Status
Inte öppen för fler kommentarer.
G Greger_08 skrev:
Inte i den öppna artikelen jag läste på DN.

Sanningen kanske gömmer sig bakom en betallänk 🤪
Killgissar på några månadslöner, eller liknande.
 
N
S Styrman_jansson skrev:
Och varför inte även utebliven vinst för företaget som ändå "skött sig" och haft kollektivavtal ;)
Utebliven vinst till företaget låter rimligt och lön till dom anställda som fått gå tills dom hittar nytt jobb. Men det kan ju inte vara så lång tid. Det har ju skrivits hur mycket som helst här i tråden om hur lätt det är att byta jobb.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det där tror jag helt enkelt inte på om du inte styrker det med någon form av källa!
Finländsk officiell statistik. Jag minns inte var den finns publicerad på nätet.
 
richardtenggren
H heimlaga skrev:
Finländsk officiell statistik. Jag minns inte var den finns publicerad på nätet.
Ni lär väl ha en motsvarighet till SCB? Men känns oerhört osannolikt med en så låg summa
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ni lär väl ha en motsvarighet till SCB? Men känns oerhört osannolikt med en så låg summa
Zimbabwe?
 
  • Haha
JanneJanne123
  • Laddar…
Kloge Kloge skrev:
Låst artikel

[länk]
Låst om man är snål.
9 spänn i månaden för i princip 70%? av all journalistik är sketbilligt!
 
  • Erbjudande om prenumeration på nyhetstjänster för 9 kronor per månad, svenskt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ni lär väl ha en motsvarighet till SCB? Men känns oerhört osannolikt med en så låg summa
Det väckte mycket debatt när det kom och en massa politiker och bilindustrilobbyister fann sig sittande på pottkanten men det var alldeles klart fall.
Jag minns tyvärr inte vem som hade gjort statistiken men trots idoga attacker visade den sig vara seriös och välgrundad.

Billiga bilar det vill säga sådana som kostar under 300 euro ungefär de exporteras ofta till Afrika. 1000-3000 euro är ett pris som väldigt många finländare betalar när de köper bil.
 
richardtenggren
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Zimbabwe?
Det där flög nog mig över huvudet, om inte du syftar på att de är fattiga där? Dock så har de tydligen bra och billig oxfilé där, inget kraftfoder 🤓
Hade ett erbjudande om ett kundbesök dit en gång, men kändes lite läskigt 😂
 
H heimlaga skrev:


Billiga bilar det vill säga sådana som kostar under 300 euro ungefär de exporteras ofta till Afrika. 1000-3000 euro är ett pris som väldigt många finländare betalar när de köper bil.
Är statistiken mer än ca. 1-1,5år gammal är det helt irrelevant då priset på begagnade bilar har gått upp kraftigt sista året/åren.
 
Majgårdarna
O och en till skrev:
IF Metall har erbjudit sig att betala lönerna för de som varslats på Hydro i Vetlanda men företaget har inte varit intresserade:

[länk]
Tesla har väl säkert bytt leverantör redan. Det är kanske inte säkert att Hydro kan sätta dessa personer i jobb igen.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
D
Majgårdarna Andreas_Hansson skrev:
Tesla har väl säkert bytt leverantör redan. Det är kanske inte säkert att Hydro kan sätta dessa personer i jobb igen.
Offertkoftan är alldeles för skön!
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
JanneJanne123
O och en till skrev:
IF Metall har erbjudit sig att betala lönerna för de som varslats på Hydro i Vetlanda men företaget har inte varit intresserade:

[länk]
Klart man inte vill det, varför göra pinan längre för samtliga inblandade genom att konstgjort få fackliga pengar för att hålla dem i låtsassysselsättning? Tesla har redan hittat andra mer pålitliga leverantörer, så Hydros business mot Tesla är borta.
 
  • Gilla
johel572 och 5 till
  • Laddar…
Majgårdarna
D djac skrev:
Offertkoftan är alldeles för skön!
Förstår inte. Vilken har offerkoftan?
 
O och en till skrev:
IF Metall har erbjudit sig att betala lönerna för de som varslats på Hydro i Vetlanda men företaget har inte varit intresserade:

[länk]
I call BS! Att skylla ifrån sig är IF Metall bra på. Inga konsekvenser för facket.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.