716 602 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Vilken makt är det man utövar menar du? Skulle gärna se att alla teslas mekaniker valde att sluta och började på min märkesverkstad istället så att kötiden gick ner, men konstigt nog verkar de frivilligt vilja stanna hos Tesla.Rejäl skrev:
Händer inte så ofta.Bilbranschen kommer agera och tycker inte om fackets agerande nu när verkstäder med KA påverkas negativt. Konsekvenserna blir att nya jobb utan KA skapas hos andra verkstäder. Tvärtemot vad IF Metall önskar.Rejäl skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Eller hur.. du påstår att det bara är att sluta, men gemene svensk arbetare gör inte det som du tror..JanneJanne123 skrev:
Du skrev:
”Vilken makt är det man utövar menar du? Skulle gärna se att alla teslas mekaniker valde att sluta och började på min märkesverkstad istället så att kötiden gick ner, men konstigt nog verkar de frivilligt vilja stanna hos Tesla.”
Förstår du inte beroendeförhållandet så är det inte lätt, det var därav jag tog upp kvinnomisshandeln för det är inte så enkelt som du verkar tro…
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Ja, min märkesverkstad har som sagt en månads kö just ju för att de inte får tag på mekaniker. Anekdotiskt, absolut, men om nu Tesla är en så vidrig arbetsplats är det väl bara att byta. Vad är det som är svårt i det?Rejäl skrev:Eller hur.. du påstår att det bara är att sluta, men gemene svensk arbetare gör inte det som du tror..
Du skrev:
”Vilken makt är det man utövar menar du? Skulle gärna se att alla teslas mekaniker valde att sluta och började på min märkesverkstad istället så att kötiden gick ner, men konstigt nog verkar de frivilligt vilja stanna hos Tesla.”
Förstår du inte beroendeförhållandet så är det inte lätt, det var därav jag tog upp kvinnomisshandeln för det är inte så enkelt som du verkar tro…
För att gemene man byter inte jobb så som du verkar tro..JanneJanne123 skrev:
Det kan finnas många anledningar till det bla. Som jag tog upp förut angående avtalen..
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Men om man befinner sig på en arbetsplats där man anser att villkoren är så dåliga att man drar in en extern part för att ”förbättra” dessa samtidigt som det på andra ställen söks efter folk med ljus och lykta. Är det inte lite konstigt att stanna då? Det har jag faktiskt noll sympati för.Rejäl skrev:
