717 033 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Har man Kollektivavtal får man alltså färre kunder. Utan kollektivavtal fler kunder och minskad risk för sympatiåtgärder. Då finns det ett extra incitament att skippa kollektivavtal förutom saken att bara slippa behöva ha med dom att göra över huvud tagetL Liljeros skrev:Intressant att man i möjligaste mån inte vill drabba privatpersoner, det är därför en privatperson ägandes en Tesla inte får serva den på en verkstad där dom anställda har kollektivavtal?
Jag fattar att man måste ta till något när det inte verkar vara några på Teslas egna verkstäder som vill strejka men det blir ju också lite dubbla budskap?
Om du har kollektivavtal kan du fortfarande bli utsatt för att facket sätter delar av din verksamhet i blockad, och det enda sättet att få en Tesla servad just nu är på en verkstad utan kollektivavtal då dom som har avtal inte får utföra service på bilar av märket Tesla…
Dom har lite att fundera på i LO-borgen….Johannes Carlsson skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Ok.Jonatan79 skrev:
Jag googlar "vandalisering tesla laddstationer" och får bara träffar som är ca ett år gamla. Men mitt internet är kanske censurerat.
Har Metall uttryckt något som kan tolkas som att de tycker det vore lämpligt att trakassera Tesla eller enskilda teslaägare?
Trakasserring av enskilda teslaägare görs ju indirekt, det har du väl inte missat?Stefan Bengtsson skrev:
Det är ju ägarna, de redan anslutna bolagen och deras anställda med k-avtal som påverkas mest negativt av denna cirkus.
Hur mycket bolaget TM Sweden AB och dotterbolaget påverkad är oklart.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Det har jag inte missat.
Att tredje part blir drabbad av en konflikt är ju inget ovanligt när det strejkas. Vi är inte vana vid att det strejkas i Sverige, så det känns ovant helt enkelt.
Men nu handlar det ju om huruvida Metall, med "sin hatretorik" orsakar spottloskor på teslor, eller andra trakasserier.
Så tills mer information kommer fram betraktar jag ditt inlägg
Att tredje part blir drabbad av en konflikt är ju inget ovanligt när det strejkas. Vi är inte vana vid att det strejkas i Sverige, så det känns ovant helt enkelt.
Men nu handlar det ju om huruvida Metall, med "sin hatretorik" orsakar spottloskor på teslor, eller andra trakasserier.
Så tills mer information kommer fram betraktar jag ditt inlägg
som helt irrelevant.Jonatan79 skrev:
Tack för att du delar med dig.Stefan Bengtsson skrev:
Det har jag inte missat.
Att tredje part blir drabbad av en konflikt är ju inget ovanligt när det strejkas. Vi är inte vana vid att det strejkas i Sverige, så det känns ovant helt enkelt.
Men nu handlar det ju om huruvida Metall, med "sin hatretorik" orsakar spottloskor på teslor, eller andra trakasserier.
Så tills mer information kommer fram betraktar jag ditt inlägg
som helt irrelevant.
Jag är en icketrakasserad Teslaägare och har många bekanta med samma status, lämnade för övrigt min bil på verkstan igår, hälsade hövligt på Metallarna på andra sidan gatan, gick nära dem ett par gånger, tydligt identifierbar som Teslaägare men blev inte trakasserad då heller, efter alla påståenden här så letar jag verkligen efter det men ingenstans står det att finna?Jonatan79 skrev:
Tips mottages!
Nej, som tur är måste det vara ovanligt att en ägare av ett visst åkdon blir påhoppad. Det är svensken för feg för. Det är enklare att spy galla på Fäjsbåkk eller något annat forum. Om du inte förstod meningen med indirekt trakasserad syftade jag på de sympatiåtgärder och strejkåtgärdet som påverkar de ägare som behöver reparera sina åkdon.D djac skrev:Jag är en icketrakasserad Teslaägare och har många bekanta med samma status, lämnade för övrigt min bil på verkstan igår, hälsade hövligt på Metallarna på andra sidan gatan, gick nära dem ett par gånger, tydligt identifierbar som Teslaägare men blev inte trakasserad då heller, efter alla påståenden här så letar jag verkligen efter det men ingenstans står det att finna?
Tips mottages!

