Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Mikael_L Mikael_L skrev:
Såvitt jag förstått vill han bara inte teckna ett frivilligt avtal.
Alla lagar följs nog.
Berätta annars vilka lagar det bryts mot, om du vet bättre.
Varför tror du tesla följer alla lagar i Sverige om de har hamnat i ett par hundra rättstvister i usa?
Är musk & tesla mer insatt a i svenska lagar?
Han kanske till och med tycker striderna är positiv reklam för Tesla och sin image?

70 sidigt avtal med anställningsvillkor om bland annat sekretes och indragen aktie/options-bonus om de går med i facket är väl inte okay?
Vad kan det vara för något hemligt som händer inne på Tesla verkstäderna? Man blir lite nyfiken…
Står Teslas anställningsavtal över svensk lag?

Elon är rik, stark och smart nog att förändra världen. IF metall är kanske envisare(?) och har en välfylld strejkkassa.
Får unga som inte tyckt facket är nått för dem får problem med sin arbetsgivare så kan de inte gå med i facket och få hjälp. Det är lågt. Tre månaders bindningstid vore väl mer rimligt än 3 månaders karens?

Varför får musik säga vad han vill men inte hans anställda?

[bussinesinsider.com]

Textutdrag kritiserar en framstående person för att hota anställda och göra narr av en Twitter-anställd med en sjukdom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Jag får inte säga vad jag vill om min arbetsgivare, jag ser inte det som något konstigt.
 
  • Gilla
johel572 och 5 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
70 sidigt avtal med anställningsvillkor om bland annat sekretes och indragen aktie/options-bonus om de går med i facket är väl inte okay?
Är väl helt ok, vill man inte ha bonus så står det var och en fritt att avstå.
Vilka lagar bryter Tesla mot?
Jantelagen kanske, någon annan känner jag inte till.
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Föreningsfriheten kanske. De får inte straffa anställda för att de organiserar sig.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Varför tror du tesla följer alla lagar i Sverige om de har hamnat i ett par hundra rättstvister i usa?
Är musk & tesla mer insatt a i svenska lagar?
Han kanske till och med tycker striderna är positiv reklam för Tesla och sin image?

70 sidigt avtal med anställningsvillkor om bland annat sekretes och indragen aktie/options-bonus om de går med i facket är väl inte okay?
Vad kan det vara för något hemligt som händer inne på Tesla verkstäderna? Man blir lite nyfiken…
Står Teslas anställningsavtal över svensk lag?

Elon är rik, stark och smart nog att förändra världen. IF metall är kanske envisare(?) och har en välfylld strejkkassa.
Får unga som inte tyckt facket är nått för dem får problem med sin arbetsgivare så kan de inte gå med i facket och få hjälp. Det är lågt. Tre månaders bindningstid vore väl mer rimligt än 3 månaders karens?

Varför får musik säga vad han vill men inte hans anställda?

[bussinesinsider.com]

[bild]
Var kommer info om att de anställda inte får optionsprogram om de är fackligt anslutna från ?
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
blackarrow blackarrow skrev:
70 sidigt avtal med anställningsvillkor om bland annat sekretes och indragen aktie/options-bonus om de går med i facket är väl inte okay?
Har du läst detta avtal själv?
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi har väl gått igenom det här med avtal redan tidigare i tråden. Inte alls ovanligt med non-disclosure och non-compete förmuleringar i anställningsavtal. Även de som inte är riktigt förenliga med lagen. Så Tesla är långt från unika här.

Sedan tycker jag inte det är vettigt med dylikt men Tesla ter sig varken bättre eller sämre än andra tech-bolag.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
[länk]
Får de svenska anställda som är fackligt anslutna optionsprogram eller inte ?
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Får de svenska anställda som är fackligt anslutna optionsprogram eller inte ?
Du frågade var texten kom från. Jag googlade fram den åt dig.
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Du frågade var texten kom från. Jag googlade fram den åt dig.
Tack. Men där framgår inte det tidigare person påstod.
 
Mikael_L
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
[länk]
Kan jag få läsa det Svenska avtalet.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Kan någon förklara för mig varför man ska strejka när det bryts mot lagen?
Vid lagbrott brukar väl polis/åklagare/domstol vara följden ...
 
  • Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kan jag få läsa det Svenska avtalet.
Det kan jag inte hjälpa dig med.
 
Mikael_L
Då får jag invänta om heimlaga hade lite mer info om lagbrotten.
 
  • Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.