Status
Inte öppen för fler kommentarer.
JanneJanne123
Man och man, Tesla har valt att inte göra det.
 
  • Gilla
Rabbithole och 2 till
  • Laddar…
P
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Man och man, Tesla har valt att inte göra det.
Det är mycket som Tesla avviker på. Sånblir det när man har en diktatorisk knarkande galning till VD…
 
JanneJanne123
Rejäl skrev:
Det är mycket som Tesla avviker på. Sånblir det när man har en diktatorisk knarkande galning till VD…
Man blir också väldigt framgångsrik och bidrar till mycket innovation när man gör saker på lite andra sätt än vad alla gamla trötta drakar gör.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
P
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Man blir också väldigt framgångsrik och bidrar till mycket innovation när man gör saker på lite andra sätt än vad alla gamla trötta drakar gör.
Ja det kan vara bra men att utöva makt över arbetare på detta sätt kommer inte att förbises i detta landet..
 
Rejäl skrev:
Ja det kan vara bra men att utöva makt över arbetare på detta sätt kommer inte att förbises i detta landet..
Din spåkula behöver åka in på service kamrat!
 
  • Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Din spåkula behöver åka in på service kamrat!
Spåkula? Skulle du inte rena dig?
 
JanneJanne123
Rejäl skrev:
Ja det kan vara bra men att utöva makt över arbetare på detta sätt kommer inte att förbises i detta landet..
Vilken makt är det man utövar menar du? Skulle gärna se att alla teslas mekaniker valde att sluta och började på min märkesverkstad istället så att kötiden gick ner, men konstigt nog verkar de frivilligt vilja stanna hos Tesla.
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 2 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Spåkula? Skulle du inte rena dig?
Jag dricker espresso! Har du pratat med någon från bilbranschen om detta?
 
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag dricker espresso! Har du pratat med någon från bilbranschen om detta?
Nej bada bastu var väl din grej? Har för mig att du har skrivit det..
 
Rejäl skrev:
Nej bada bastu var väl din grej? Har för mig att du har skrivit det..
Händer inte så ofta.Bilbranschen kommer agera och tycker inte om fackets agerande nu när verkstäder med KA påverkas negativt. Konsekvenserna blir att nya jobb utan KA skapas hos andra verkstäder. Tvärtemot vad IF Metall önskar.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
JanneJanne123
Rejäl skrev:
Det är ju så du resonerar..
När då? Om någon resonerar så är det väl du? Du menar att teslas mekaniker inte vågar lämna Tesla även fast den onde Elon behandlar dem illa. Förstår inte hur det blev mitt argument.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
När då? Om någon resonerar så är det väl du? Du menar att teslas mekaniker inte vågar lämna Tesla även fast den onde Elon behandlar dem illa. Förstår inte hur det blev mitt argument.
Eller hur.. du påstår att det bara är att sluta, men gemene svensk arbetare gör inte det som du tror..

Du skrev:

”Vilken makt är det man utövar menar du? Skulle gärna se att alla teslas mekaniker valde att sluta och började på min märkesverkstad istället så att kötiden gick ner, men konstigt nog verkar de frivilligt vilja stanna hos Tesla.”

Förstår du inte beroendeförhållandet så är det inte lätt, det var därav jag tog upp kvinnomisshandeln för det är inte så enkelt som du verkar tro…
 
JanneJanne123
Rejäl skrev:
Eller hur.. du påstår att det bara är att sluta, men gemene svensk arbetare gör inte det som du tror..

Du skrev:

”Vilken makt är det man utövar menar du? Skulle gärna se att alla teslas mekaniker valde att sluta och började på min märkesverkstad istället så att kötiden gick ner, men konstigt nog verkar de frivilligt vilja stanna hos Tesla.”

Förstår du inte beroendeförhållandet så är det inte lätt, det var därav jag tog upp kvinnomisshandeln för det är inte så enkelt som du verkar tro…
Ja, min märkesverkstad har som sagt en månads kö just ju för att de inte får tag på mekaniker. Anekdotiskt, absolut, men om nu Tesla är en så vidrig arbetsplats är det väl bara att byta. Vad är det som är svårt i det?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja, min märkesverkstad har som sagt en månads kö just ju för att de inte får tag på mekaniker. Anekdotiskt, absolut, men om nu Tesla är en så vidrig arbetsplats är det väl bara att byta. Vad är det som är svårt i det?
För att gemene man byter inte jobb så som du verkar tro..
Det kan finnas många anledningar till det bla. Som jag tog upp förut angående avtalen..
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
JanneJanne123
Rejäl skrev:
För att gemene man byter inte jobb så som du verkar tro..
Det kan finnas många anledningar till det bla. Som jag tog upp förut angående avtalen..
Men om man befinner sig på en arbetsplats där man anser att villkoren är så dåliga att man drar in en extern part för att ”förbättra” dessa samtidigt som det på andra ställen söks efter folk med ljus och lykta. Är det inte lite konstigt att stanna då? Det har jag faktiskt noll sympati för.
 
  • Gilla
Kretikos och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.