717 000 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har en Tesla men jag har inte sett någon som piskar upp hatstämning mot mig, var ska jag kika?mikethebik skrev:
En galen fackbas/förening som piskar upp en hatstämning hos imbecilla människor mot vanligt folk som äger en Tesla, då kanske det är helt ok med att fackfolkets bilar och egendom också blir föremål/mål för sympatiåtgärder från de som inte gillar deras metoder.
Intressant utveckling, men det ligger väl i tiden.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Det sistnämnda är ett grovt generaliserande. Det har getts många exempel på önskande om att ändra modellen och det har till och med varit uppe i riksdagen flera gånger.D Daniel 109 skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Det är det inte, är man gängmedlem är det lätt att hitta sådana exempel, säkert i sin bekantskapskrets, men jag är Teslaägare och har inte sett skymten, eller hört talas om, någon sådan hatretorik mot oss Teslaägare, blev därför nyfiken?S Styrman_jansson skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Det är gott om människor utanför gängen som drabbats av konflikten på ett eller annat sätt.D djac skrev:
Det var ville påvisa är mest att ditt inlägg är högst anekdotiskt.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Nej, det var jag som skrev det. Naturligtvis finns det de som har avvikande uppfattning.S Styrman_jansson skrev:
Men om gängse uppfattning var att kollektivavtal var dåligt så skulle svenskt näringsliv utrycka stöd för Tesla.
Men vad jag vet vill de ha kvar systemet. Det finns helt klart fördelar med det framför en mer omfattande lagstiftning. Vi har ju sett hur bra det blev med lagstadgade arbetstider.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Svenska Näringsliv har flera gånger uttryck önskan om att förändra dagens modell. Främst gällande införande av en proportionalitetsprincip.D Daniel 109 skrev:Nej, det var jag som skrev det. Naturligtvis finns det de som har avvikande uppfattning.
Men om gängse uppfattning var att kollektivavtal var dåligt så skulle svenskt näringsliv utrycka stöd för Tesla.
Men vad jag vet vill de ha kvar systemet. Det finns helt klart fördelar med det framför en mer omfattande lagstiftning. Vi har ju sett hur bra det blev med lagstadgade arbetstider.