Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
mikethebik mikethebik skrev:
En galen fackbas/förening som piskar upp en hatstämning hos imbecilla människor mot vanligt folk som äger en Tesla, då kanske det är helt ok med att fackfolkets bilar och egendom också blir föremål/mål för sympatiåtgärder från de som inte gillar deras metoder.

Intressant utveckling, men det ligger väl i tiden.
Jag har en Tesla men jag har inte sett någon som piskar upp hatstämning mot mig, var ska jag kika?
 
  • Gilla
  • Haha
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det kan du ju tycka. Men det är det systemet vi har i Sverige. Övriga aktörer vill gärna behålla det vad jag förstår.
Det sistnämnda är ett grovt generaliserande. Det har getts många exempel på önskande om att ändra modellen och det har till och med varit uppe i riksdagen flera gånger.
 
D djac skrev:
Jag har en Tesla men jag har inte sett någon som piskar upp hatstämning mot mig, var ska jag kika?
Ingen gängmedlem har skjutit mot mig så det här med gängvåldet måste vara ett påhitt ;)
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
D
S Styrman_jansson skrev:
Det sistnämnda är ett grovt generaliserande. Det har getts många exempel på önskade om att ändra modellen och det har till och med varit uppe i riksdagen flera gånger.
Försök hitta en enda fråga där du inte hittar någon avvikande åsikt, jag kan inte komma på en enda?
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
D
S Styrman_jansson skrev:
Ingen gängmedlem har skjutit mot mig så det här med gängvåldet måste vara ett påhitt ;)
Det är det inte, är man gängmedlem är det lätt att hitta sådana exempel, säkert i sin bekantskapskrets, men jag är Teslaägare och har inte sett skymten, eller hört talas om, någon sådan hatretorik mot oss Teslaägare, blev därför nyfiken?
 
D djac skrev:
Försök hitta en enda fråga där du inte hittar någon avvikande åsikt, jag kan inte komma på en enda?
Men du skrev ju att övriga aktörer ville behålla nuvarande system? Hur ska du ha det?
 
D
S Styrman_jansson skrev:
Men du skrev ju att övriga aktörer ville behålla nuvarande system? Hur ska du ha det?
Det gjorde jag inte men det vill de helt tydligt, minus outliers åt bägge hållen såklart, dårar finns alltid.
 
D djac skrev:
Det är det inte, är man gängmedlem är det lätt att hitta sådana exempel, säkert i sin bekantskapskrets, men jag är Teslaägare och har inte sett skymten, eller hört talas om, någon sådan hatretorik mot oss Teslaägare, blev därför nyfiken?
Det är gott om människor utanför gängen som drabbats av konflikten på ett eller annat sätt.

Det var ville påvisa är mest att ditt inlägg är högst anekdotiskt.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
D djac skrev:
Det gjorde jag inte men det vill de helt tydligt, minus outliers åt bägge hållen såklart, dårar finns alltid.
Skrev du inte;
"Övriga aktörer vill gärna behålla det vad jag förstår."

?
 
P
S Styrman_jansson skrev:
Skrev du inte;
"Övriga aktörer vill gärna behålla det vad jag förstår."

?
Läs #6374
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Läs #6374
Det var därifrån jag tog citatet.
 
P
S Styrman_jansson skrev:
Det var därifrån jag tog citatet.
Då borde du förstå att djac inte skev det🤔
 
S Styrman_jansson skrev:
Skrev du inte;
"Övriga aktörer vill gärna behålla det vad jag förstår."

?
Nej, det var jag som skrev det. Naturligtvis finns det de som har avvikande uppfattning.

Men om gängse uppfattning var att kollektivavtal var dåligt så skulle svenskt näringsliv utrycka stöd för Tesla.
Men vad jag vet vill de ha kvar systemet. Det finns helt klart fördelar med det framför en mer omfattande lagstiftning. Vi har ju sett hur bra det blev med lagstadgade arbetstider.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Då borde du förstå att djac inte skev det🤔
Ja så var det! Blandade ihop inläggen!
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, det var jag som skrev det. Naturligtvis finns det de som har avvikande uppfattning.

Men om gängse uppfattning var att kollektivavtal var dåligt så skulle svenskt näringsliv utrycka stöd för Tesla.
Men vad jag vet vill de ha kvar systemet. Det finns helt klart fördelar med det framför en mer omfattande lagstiftning. Vi har ju sett hur bra det blev med lagstadgade arbetstider.
Svenska Näringsliv har flera gånger uttryck önskan om att förändra dagens modell. Främst gällande införande av en proportionalitetsprincip.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.