det lär kosta dom pengar, det finns en anledning till att inga verkstäder har alla delar insin verksamhet..
Tesla är tvingade till detta knappast något som fanns i deras plan innan strejken..
Det är bara pengar…
 
JanneJanne123
Jag måste faktiskt ge fackförbunden en eloge för att man har lyckats marinera svensken i hur viktigt och fantastiskt det är med kollektivavtal. Så till den grad att människor kastar sig in i diskussioner för att förvara det med argumenten ”för att det ska vara så och alltid har varit så” och tycker att det räcker.
 
  • Gilla
Nidhogg och 8 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är bara pengar…
Jaja alla imperium faller på sin egna höghet…
Ingett nytt i det😉
 
JanneJanne123
Rejäl skrev:
Fråga barnrumpan…
Läs #6958 citatet..
Ja men ge mig något konkret då varför just Teslas sverigefilial med runt 100 mekaniker ska ha kollektivavtal när de inte själva vill. Jag vill verkligen förstå varför du tycker det är så viktigt att du sänker dig så lågt i din argumentation och blir så upprörd.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
P
Keiller Keiller skrev:
Nu hänger jag inte med. Vem är barnrumpan och vem är moderaten? Du får nog förtydliga dig om du ska tas på allvar.
Läs #6958 citatet..
Moderaten= admin
 
P
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja men ge mig något konkret då varför just Teslas sverigefilial med runt 100 mekaniker ska ha kollektivavtal när de inte själva vill. Jag vill verkligen förstå varför du tycker det är så viktigt att du sänker dig så lågt i din argumentation och blir så upprörd.
Om du läser mina inlägg idag så finns den faktan där..
 
BirgitS
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja men ge mig något konkret då varför just Teslas sverigefilial med runt 100 mekaniker ska ha kollektivavtal när de inte själva vill.
Hur vet du att de inte vill?
Har du några siffror om hur många på Tesla som har varit i kontakt med Metall eller andra fackförbund och framfört att de önskar kollektivavtal?
 
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, majoriteten av alla håller samma ståndpunkt i frågan. De som inte håller med har inga eller få vettiga synpunkter på det som pågår i konflikten, dvs att många är dåligt insatta i frågan. Jag påstår inte att det är enkelt att sätta sig in i allt men många orkar inte ens försöka utan tycker utan att underbygga med fakta.
Återigen ni är ingen majoritet i Sverige på något sätt utan ni tillhör den lilla minoriteten som inte gillar kollektivavtal…
 
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, majoriteten av alla håller samma ståndpunkt i frågan. De som inte håller med har inga eller få vettiga synpunkter på det som pågår i konflikten, dvs att många är dåligt insatta i frågan. Jag påstår inte att det är enkelt att sätta sig in i allt men många orkar inte ens försöka utan tycker utan att underbygga med fakta.
Ingen har alla fakta om konflikten, alltså alla bara tycker saker hela tiden inkl. du.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
JanneJanne123
BirgitS BirgitS skrev:
Hur vet du att de inte vill?
Har du några siffror om hur många på Tesla som har varit i kontakt med Metall eller andra fackförbund och framfört att de önskar kollektivavtal?
Givet antalet strejkande är det ju rätt tydligt att intresset är ljummet. Metall behöver ju engagera strejkvakter från andra företag för att hålla partytälten fyllda.

Du och jag har redan ältat det här i leda, vet inte om jag orkar dra just den här vinkeln ett varv till. Jag tycker samma som jag gjorde innan och det verkar du också göra.
 
  • Gilla
  • Wow
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Återigen ni är ingen majoritet i Sverige på något sätt utan ni tillhör den lilla minoriteten som inte gillar kollektivavtal…
Nej, fel igen. Har någon nämnt att vi tycker att KA ska försvinna?
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.