Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Skadegörelse på Teslas laddare är ett allvarligt exempel.
Är det inte samma klientel som norpar jordledningar på järnvägen?
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
L Liljeros skrev:
Intressant att man i möjligaste mån inte vill drabba privatpersoner, det är därför en privatperson ägandes en Tesla inte får serva den på en verkstad där dom anställda har kollektivavtal?

Jag fattar att man måste ta till något när det inte verkar vara några på Teslas egna verkstäder som vill strejka men det blir ju också lite dubbla budskap?

Om du har kollektivavtal kan du fortfarande bli utsatt för att facket sätter delar av din verksamhet i blockad, och det enda sättet att få en Tesla servad just nu är på en verkstad utan kollektivavtal då dom som har avtal inte får utföra service på bilar av märket Tesla…
Har man Kollektivavtal får man alltså färre kunder. Utan kollektivavtal fler kunder och minskad risk för sympatiåtgärder. Då finns det ett extra incitament att skippa kollektivavtal förutom saken att bara slippa behöva ha med dom att göra över huvud taget
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Har man Kollektivavtal får man alltså färre kunder. Utan kollektivavtal fler kunder och minskad risk för sympatiåtgärder. Då finns det ett extra incitament att skippa kollektivavtal förutom saken att bara slippa behöva ha med dom att göra över huvud taget
Dom har lite att fundera på i LO-borgen….
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Skadegörelse på Teslas laddare är ett allvarligt exempel.
Ett exempel på vad?
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Ett exempel på vad?
Om det är skadegörelse och inte koppartjuvar. Att det sker pga strejken.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om det är skadegörelse och inte koppartjuvar. Att det sker pga strejken.
Finns det någon anledning att misstänka att det sker på grund av strejken?
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Finns det någon anledning att misstänka att det sker på grund av strejken?
Vet inte, det skedde en eller flera ggr strax efter att allt drog igång.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vet inte, det skedde en eller flera ggr strax efter att allt drog igång.
Ok.

Jag googlar "vandalisering tesla laddstationer" och får bara träffar som är ca ett år gamla. Men mitt internet är kanske censurerat.

Har Metall uttryckt något som kan tolkas som att de tycker det vore lämpligt att trakassera Tesla eller enskilda teslaägare?
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Ok.

Jag googlar "vandalisering tesla laddstationer" och får bara träffar som är ca ett år gamla. Men mitt internet är kanske censurerat.

Har Metall uttryckt något som kan tolkas som att de tycker det vore lämpligt att trakassera Tesla eller enskilda teslaägare?
Trakasserring av enskilda teslaägare görs ju indirekt, det har du väl inte missat?

Det är ju ägarna, de redan anslutna bolagen och deras anställda med k-avtal som påverkas mest negativt av denna cirkus.

Hur mycket bolaget TM Sweden AB och dotterbolaget påverkad är oklart.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Det har jag inte missat.
Att tredje part blir drabbad av en konflikt är ju inget ovanligt när det strejkas. Vi är inte vana vid att det strejkas i Sverige, så det känns ovant helt enkelt.

Men nu handlar det ju om huruvida Metall, med "sin hatretorik" orsakar spottloskor på teslor, eller andra trakasserier.

Så tills mer information kommer fram betraktar jag ditt inlägg

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Skadegörelse på Teslas laddare är ett allvarligt exempel.
som helt irrelevant.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Det har jag inte missat.
Att tredje part blir drabbad av en konflikt är ju inget ovanligt när det strejkas. Vi är inte vana vid att det strejkas i Sverige, så det känns ovant helt enkelt.

Men nu handlar det ju om huruvida Metall, med "sin hatretorik" orsakar spottloskor på teslor, eller andra trakasserier.

Så tills mer information kommer fram betraktar jag ditt inlägg



som helt irrelevant.
Tack för att du delar med dig.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
sysmali
O och en till skrev:
Elon har väl alltid varit drogliberal?
Här är ett 5 år gammalt klipp när han är med i Joe Rogans podcast och röker cannabis:
[media]
Fy tusan! Undrar om han dessutom nyttjar drogen alkohol😠
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Trakasserring av enskilda teslaägare görs ju indirekt, det har du väl inte missat?

Det är ju ägarna, de redan anslutna bolagen och deras anställda med k-avtal som påverkas mest negativt av denna cirkus.

Hur mycket bolaget TM Sweden AB och dotterbolaget påverkad är oklart.
Jag är en icketrakasserad Teslaägare och har många bekanta med samma status, lämnade för övrigt min bil på verkstan igår, hälsade hövligt på Metallarna på andra sidan gatan, gick nära dem ett par gånger, tydligt identifierbar som Teslaägare men blev inte trakasserad då heller, efter alla påståenden här så letar jag verkligen efter det men ingenstans står det att finna?

Tips mottages!
 
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vet inte, det skedde en eller flera ggr strax efter att allt drog igång.
Arrg.. dumma Metall, nu kom detta, som ett brev på posten

Nyhetstext om en explosion vid en lägenhet i Lindängen kopplad till gängkriminalitet och lokal konflikt.
 
D djac skrev:
Jag är en icketrakasserad Teslaägare och har många bekanta med samma status, lämnade för övrigt min bil på verkstan igår, hälsade hövligt på Metallarna på andra sidan gatan, gick nära dem ett par gånger, tydligt identifierbar som Teslaägare men blev inte trakasserad då heller, efter alla påståenden här så letar jag verkligen efter det men ingenstans står det att finna?

Tips mottages!
Nej, som tur är måste det vara ovanligt att en ägare av ett visst åkdon blir påhoppad. Det är svensken för feg för. Det är enklare att spy galla på Fäjsbåkk eller något annat forum. Om du inte förstod meningen med indirekt trakasserad syftade jag på de sympatiåtgärder och strejkåtgärdet som påverkar de ägare som behöver reparera sina åkdon.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.