717 483 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Volvo 240- och 740-serierna är kända för att oftast starta i kallväder om de är välskötta. Saab 99 har också rykte om sig att starta bra.D djac skrev:
Få dieselbilar brukar starta när det börjar krypa ned under -35. Moderna bensinbilar brukar ligga på ungefär samma sannolikheter som min gamla Kadett gjorde. Ibland går det och ibland inte.
Elbilarna har rykte om sig att inte alls fungera i sådant väder men dem har jag ingen egen erfarenhet av.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Nu är ju Tesla knappast en ”statusbil”. T.ex. M3 är en av de billigaste elbilarna med hyfsad räckvidd som du kan köpa. Det är liksom ingen BMW eller Mercedes.H heimlaga skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
De flesta vanliga arbetspendlare kör likväl med bilar som kostar under 10000 euro. De flesta bilarna som köps för att användas i vardagsbruk kostar under 3000 euro. I det sammanhanget är en ny Muskvitj en statusbil.S Styrman_jansson skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Nja, det är väl väldigt olika vad man prioriterar.H heimlaga skrev:
Sedan måste ju någon köpa bilarna nya för annars finns det inga begagnade att köpa efter ett tag. Och bland nya elbilar är de bland de billigaste i klassen.
Jag vidhåller därför att Tesla generellt inte är någon statusbil. Däremot har märket en stark skara följare. Men det finns det ju för Lada med...
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Det håller nog på att avta men Tesla är nog ännu en statusbil för många. Det har inte alltid med priset att göra. Mb och Bmw anses ju nästan oavsett modell vara en statusbil av många.S Styrman_jansson skrev:Nja, det är väl väldigt olika vad man prioriterar.
Sedan måste ju någon köpa bilarna nya för annars finns det inga begagnade att köpa efter ett tag. Och bland nya elbilar är de bland de billigaste i klassen.
Jag vidhåller därför att Tesla generellt inte är någon statusbil. Däremot har märket en stark skara följare. Men det finns det ju för Lada med...
Statusen måste ju avta. Tesla modell Y var den mest sålda modell i Sverige förra året.N Niq skrev:
Alltså inte enbart för elbilar, utan den vanligaste modellen alla kategorier.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 016 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 016 inlägg
Är lite förvånad att ”ni” inte redan länkat den här nyheten. Det är ju vatten på er kvarn.
https://sverigesradio.se/play/artikel/8554974
https://sverigesradio.se/play/artikel/8554974