716 939 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Fl

Vad har förresten hänt med Malmgren? Har ju funnits massor att hugga på sista vecka. Kan han slutligen ha blivit avstängd för att han bryter mot forumets regler i var och varannat inlägg? Eller har han bara inte tid när han ledig?
Inte mer än så alltsåDan_Johansson skrev:
Vad har förresten hänt med Malmgren? Har ju funnits massor att hugga på sista vecka. Kan han slutligen ha blivit avstängd för att han bryter mot forumets regler i var och varannat inlägg? Eller har han bara inte tid när han ledig?
Han kanske äntligen köpt hus i finbromma och har fullt upp att flytta.N nybyggarn3 skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Det finns idioter i alla bolag men om man i förväg måste belägga sin personal med munkavle så är det i sig anledning att vara lite misstänksam.Jonatan79 skrev:
Det är liksom bara fula gubbar som säger till barnen att det inte får berätta för andra vuxna..
Om man säger som så här , den enda som idag kommer in på ett bygge och vars skor inte är försedda med stålhättor och trampskydd är en temporär besökare - anställda som ska jobba längre stunder måste vara korrekt utrustade (eller företagets vd och platschefer.)D Dilato skrev:
Det är idag i huvudsak på många ställen krav på hjälm och skyddsglasögon. Själv (om jag arbetar ute i fält en dag, just nu studerar jag) åker jag ut från arbetsplatsen om jag kommer dit utan varselkläder minst klass 2, skor med tramp- och tåskydd och hjälm ! Och som är flam-skyddad (det är kläder och skor för minst 5000.)
opppss lite oförståeligt.
Redigerat:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Tja, man får väl utgå från att de inte är anställda som bilmekaniker då, och helt enkelt plockar ut lön på annat sätt... Det brukar man konstigt nog lära sig snabbt när man blir företagare...
Det är jag väl medveten om, men det är också arbetsgivarens ansvar, även i Finland.S skaraborgsfakir skrev:
Arbetarskyddsmyndigheten säger:
Arbetsgivaren är skyldig att bedöma om personlig skyddsutrustning behövs. Om skyddsutrustning behövs ska arbetsgivaren skaffa den och övervaka att den används.
https://tyosuojelu.fi/sv/arbetsforhallanden/skyddsutrustning-i-arbetet
Så därför faller hela diskussionen om dom dyra vinterfodrade skyddskorna som argument för att inte kunna jobba.