Status
Inte öppen för fler kommentarer.
sysmali
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, Ratsits statistik motsäger det i alla fall;
[bild]
Motsäger aktieprogrammet?
 
sysmali sysmali skrev:
Motsäger aktieprogrammet?
Rimligheten i att de tjänar 35-50k som påstods.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
sysmali
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Rimligheten i att de tjänar 35-50k som påstods.
Varför svarade du mig då? Jag skrev uttryckligen att jag inte vet vad en mekaniker tjänar?
 
Fl
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
En (1) bra dag på jobbet så stoppar jag utbetalning av skattepengar till oseriösa företag motsvarande vad @AndersMalmgren fakturerar på ett år....
Inte mer än så alltså:)

Vad har förresten hänt med Malmgren? Har ju funnits massor att hugga på sista vecka. Kan han slutligen ha blivit avstängd för att han bryter mot forumets regler i var och varannat inlägg? Eller har han bara inte tid när han ledig?
 
  • Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
sysmali
N nybyggarn3 skrev:
Fl

Inte mer än så alltså:)

Vad har förresten hänt med Malmgren? Har ju funnits massor att hugga på sista vecka. Kan han slutligen ha blivit avstängd för att han bryter mot forumets regler i var och varannat inlägg? Eller har han bara inte tid när han ledig?
Han kanske äntligen köpt hus i finbromma och har fullt upp att flytta.
 
sysmali sysmali skrev:
Varför svarade du mig då? Jag skrev uttryckligen att jag inte vet vad en mekaniker tjänar?
Nu vet du att de inte tjänar 35-50k i alla fall...
 
sysmali
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nu vet du att de inte tjänar 35-50k i alla fall...
Och du vet lite mer om aktieprogrammet.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nu vet du att de inte tjänar 35-50k i alla fall...
Hur vet du att TM Sweden AB’s löner ingår i statistiken?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur vet du att TM Sweden AB’s löner ingår i statistiken?
Eftersom de plockar den från SCB. Ska de inte finnas med måste de vara anställda som något annat än motorfordonsmekaniker. Betalar Tesla arbetsgivaravgifter för dem så är de med i någon av SCBs lönestatistik.
 
  • Gilla
och en till och 4 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Han kanske äntligen köpt hus i finbromma och har fullt upp att flytta.
Så skulle det också kunna vara. Utnyttjat lånelöftet på 17 millar.
 
  • Älska
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tänk om alla företag i landet vore k-anslutna , då skulle det ju inte finnas några problem alls, bra va?
Det finns idioter i alla bolag men om man i förväg måste belägga sin personal med munkavle så är det i sig anledning att vara lite misstänksam.

Det är liksom bara fula gubbar som säger till barnen att det inte får berätta för andra vuxna..
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Normalpersonen behöver inga stålhättor i vardagen, skor (även vinter) finns på secondhand från 10 kronor (i vart fall här i sydsverige).
Om man säger som så här , den enda som idag kommer in på ett bygge och vars skor inte är försedda med stålhättor och trampskydd är en temporär besökare - anställda som ska jobba längre stunder måste vara korrekt utrustade (eller företagets vd och platschefer.)

Det är idag i huvudsak på många ställen krav på hjälm och skyddsglasögon. Själv (om jag arbetar ute i fält en dag, just nu studerar jag) åker jag ut från arbetsplatsen om jag kommer dit utan varselkläder minst klass 2, skor med tramp- och tåskydd och hjälm ! Och som är flam-skyddad (det är kläder och skor för minst 5000.)

opppss lite oförståeligt.
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, Ratsits statistik motsäger det i alla fall;
[bild]
gissar att en tekniker som driver sin egen firma och har en bra kundstock som kan och är villig att betala har mer.... Riktigt bra Porsche-mekaniker och som även trimmar och moddar chassi ?
 
Tja, man får väl utgå från att de inte är anställda som bilmekaniker då, och helt enkelt plockar ut lön på annat sätt... Det brukar man konstigt nog lära sig snabbt när man blir företagare...
 
  • Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
S skaraborgsfakir skrev:
Om man säger som så här , den enda som kommer in på ett bygge och vars skor inte är försedda med stålhättor och trampskydd kommer idag INTE in på ett svenskt bygge. Det är idag i huvudsak på många ställen krav på hjälm och skyddsglasögon.
Det är jag väl medveten om, men det är också arbetsgivarens ansvar, även i Finland.

Arbetarskyddsmyndigheten säger:
Arbetsgivaren är skyldig att bedöma om personlig skyddsutrustning behövs. Om skyddsutrustning behövs ska arbetsgivaren skaffa den och övervaka att den används.
https://tyosuojelu.fi/sv/arbetsforhallanden/skyddsutrustning-i-arbetet

Så därför faller hela diskussionen om dom dyra vinterfodrade skyddskorna som argument för att inte kunna jobba.
 
  • Gilla
och en till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.